Allt om platt-TV & hembio!

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Någon som kan komma med ett tips på ett par små, vettigt prissatta och VITA satellithögtalare? Har ett par gigantiska idag och nu när jag möblerat om får dom inte plats.

Hur petig är du med ljudet?
Jag hittade några för nån månad sen som såg riktigt nice ut o hade fått rätt bra recensioner som inte alls va dyra.

Ska se om ja kan hitta dem ifall de e nåt för dig.

http://www.fynda.se/index.php3?prodid=3385 där kanske..

Last edited:

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Någon som kan komma med ett tips på ett par små, vettigt prissatta och VITA satellithögtalare? Har ett par gigantiska idag och nu när jag möblerat om får dom inte plats.
Xakt, vad är en vettig prisklass för dig.

Om det är runt 7000kr så skulle jag be dig titta på audiovectors K1 Signatur bokhylle högtalare. http://www.ljudshopen.se/produkter.aspx?&refid=30&lev=&product=1128

Klicka på min signatur så får du se bilder på dom, det är inte dom som är från början av bilderna, utan dom kommer lite längre ner

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Hur petig är du med ljudet?
Jag hittade några för nån månad sen som såg riktigt nice ut o hade fått rätt bra recensioner som inte alls va dyra.

Ska se om ja kan hitta dem ifall de e nåt för dig.

http://www.fynda.se/index.php3?prodid=3385 där kanske..

Jag är inte alls petig. Det jag har nu är ett par 12 år gamla Audio Pro så troligen är allt bättre. Gärna väldigt små då jag ska montera den ena på en utsatt och synlig plats.

Xakt, vad är en vettig prisklass för dig.

Om det är runt 7000kr så skulle jag be dig titta på audiovectors K1 Signatur bokhylle högtalare. http://www.ljudshopen.se/produkter.aspx?&refid=30&lev=&product=1128

Klicka på min signatur så får du se bilder på dom, det är inte dom som är från början av bilderna, utan dom kommer lite längre ner

"Vettigt prissatta" och "runt 7000kr" finns inte i samma värld för mig. :crash Kan väl tänka mig nånstans runt 500-600:- för två högtalare. Det är så pass kräsen jag är. ;)

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Jag är inte alls petig. Det jag har nu är ett par 12 år gamla Audio Pro så troligen är allt bättre. Gärna väldigt små då jag ska montera den ena på en utsatt och synlig plats.

"Vettigt prissatta" och "runt 7000kr" finns inte i samma värld för mig. :crash Kan väl tänka mig nånstans runt 500-600:- för två högtalare. Det är så pass kräsen jag är. ;)

Ja men då e nog dedär proson nåt för dig faktiskt...

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Jag är nu efter helgen väldigt nöjd med PX80.
Lirat en hel del PES2008(fotbollsspel) samt kollat på film och TV

Har kört på BIO läge och ställt ner diverse lägen lite och är väldigt impad av hur mjukt och skarpt det är jämfört med min LCD jag hade förut

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av fem :tummenupp får denna :)

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jag är nu efter helgen väldigt nöjd med PX80.
Lirat en hel del PES2008(fotbollsspel) samt kollat på film och TV

Har kört på BIO läge och ställt ner diverse lägen lite och är väldigt impad av hur mjukt och skarpt det är jämfört med min LCD jag hade förut

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av fem :tummenupp får denna :)

Phedt helvet! Då blir det troligtvis en sådan när det finns pengar över. Dvs, när det vandrar dinosaurier på jorden igen. :tummenupp

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Hej!

Jag köpte mig en Panasonic TH50PX8 förra veckan och kör mycket med den som datorskärm via HDMI.
Nu är ni kanske inga hejare på datorbiten men jag vill ha ljud från datorn till TVn via HDMI kabeln. Ska det vara en omöjlighet?

Jag vet ju att HDMI transporterar ljud för det fungerar utmärkt med min PS3a, men jag har inte fått det att fungera från datorn. Handlar det om inställningar eller ska det normalt sett inte fungera?

Gällande TVn är jag supernöjd, förutom att Anna Book plötsligt blev ännu större än på min gamla 28-tummare :)

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    14.1 KB · Visningar: 78

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Hej!

Jag köpte mig en Panasonic TH50PX8 förra veckan och kör mycket med den som datorskärm via HDMI.
Nu är ni kanske inga hejare på datorbiten men jag vill ha ljud från datorn till TVn via HDMI kabeln. Ska det vara en omöjlighet?

Jag vet ju att HDMI transporterar ljud för det fungerar utmärkt med min PS3a, men jag har inte fått det att fungera från datorn. Handlar det om inställningar eller ska det normalt sett inte fungera?

Gällande TVn är jag supernöjd, förutom att Anna Book plötsligt blev ännu större än på min gamla 28-tummare :)

Tyvärr är flaskhalsen i datorn, jag är inte så uppdaterad på data fronten just nu, men vad jag vet så finns det inget grafikort än som kan samarbeta med ljudkortet och skicka ut ljud via HDMI uttgången

real

Rika Barn Leka Bäst
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NS400R -85 och KTM 620 SuperMotard -97
Du får manuellt ändra ljud-ut-enhet från ditt vanliga ljudkort till HDMI-kortet de ggr du vill ha ljud på TV´n. Görs under kontrollpanelen-ljud. Fungerar ej på alla kort dock...

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Du får manuellt ändra ljud-ut-enhet från ditt vanliga ljudkort till HDMI-kortet de ggr du vill ha ljud på TV´n. Görs under kontrollpanelen-ljud. Fungerar ej på alla kort dock...
Tackar tackar! Fungerade alldeles utmärkt! :)

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Phedt helvet! Då blir det troligtvis en sådan när det finns pengar över. Dvs, när det vandrar dinosaurier på jorden igen. :tummenupp

Hur går det? Vandrar dinosaurier på jorden ännu? :)

Jag är fortfarande så jävla imponerad över hur skön o skarp bilden är när jag tittar på film!
Kollat på Band of Brothers boxen och det känns fan som man hängt med Easy Company och hoppat fallskärm, skjutit tyskar o liknande!
Grym inlevelse.

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Köpte en Panasonic DVD BD30 , funkar bra än så länge. Kanonbild till min PV60E 42" tv :tummenupp

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Hur går det? Vandrar dinosaurier på jorden ännu? :)

Jag är fortfarande så jävla imponerad över hur skön o skarp bilden är när jag tittar på film!
Kollat på Band of Brothers boxen och det känns fan som man hängt med Easy Company och hoppat fallskärm, skjutit tyskar o liknande!
Grym inlevelse.

Idag är jag mestadels bakfull så tankarna på en TV är inte det första som pluppar upp i huvudet. :gnissla

Dock håller min gamla 28" tjockisteve på att ge upp för gott, så snart måste jag köpa mig en PX80. Vare sig jag vill det eller inte. :hihi

Nästa lön kommer att bli ganska bra tror jag så då kanske man skulle slå till!

Edit: Bara så det inte blir något sjukt missförstånd är det alltså denna du köpt? http://www.pricerunner.se/pl/2-1072773/TV/Panasonic-Viera-TH-42PX80-priser

Vart köpte du din förresten?

Last edited:

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Idag är jag mestadels bakfull så tankarna på en TV är inte det första som pluppar upp i huvudet. :gnissla

Dock håller min gamla 28" tjockisteve på att ge upp för gott, så snart måste jag köpa mig en PX80. Vare sig jag vill det eller inte. :hihi

Nästa lön kommer att bli ganska bra tror jag så då kanske man skulle slå till!

Edit: Bara så det inte blir något sjukt missförstånd är det alltså denna du köpt? http://www.pricerunner.se/pl/2-1072773/TV/Panasonic-Viera-TH-42PX80-priser

Vart köpte du din förresten?

Ja det är rätt tv, köpte den på dustin men det är för jag får rabatt där, vet inte annars vart det är billigast annars, köpte ett vesa fäste o satte upp på väggen, ser bra ut :)

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Ja det är rätt tv, köpte den på dustin men det är för jag får rabatt där, vet inte annars vart det är billigast annars, köpte ett vesa fäste o satte upp på väggen, ser bra ut :)

Bra! Okej, Elgiganten har den för 8,3k.
Nu gi8llar jag inte att sponsra dom där men som det ser ut nu verkar det vara det vettigaste valet då jag kan åka 5 mil och hämta den i butik.

Eller har någon en bättre idé?

http://www.elgiganten.se/is-bin/INT...w8&CatalogCategoryID=tjHD4QFHEiUAAAEO8VxZtSy_

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Bra! Okej, Elgiganten har den för 8,3k.
Nu gi8llar jag inte att sponsra dom där men som det ser ut nu verkar det vara det vettigaste valet då jag kan åka 5 mil och hämta den i butik.

Eller har någon en bättre idé?

http://www.elgiganten.se/is-bin/INT...w8&CatalogCategoryID=tjHD4QFHEiUAAAEO8VxZtSy_
Tänk på att det där är internetpris så du får nog betala mer om du åker och köper den i butik. Hur mycket skillnad det brukar göra vet jag dock inte. :)

Jag har nog nästan bestämt mig för att det blir en PX80 för min del också fast 37". Känns lite surt att den kostar lika mycket som 42" bara.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Tänk på att det där är internetpris så du får nog betala mer om du åker och köper den i butik. Hur mycket skillnad det brukar göra vet jag dock inte. :)

Jag har nog nästan bestämt mig för att det blir en PX80 för min del också fast 37". Känns lite surt att den kostar lika mycket som 42" bara.

Det är sant, Dustin har den för 8,5k inkl. moms. Grundpriset på frakten är 129 :- exkl. moms + tillägg på vikten av paketet. Men det framkommer dock inte på deras hemsida vad det kan kosta, med frakt, att få hem en TV till dörren.

Någon som vet?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Enligt både Prisjakt och Pricerunner är priset 8390:- och 8689:- inklusive frakt. Låter ju som en helt okej fraktkostnad.

Jag är dock fortfarande lite nyfiken på hur mycket priserna brukar skilja sig mellan internetpris och pris i butik på tex Siba, Onoff och Elgiganten? Man åker ju hellre och köper den i butik känns det som.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Enligt både Prisjakt och Pricerunner är priset 8390:- och 8689:- inklusive frakt. Låter ju som en helt okej fraktkostnad.

Jag är dock fortfarande lite nyfiken på hur mycket priserna brukar skilja sig mellan internetpris och pris i butik på tex Siba, Onoff och Elgiganten? Man åker ju hellre och köper den i butik känns det som.

Ja då är det ju lugnt!

Tjaa, man kan ju tycka det. Jag vet då inte. :gnissla

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro

Det kan skilja en del, men för det mesta har jag utan större problem lyckats snacka mig till det lägre internetpriset även i butiken vad det gäller Elgiganten. Dom andra är mer svårprutade upplever jag det som.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning