Allt om platt-TV & hembio!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Aaa du menar så, har inte tänkt den tanken förut, då är jag med...

Jo, det är faktiskt inte konstigare än så... men roligaste förklaringen jag hört från en säljare är "ja, du vill väl inte att plasman skall åka runt inne i tv´n och landa i ett hörn".
Nej, den plantan fick inte sälja något till mig.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Hehe är faktiskt det jag hört oxå, detta var precis när plasmorna kom för massa år sen haha.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Vill du vidareutveckla varför? Du tror inte alls på naden? Ska vara samma display som nyare samsung i den..
Det är inte själva skärmen som gör bilden bra (till viss del) utan det är elektroniken inne i apparaten som gör bilden bra (till viss del).

Har aldrig sett Naden i någon högra placering i något test, heller aldrig en samsung. förutom en modell som kom nyligt som fick helt OK i test, minns inte vilken det var.

Uffe

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag sitter 2.2 meter från tv men ska ändå ta en 50 tum, hoppas det kommer funka.....

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Vet du vad det är för "hålmönster" för upphängning på vägg ?, tror inte det är vesastandard ?
Är inte riktigt med på vad du menar, men jag köpte ett universalväggfäste på Kjell & Co som fungerade finfint. :)

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Har beställt redan, tror det kommer funka, tog oxå ett universalfäste. Nu hoppas jag bara att den kommer till helgen !! Idag blir det en tur runt butikerna i linköping för att köpa en PS3:a :yoparty :yoparty

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Har beställt redan, tror det kommer funka, tog oxå ett universalfäste. Nu hoppas jag bara att den kommer till helgen !! Idag blir det en tur runt butikerna i linköping för att köpa en PS3:a :yoparty :yoparty
Låter fint!

Jag köpte min PS3a samtidigt som TVn utan att ha provat en sådan tidigare.
Nu kör jag den som mediacenter så jag streamar bilder/filmer/musik trådlöst från laptopen och det funkar så jäkla bra! :)

Är sjukt nöjd med både TVn och PS3an så du kommer nog inte bli besviken :)

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Låter bra :) har idag min stationära kopplad till en 32 lcd och en 20 lcd. Nu blir det en 50 tum för film och spel och 32:an får nog vara kvar som surfskärm :D :yoparty

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Tjena ny fråga. Behöver en platt tv. 50 tum min (6m till tv:n) 15k +- helst minus, boxer använder vi och den kommer inte kopplas till varken till dator eller tvspel utan vi kommer mest se på tv. Som jag har förstått det är det Panasonic som gäller kanske px8e??? När jag var inne idag och kollade runt så såg jag till min stora förvåning ingen skillnad på dom aparater som hängde uppe :confused: Så vad rekomenderar ni???

björn

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tjena ny fråga. Behöver en platt tv. 50 tum min (6m till tv:n) 15k +- helst minus, boxer använder vi och den kommer inte kopplas till varken till dator eller tvspel utan vi kommer mest se på tv. Som jag har förstått det är det Panasonic som gäller kanske px8e??? När jag var inne idag och kollade runt så såg jag till min stora förvåning ingen skillnad på dom aparater som hängde uppe :confused: Så vad rekomenderar ni???

björn

Du är inne på rätt spår, PX8E is the shit for you, varför du inte märker nå skillnad i affären är att man inte kollar så noga, kollar nära nog, vet inte vad du ska titta på. Och framför allt så har dom maximerat inställningarna så dom ska sticka ut så mkt som möjligt i lokalen där dom visas. Och dessa inställningar som är helt åt helvete, men tyvärr så ser 80% av alla som köper en TV på dessa inställningar.

Men men, med dessa inställningar så är det inte så stor skillnad i bild mellan olika märken, alla visar lika dålig bild

Uffe

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Men men, med dessa inställningar så är det inte så stor skillnad i bild mellan olika märken, alla visar lika dålig bild

Uffe

Ok men vad är nästa snäpp upp? Ett problem med "8:an" är ju att "ramen" är matt och det föll inte så bra ut när sambon skulle säga sitt och det var hennes enda krav :D så det känns som jag måste hitta nått annat :huvet

björn

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ok men vad är nästa snäpp upp? Ett problem med "8:an" är ju att "ramen" är matt och det föll inte så bra ut när sambon skulle säga sitt och det var hennes enda krav :D så det känns som jag måste hitta nått annat :huvet

björn
Tyvärr kan JAG inte rekomendera någon annan TV i din penga klass. 10200kr inkl frakt från net on net för en 50" som är OK. Det finns inget som slår det alltså.

Det är ifall du skulle hitta en 50" av PX70 som har blank ram.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag tänkte införskaffa mig en annan kabel för att koppla datorn till tv:n. Jag har HDMI-output på grafikkortet via DVI-uttagen och behöver alltså en kabel från DVI till HDMI.

Duger det med en sån här eller finns det anledning att köpa något bättre?

Det råder väl alltid delade meningar om det där med kablar och hittills har jag nog inte blivit riktigt övertygad om att det brukar vara värt prisskillnaden.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vad ska man ha för 1080p projektor och duk om man ska köpa nu då?

Jag har en duk som är några år gammal till min Infocus 4805 proj som nu ska bytas ut. Men behöver man ny duk också för de nya effektstarkare projektorerna?

Epson TW 1000 eller 2000 is the shit for you for a small buck.

Sen dukarna hänger hur kräsen man är. Är man en vanlig Svensson så klara man sig med en vanlig duk för runt 3000kr. King Pin dukarna är rätt bra för pengarna till "Svenssons"

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning