Tjenare!
Ny tv skall inhandlas och eftersom ni verkar veta en hel del om just detta tänkte jag ställa ett par frågor.
Har läst en del i denna tråden och det verkar ju vara plasma man skall satsa på om man mestadels ser på film/tv. Har fått för mig att det inte ska gå bra att koppla en dator till en plasma tv med bra kvalitet, men tydligen går alltså detta?
Storleken jag är ute efter är 50" och jag har kikat lite på Panasonics TH-50PX8 då den verkar bra efter vad man läst i denna tråden. Samtidigt har jag hört att Samsung ska göra bra tv apparater nu. Vilken modell är bäst idag? Mest "bang for the buck" så att säga. Får man en mycket sämre 50" TV kontra 42" för dessa pengar? Har en bit till TVn och vill inte ångra att jag inte köpte en större direkt.
Sen en annan fråga, har även läst att man inte skall bry sig om specifikationerna men om man jämför t.ex. Samsung PS-50A416C1D och Panasonic TH-50PX8 så har, enligt produktbeskrivningen, Panasonicen en kontrast på 10 000:1 och Samsungen 100 0000:1 . Det känns som att det borde vara en fruktansvärd skillnad? Eller är det bara så att de "mäter på olika sätt"?
Skall åka & kika lite i varuhusen i helgen men det kan vara bra med lite förslag på olika modeller så man inte gört bort sig helt.
Många frågor men jag hoppas att någon orkar hjälpa mig i denna djungel!
Tack på förhand!