Du borde således ha några "fina" skrapmärken att visa upp, släng upp en bild!
Varsågod.
Aphänger man med röven så kommer överkroppen i 9 fall av 10 inte ut så den gör någon nytta. Flytta röven litegrann och försök hitta känslan att du låter armbågen falla ner mot asfalten så följer överkroppen med automagiskt.
Okej, tack för tipset! Min första bankörning hängde jag nog ut mer med röven än överkroppen, och då gick det bra, kanske för att jag var i grön grupp. Igår i gul grupp fick jag tips om att hänga mest med överkroppen för det är där man har mest tyngd, så försökte verkligen tänka på det.
Om jag förstått saken rätt så tyder slitningen på puckarna, som är mitt på pucken, att jag inte bara hänger ut knät utan att hojen faktiskt lutar hyfsat också? Om jag bara hängt skulle slitningen vara högre upp på pucken?
Dålig dämpare? Då blir det lätt så
Där kan du nog vara något på spåret!
Är cykeln sänkt? Rätt dimension på däcken?
Nu har jag aldrig kört en sen nittiotals GSXR, men jag har fått för mig att de skall ha rätt bra markfrigång, så om saker skrapar i bör det gå hyfsat fort, oavsett om man hänger av eller ej.
Tror precis som HanneZ att det är något som inte stämmer med cykeln.
Om du har den hoj som står i din profil (-99 GSX-R) och ljuddämpare såväl som kåpor tar i före knät, då är någonting riktigt fel. Antingen höjden på hojen eller körtekniken. Står allt rätt till med däckdimensioner, fjädring och diverse höjder...? Eller sitter du som en polisman med ett järnspett upp i röven...?
Den är inte sänkt och däcken har normal dimension. Jag tycker också att den borde ha bra egenskaper för bankörning. Här är en bild på hojen bakifrån, känns som att stötdämparen bak lär komprimeras rätt rejält om jag ska få i ljuddämparen i backen, alt ett rejält jävla motogp nedlägg av cykeln, haha.
97 pannor torrvikt. Så med ställ å allt blir det väl närmare 110kg.
Har du några bilder från bandagen där man ser dig i en kurva? Det skulle underlätta oerhört för att analysera ditt problem.
Men jag tror som andra i tråden att du antagligen hänger ut arslet, och som effekt har kvar överkroppen över tanken, och således inte hänger rätt. Alternativt har du en väldigt sänkt hoj, för det ska inte ta i överallt, speciellt inte innan knät tar i marken.
Nej tyvärr, men kanske dyker upp bilder från körningen senare i veckan om nån fotade, så i så fall återkommer jag. Har dock en film från gopro monterad på hjälmen om det kan hjälpa för att analysera körningen?
hade jag varit dig, hade jag sett över stötdämparen bak, samt kollat gafflarna
är dessa servade de senaste 10 åren ? olja i gafflarna ? justerat in komp/retur ?
bak, är det olja eller gasdämpare ? hur är denna inställd ?
Mycket möjligt att de aldrig sett service. Gaffeln lär väl iofs servats då tidigare ägare lämnat in den på verkstad med jämna mellanrum utan att veta så noga vad som gjorts utan bara betalat och varit nöjd, så då lär de väl passat på att serva gaffeln NÅGON gång tänker jag. Men bak kan nog vara i totalt orginalskick från fabrik 1999. Hur servar man ens en bakdämpare?
Fördämpning är "standard" från fabrik, i alla fall fram - bak vet jag inte.
Komp och retur är ställda på "standard" och sedan har jag skruvat till dem lite hårdare med typ 0,75 varv extra.