alltid skinnställ?!

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
Alltid ställ!!

Fattar inte att jag inte hade ställ när jag körde moppe (både trimmat och otrimmat)!!

Har även jag dragit omkull, dock inte i någon hög hastighet, men tillräckligt hög för att ha ont i flera dagar efteråt samt en hoj som jag fick köpa nytt styre och tank till..

Som sagt, ni som kör utan ställ, skyll er själva om ni skadar er, jag kör med ställ och kommer undan med max. skrapsår och blåmärken, medan ni får mycket värre sår .......
Ett annat sätt att se på saken, varför kör ni inte utan hjälm? ni kör ju utan ställ ? Borde ju vara samma sak :D

nåja, alla har vi våra vanor/ovanor, huvudsaken är väl att intresset är detsamma, HOJAR!

btw, kanske lite OT, ni som kör över de tillåtna 110km/h gör det på bana, tänk på att ni inte är ensamma i trafiken (jag bryr mig om ni orsakar en olycka där min lilla son skulle kunna vara delaktig) tänk på det nästa gång ni åker i 150-170km/h

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
enda gångerna jag gasar på fortare än hastighetsgränsen är om det är en tom raka utan utfarter eller medtrafikanter..

Ahlvik

Madman
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Hyosung Karion RT 125
Loy skrev:
2354388 En annan extremt viktig faktor som också spelar in är ju hur tuff man vill vara. :fakta

jja, det är klart..tex. jag kör i kallingar och t.shirt. barfota nä4r jag gvill vara riktigt cool och styla för mina kompisar..men när jag kör långt så tar ja på mej jacka å jeans

Lunnajs

Mr
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
Honda
De som tycker om att köra i typ jeans och dylikt borde prata med akutläkare på sjukhus som får in en del mc-olyckor där förarn/passagerarn endast haft jeans..
Man ser ej vad som är skinn/köttsår och vad som varit jeans, lösning: koksaltlösning i hela såret, sedan plocka jeansfibrer med pinsett..

Jag har vurpat i ca 100km/h i skinnjacka, hjälm, handskar och jeans.. Landade och gled på huvudet över vägen och rullade sedan ner i en slänt, klarade mig från skrapsår (som tur är) men fick istället sprickor på två ryggkotor..
Jag är faktiskt jäkligt glad att jag fick sprickorna istället för att ha sulat på benen..

Känner man att det inte passar sig att åka i full mundering (ska till skola osv), kolla med alternativa färdsätt (tips).

//Andreas

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
cybertron skrev:
2373574 Alltid ställ!!

Fattar inte att jag inte hade ställ när jag körde moppe (både trimmat och otrimmat)!!

Har även jag dragit omkull, dock inte i någon hög hastighet, men tillräckligt hög för att ha ont i flera dagar efteråt samt en hoj som jag fick köpa nytt styre och tank till..

Som sagt, ni som kör utan ställ, skyll er själva om ni skadar er, jag kör med ställ och kommer undan med max. skrapsår och blåmärken, medan ni får mycket värre sår .......
Ett annat sätt att se på saken, varför kör ni inte utan hjälm? ni kör ju utan ställ ? Borde ju vara samma sak :D

nåja, alla har vi våra vanor/ovanor, huvudsaken är väl att intresset är detsamma, HOJAR!

btw, kanske lite OT, ni som kör över de tillåtna 110km/h gör det på bana, tänk på att ni inte är ensamma i trafiken (jag bryr mig om ni orsakar en olycka där min lilla son skulle kunna vara delaktig) tänk på det nästa gång ni åker i 150-170km/h

150-190 kör man ju för fan på 70 vägar.:tungan :D :tummenupp

Edit: kör alltid i full mundering om jag inte ska typ till skolan eller leverera hembränt till någon. Då blir det allting utom byxor.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457