Lou siffer
officiellt lammkött
cross jacka (protector jacket) och mc byxer.
Jah, och hur ofta håller du 50 på dom vägarna?PEPPO skrev:Till skolan kör jag endast handskar+hjälm, men då kör jag endast 30 eller 50 vägar max 3 km![]()
brorzan skrev:Jag har fått för mej att flikkor gillar feta jackor![]()
NsR_90 skrev:2353742Tjena! ganska ny inom mc världen, använder ni alltid skinnställ?
Tillexempel om ni ska å handla lr till stan lr liknande..
30 grader varmt å ska bara ta en liten sväng.. använder ni skinnställ då också?
Bara kul att se andras åsikter om det!
Haha fan har du provat crosshjälm i 160? det är intresant..Mordecaien skrev:
prulle skrev:2354571Haha fan har du provat crosshjälm i 160? det är intresant..
Jodå. (på ett släp ska det nog gå) eller på flaket på vår pickup den gör mer än 160 tro mig jag vetBärgren skrev:2354598Fast jag tvivlar på att han får upp cykeln i 160![]()
prulle skrev:2354603Jodå. (på ett släp ska det nog gå) eller på flaket på vår pickup den gör mer än 160 tro mig jag vet![]()
JojjeL skrev:2357396aldrig skinnställ.. tänker aldrig ha det heller.. Föredrar goretex, då skinnställ tappar mer än 80& av skyddsverkan när det regnar ute. (Enligt mina dåvarande körskolelärare och "uffes mc-bok")
JojjeL skrev:2357396aldrig skinnställ.. tänker aldrig ha det heller.. Föredrar goretex, då skinnställ tappar mer än 80& av skyddsverkan när det regnar ute. (Enligt mina dåvarande körskolelärare och "uffes mc-bok")
Tzr91 skrev:2357863Du ska alltid ha full skyddsutrustning, brorsan, du vet aldrig när en bil struntar i väjningsplikten o kör ut 2 meter framför dig. Och nu när du är ny och inte ens har körkort än så ska man inte börja tänka på att skippa skyddsutrustning. /Chrille
Kan ha jackan på mig ibland på korta sträckor men annars använder ja de bara på långsträckor....NsR_90 skrev:2353742Tjena! ganska ny inom mc världen, använder ni alltid skinnställ?
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |