Allvarligt trim av KTM 450 & 525

Strafer

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
KTM 660 SMC -04
Det stämmer att Ping bor vid vita fläcken ja..... men vi har hojarna på ett annat ställe.

Pings hoj har varit med om ett stöldförsök nästan precis utanför hans uteplats :)

Jag väntar frenetiskt på mina delar nu.......

WTF? Min hoj blev stulen för ca två månader sen! Aa det var utanför hans uteplats jag såg den, verkade ju vara låst ordenligt iallefall, tur det :) Fick dem tag i nåt då?

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Näää, dom sabbade bara låset till hans kedja från abus för 1400 spänn

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Jag väntar frenetiskt på mina delar nu.......[/QUOTE]
Ligger på järvägen i morrn:tummenupp Jag hoppas du införskaffat ett gäng kammkejdelås och handslägga så det inte blir en Ping-ihopsättning av kedjan:D

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Hehe, jag har ett lås, och en hel del don, som jag tänkte slå kedjan med....

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Hehe, jag har ett lås, och en hel del don, som jag tänkte slå kedjan med....

Bra... Bästa sättet som jag kommit fram till är ju att skaffa eller köpa en kompis som hållier i en slägghammare på baksidan av kammdrevet, medans man själv knickar till niten med endera litet "lätt" don eller liten barnhammare direkt på¨, man smider liksom ut den åt 4 håll (vinklar donet)

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
har di skickat grejerna idag boost ????

Ja ..Och det fanns bara ett sätt man inte skulle skicka på..Bussgods för då hammnar det i centrala Göte och i rusningstrafik ska det visst vara ett hellvete att komma till utlämmningen. Så Jag skickade naturligtvis med bussgods:gnissla Men fördelarna är att man får försäkrat till 50000kr 139kr för 4,5kg är inte så farligt med denna försäkring:tummenupp

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Hehe, det e lungt.......jag skall förhoppningsvis åka o hämta mina packningar idag, så har vi lite tur så kanske jag kan börja sätta ihop delarna imorgon...

Jag funderar på att köpa mig ett FMF Powerbomb header, vad tror du om det?

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Hehe, det e lungt.......jag skall förhoppningsvis åka o hämta mina packningar idag, så har vi lite tur så kanske jag kan börja sätta ihop delarna imorgon...

Jag funderar på att köpa mig ett FMF Powerbomb header, vad tror du om det?

Ja den kröken verkar vara bra, tycks ge bra bottenvrid:tummenupp Köp

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Jag hade ett FMF powerbomb helsystem på min crf 450, o den hojen gick något sjuk bra, helt klart bland det värsta jag kört, grymt med klös i den, gick på bakhjulet på alla växlar :)

Jag håller på att dela med ett bolag i USA om ett bra pris på ett helsystem, hoppas på det :)

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Jag hade ett FMF powerbomb helsystem på min crf 450, o den hojen gick något sjuk bra, helt klart bland det värsta jag kört, grymt med klös i den, gick på bakhjulet på alla växlar :)

Jag håller på att dela med ett bolag i USA om ett bra pris på ett helsystem, hoppas på det :)

Lysande!! Crf450 med helsytem verkar ligga på runt 52-54hk:yoparty

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
YEAH !!!

Nu ligger mina grejer o väntar på bussgods.....skall hämta det lite senare idag, idag hinner jag nog inte skruva med hojen men jag skiter nog att jobba imorgon o skruvar ihop hojen, hehe :)

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Bilder

Såå, nu har jag börjat pilla ihop hojen lite. Fick beställa lite mer packningar o sånt, det kommer på fredag.

Började med att testa den nya toppen mot kolven.
Jag testade om ventilerna gick i kolven och/eller hur mycket spel det var imellan. Det är minst 2mm på det lägsta stället, så det skall räcka.

Jag fasade även av ventiluttagen i kolven, hoppas på lite jämnare flöde, vill inte ha vassa kanter som är ivägen.

Skall fortsätta så långt som möjligt imorgon, tills jag kör stopp med packningarna.

Bifogat

• DSC00448.JPG
    DSC00448.JPG
    65 KB · Visningar: 87
  • DSC00449.JPG
    DSC00449.JPG
    42.8 KB · Visningar: 88
  • DSC00450.JPG
    DSC00450.JPG
    58.1 KB · Visningar: 85
  • DSC00451.JPG
    DSC00451.JPG
    55.7 KB · Visningar: 88
  • DSC00452.JPG
    DSC00452.JPG
    61.4 KB · Visningar: 93
  • DSC00444.JPG
    DSC00444.JPG
    53.6 KB · Visningar: 92
  • DSC00453.JPG
    DSC00453.JPG
    65.9 KB · Visningar: 112

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Idag blev det bara lite skruvande, satte på cylinder och topp, bytte lite packningar o sånt, men imorgon så skall jag försöka sätta ihop så mycket som möjligt, om jag får alla grejer bara.

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Igår plockade jag ihop resten av motorn och startade upp den. Den gick helt okej, men förgasaren är dåligt inställd just nu, så jag kan inte säga om det har blivit någon effekt ökning ännu, i slutet på nästa vecka skall jag försöka ställa in allt, antagligen med en lambdamätare. Drar till Malmö på måndag o kommer hem på torsdag hoppas jag....håll till godo :)

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Igår plockade jag ihop resten av motorn och startade upp den. Den gick helt okej, men förgasaren är dåligt inställd just nu, så jag kan inte säga om det har blivit någon effekt ökning ännu, i slutet på nästa vecka skall jag försöka ställa in allt, antagligen med en lambdamätare. Drar till Malmö på måndag o kommer hem på torsdag hoppas jag....håll till godo :)

vad bra att du orkade göra modelleratestet 2mm,, och det var väl utan ventilspel ? Isåfall var det ju flera km ifrån kolven + 0,12mm till:tummenupp Har du byggt en lamda själv? Kan tänka mig att den går fett för det var mycket sot/kära i ublåsen du kan säkert gå ner till 190 rakt av

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Har meckat ihop en lambda själv ja....
Tänkte borra ett hål i kröken o svetsa dit en mutter o köra lambdan i den.

Jag köpte ett orginal munstycke, 178 o satte i, men frågan är vad jag skall börja på, kanske ett 180???

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Har meckat ihop en lambda själv ja....
Tänkte borra ett hål i kröken o svetsa dit en mutter o köra lambdan i den.

Jag köpte ett orginal munstycke, 178 o satte i, men frågan är vad jag skall börja på, kanske ett 180???

Jag gissar 190,, 178 är väl med tät dämpare och burk? Det blir stenenkelt att bestycka med lamda:tummenupp

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping