Ohhf*n, det blev dyrt , blir fattigmans varianten, gatdäck + enduro fälgar
Tack för svaret =)
jag har löst luftfilterfrågan med ett kitt från K&N
funkar bra
jo det kosta lite. ca 1200kr. men å andra sidan slipper man böket det innebär att köpa ett "vanligt" k&n-filter o knöla in i burkenm. för burken vill jag ha kvar. skyddar mot det värsta smutsen ju. jag köpte mitt hos micro. ta bara reda på art.nummer på k&n's hemsida så kan dom ta hem det sen.
slänger med en bild på hur hojen ser ut oxå. har sågat upp luftburken rätt mycket nu.
Helvete vad du sågat mycket!!Den syns ju inte ens!!
Jo en fråga till dig du har väl kört hotcams på org kolv? hur pass klen vart den då i lågvarvet? eller bytte du till 540cc kittet? och vilket avgas har du? Går den bra? du måste köra den i bänk!!
nu då
jo jag hkörde med hotcams och original kolv+cylinder. dock portad och akra helrör. den var lite som att köra 2-takt. varvar som fan o har MYCKET mer effekt på topp. botten blev klenare helt klart. 540 kittet räddade det lite. tycker den e helt okey nu faktiskt. ska bara bänkas oxå när jag får tummen ur
Jag är nog blind
Jo Om du vill ha mer kräm i botten så höj kompet mer.. 540 kittet har väl inget speciellt högt kompförhållande? Är det över 12,5? Du kan lungt ta den till 13,5..Det går nämmligen att plana toppen 0,8mm rakt av och med lite försiktighet ca 1mm så då har du 1kg till. Men har man då hotcams så MÅSTE man flytta kammen i orgläget dvs slipa ur kammdrevets hål lite annars blir det ingen vinst i botten , + att man garanterat måste slipa ur kolvfickorna 1mm!!
I helgen som var så försökte jag sätta på mitt 4-kolvs broms ok för motardfälgarna, men det gick inget bra, verkar som oket är trasigt. Köpte det i maj, men satte på det nu, har försökt få tag i han som sålde det till mig utan resultat. Idag hade jag tänkt skruva isär oket o kanske hitta nått som är trasigt, eller lämna bort det till en bromsoksrenoverare. Vad tror ni?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|