[Ska jag ta med min kolv så kanske vi kan mäta med lera direkt uppe hos dig ? Kolven står ju precis ovanför cylindern i TDC, har toppackningen med mig också.[/QUOTE]
Njä det går inte. Det måste göras med motor komplett.
först slipar man bort sotet i fickorna på kolven så leran fastnar bra. Sedan trycker man fast vanlig modellera billigast möjliga ,men fräch så den fastnar bra,,går bra med gul,,eller valfri färg.
Vräk inte på för tjockt bara, räcker med 3mm !!
Smeta sedan in ventilerna och leran med lite olja,,fett ellr,,ja så tjock olja som man hittar. Sedan så monterar man ihop toppen komplett med kamm o ventiler i rätt lägen och drar åt nästan fullt moment,,man kan ju spara något kilo. även ventilkåpan kan man dra åt mindre än normalt och ingen silicone!! kammkedjan behöver man ju inte nita då!! Se till att ventilspelet är 0 dvs dra justerskruvarna så dom just tuchar. Då är det bara att dra runt motorn 2 varv så både insug o utblås gjort ifrån sig.
Då är det rivning av skiten igen och fram med rakblad,,, man man skär snitt och pillar bort lera och mäter tjokleken bara, kolla flera punkter även ryggen i sätet kan gå nära!!
På insug måste man ha 1mm fritt till kolv. så har man det med 0 ventilspel så är det tvärlungt.
Utblås ska ha 1,5mm 0 ventilspel = tvärlungt
Det fixar du själv lungt..Bra att lära sig för detta ska man göra så fort man byter kam, Och det kommer du säkert att göra för kammen som sitter i exc 450 är inte vass. Hotcams har ju ingen uppgiven på sin sida tyvär,,, möjligtvis någon slö stackare..Därimot till 525an finns en hyffsat vass lyfter runt 10 och har 271 i durr En sådan skulle man hitta till 450ien
Tornado kan ev ha en vassare?
Hittade denna anons på ebay...Det säger mig att man kan köpa en hotcams till 525 och den ska då rimmligvis passa
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Mot...diZ2863QQcmdZViewItem?_trksid=p3756.m20.l1116
Njä det går inte. Det måste göras med motor komplett.
först slipar man bort sotet i fickorna på kolven så leran fastnar bra. Sedan trycker man fast vanlig modellera billigast möjliga ,men fräch så den fastnar bra,,går bra med gul,,eller valfri färg.
Vräk inte på för tjockt bara, räcker med 3mm !!
Smeta sedan in ventilerna och leran med lite olja,,fett ellr,,ja så tjock olja som man hittar. Sedan så monterar man ihop toppen komplett med kamm o ventiler i rätt lägen och drar åt nästan fullt moment,,man kan ju spara något kilo. även ventilkåpan kan man dra åt mindre än normalt och ingen silicone!! kammkedjan behöver man ju inte nita då!! Se till att ventilspelet är 0 dvs dra justerskruvarna så dom just tuchar. Då är det bara att dra runt motorn 2 varv så både insug o utblås gjort ifrån sig.
Då är det rivning av skiten igen och fram med rakblad,,, man man skär snitt och pillar bort lera och mäter tjokleken bara, kolla flera punkter även ryggen i sätet kan gå nära!!
På insug måste man ha 1mm fritt till kolv. så har man det med 0 ventilspel så är det tvärlungt.
Utblås ska ha 1,5mm 0 ventilspel = tvärlungt
Det fixar du själv lungt..Bra att lära sig för detta ska man göra så fort man byter kam, Och det kommer du säkert att göra för kammen som sitter i exc 450 är inte vass. Hotcams har ju ingen uppgiven på sin sida tyvär,,, möjligtvis någon slö stackare..Därimot till 525an finns en hyffsat vass lyfter runt 10 och har 271 i durr En sådan skulle man hitta till 450ien
Tornado kan ev ha en vassare?
Hittade denna anons på ebay...Det säger mig att man kan köpa en hotcams till 525 och den ska då rimmligvis passa
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Mot...diZ2863QQcmdZViewItem?_trksid=p3756.m20.l1116
Last edited: