[Q
Dom:
Den startade till slut, förgasaren strulade lite.. men det är löst nu. Den gick lite sämre på låga varv som vi trodde, men den gick FORT när man kom upp i varv! Kändes som den hade mycket mer att ge! Dock måste jag bestycka om den, 150/27.5 verkar vara helt fel. Den går bättre på halvgas än fullgas.
Det låter bra om större munstycke måste i, då finns det bredhängselfarbröder att hämta, och då blir den även starkare på lågvarv. Om lågvarvet blir för dåligt får du nog ställa tillbaka kammen i 0 läge. Ligger nog ca 2-3 grader bakåt nu. För med kammen i org läge ska maskinen bli råstarkare även på lågvarv med en sådan här portning/planing.
För er som vill ändra på motorns karaktär. fusktrimmkam... Då kan man flytta kammen några grader fram eller bakåt, Bara att fila upp hålen i kamdrevet och flytta kammen ca 1-2mm man filar bulthålen helt enkelt. Vill man ha mer råstark maskin så flytta kammen 1,5-2mm fram i rotationsriktningen och vise versa, man får då som med vässkam förluster åt andra hållet.
Dom:
Den startade till slut, förgasaren strulade lite.. men det är löst nu. Den gick lite sämre på låga varv som vi trodde, men den gick FORT när man kom upp i varv! Kändes som den hade mycket mer att ge! Dock måste jag bestycka om den, 150/27.5 verkar vara helt fel. Den går bättre på halvgas än fullgas.
Det låter bra om större munstycke måste i, då finns det bredhängselfarbröder att hämta, och då blir den även starkare på lågvarv. Om lågvarvet blir för dåligt får du nog ställa tillbaka kammen i 0 läge. Ligger nog ca 2-3 grader bakåt nu. För med kammen i org läge ska maskinen bli råstarkare även på lågvarv med en sådan här portning/planing.
För er som vill ändra på motorns karaktär. fusktrimmkam... Då kan man flytta kammen några grader fram eller bakåt, Bara att fila upp hålen i kamdrevet och flytta kammen ca 1-2mm man filar bulthålen helt enkelt. Vill man ha mer råstark maskin så flytta kammen 1,5-2mm fram i rotationsriktningen och vise versa, man får då som med vässkam förluster åt andra hållet.