Jag har ingen anning om vad som skall kapas bort och inte. Men jag vill ju självklart att det blir så stort som möjligt.
Jag tror du kommer på något bra där, om den skall vara kvar eller ej. Men det kanske ligger något i det som ping säger?
Toppen ser kanon bra ut.
Jag kan svetsa ihop den igen om något probbs uppstår (tror inte det) Tomgången och en bit upp i gas blir ju inte alls påverkad, Blir väl lite mer turbulece just på gas över kapet när luften passerar trottelns diken/spår. Vi kan ju inte låta Ping ha större gasare!!!! Mikuni har ju inget sådant skit, nä ush fy bort med den
Det låter som det går bra att få fart på Pingen maskin
Bestycka gärna upp tills den känns varva ur sämmre,,gå sedan ner till 150 och känn skillnaden ingen (om den stuper igen),,jag tänker att det strulade ju skapligt från början med div,,, Min xr650 med samma typ av portning fick jag gå otroligt långt ner i bestyckning för att få bra slutvarv och drag 1,4mm i högfart körde jag!! Därimot fick jag ha nålen högt.
Skulle lägga ut lite portbilder nu tänkte jag men datorn ville inte ta imot kamran längre
Boost3: Vad jag vet ska ringen hjälpa det där trycket som skapas mellan tomgång och maxgas (venturicon eller vafan det heter), det är säkert en feature på keihin eftersom den är dyrare än mikuni. Tror inte det är så smart att ta bort den.
Vi drog på filtret idag, fick klippa bort halva luftburken och böjja filtret lite pga. det var för trångt, men det funkade. Satte även i 172.5 huvudmunstycke - gick kanonbra! Film + bilder kommer senare ikväll!
Den drar ändlöst bra nu redan från botten, men jag har fortfarande trubbel mellan tomgång -> 1/4 gas (kan dra tomgång -> 4/4 gas utan problem, utan att den köver sig). Troligtvis axpumpen, men kanske lågfart. Har 27.5 i nu.
Härligt kämpat Höj trottelnålen 2 snäpp dvs flytta ner klippset 2
Last edited: