Ambulansers intresse i att "rapportera" fortkörning?

Picco

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Ystad
Hoj
zx10r -05 (lime)
Polis och ambulans ligger väl inte på samma radiokanal..? Kan förstå om man lägger sig upp i .. när dem kör med blått, men annars tror jag dem skiter i vilket.









hållundan skrev:
2128766 Det finns självklart inget generellt svar på ovanstående frågeställning, tänkte ändå försöka undersöka lite inom ämnet.

Bakgrund:
Körde nu ikväll från GBG till Halmstad. Mellan Falkenberg och Halmstad är det 120 km/h på motorvägen. Ligger väl och tourar i 155 km/h varpå jag kommer ifatt en ambulans som ligger i ~140 km/h. Sänker hastigheten litet men kör ändå om ambulansen. Tanken slår mig mitt under omkörningen att de kanske är griniga som fasen och kontaktar polisväsendet direkCt?

Jag skulle ändå köra av nästkommande avfart och tänkte inte mer på omkörningen, fick inte heller någon polisbil efter mig. Själva "händelsen" var således helt "ofarlig" och resultatlös.

Frågeställningen kvarstår dock; Hur ofta, hur angelägna eller hur mycket skiter ambulanspersonal i hur man kör? Nu menar jag självfallet inte idiotkörningar på 50-väg med jeans och bar överkropp, utan i stil med ovan nämnda händelse.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top