Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Hoppas på det annars blir det inget tjöp! Vad är en bögslunga?
aka handväska.
Hoppas på det annars blir det inget tjöp! Vad är en bögslunga?
Alltså...jag skulle vilja ha mera hoj från deras modeller.
T.ex. Makka
View attachment 465601
25 km/h och 45 km/h... 5 mil och 6 mil i räckvidd ?
Minst 100 km/h och 10 mil i räckvidd och under 70 000 SEK så är de bra som pendlarfordon.
Som de står nu köper jag ju hellre en Honda Monkey.
Off-topic, men värt att nämna, de där batterierna är tydligen mycket stöldbegärliga. Här nere i Italien är det hybridbilarnas batterier som stjäls på löpande band. Det tar inte många minuter för dem att öppna bilen, montera bort soffan, klippa kablarna och bära iväg med ett batteri för cirka 25.000 SEK. Det tar sedan 3 månader och 60.000 SEK att laga bilen (i alla fall vår bil)... Det är kö vid märkesverkstäderna för att laga bilar med stulna batterier (man börjar ju nästan fundera om det är de själva som stjäl dem...).Det är väl bara en tidsfråga innan det dyker upp i Sverige (om det inte redan har gjort det)!Allt är en balansgång - jag ser förstås helst en kreativ mångfald med allt från små, behändiga el-pendlarfordon till prestandahojar (ja, så småningom, alltså, då batteritekniken tillåter det). Men, som född och uppväxt i huvudstaden har jag det i generna att aldrig någonsin lämna något på gatan som lätt går att stjäla, och batteriet till el-hojar är nog en större och mer lukrativ frestelse för tjuvjäveln än hen mäktar med? Så för mig är första valet självklart: Små, lätta batterienheter som jag enkelt kan lyfta i och ur hojen. Inte ett stort jäkla batteripack på 30-40 kilo utan uppdelat på två eller fler mindre enheter. Nej, det finns inte ens på kartan att jag skulle lämna en el-hoj på laddning, ens vid gynnsam väderlek, på gården. Och sådan är nog situationen för fler än mig som bor i stadsmiljö...
Grundaren för cake är Stefan Ytterborn som startade poc vilket syns tydligt i designspråket och namnet är ju en flört till just poc som betyder piece of cake. Han sålde poc för 300milj SEK så pengar behöver han inte...Jag hoppas verkligen att de utvecklar och släpper vettiga hojar.
Och att de inte bara bränner pengar på lite schyssta löner samt innestadskontor.
Elektrifieringen vänder upp och ned på marknader, det vet vi.
De gamla märkena tar tid innan de kommer ikapp och det finns en bra öppning för något riktigt bra.
Men det krävs lite för att lyckas med, inte bara 500 mille på banken.
Men klart det vore nice med en svensk hojtillverkare igen ?
Jag trodde att batterierna vägde ett ton och var integrerade i chassit?Off-topic, men värt att nämna, de där batterierna är tydligen mycket stöldbegärliga. Här nere i Italien är det hybridbilarnas batterier som stjäls på löpande band. Det tar inte många minuter för dem att öppna bilen, montera bort soffan, klippa kablarna och bära iväg med ett batteri för cirka 25.000 SEK. Det tar sedan 3 månader och 60.000 SEK att laga bilen (i alla fall vår bil)... Det är kö vid märkesverkstäderna för att laga bilar med stulna batterier (man börjar ju nästan fundera om det är de själva som stjäl dem...).Det är väl bara en tidsfråga innan det dyker upp i Sverige (om det inte redan har gjort det)!
Ett hybridbilsbatteri är mindre och mer hanterligt, tyvärr... Återstår att se hur det är med batterier till el-motorcyklar. De lär väl inte vara alltför stora, men hur lätta är de att montera bort?Jag trodde att batterierna vägde ett ton och var integrerade i chassit?
Den är faktiskt intressant! Jag såg att på den ena bilden fanns en högre ruta, men den verkade inte finnas att beställa online, kanske Seat kan beställa en? Jag ska nog prova den hos Seat! Kan kanske bli ett fint köp som begagnad - finansen på den var ju helt ok, 20% kontantinsats, 950 kr/mån ink service. Det blir ett billigt pendlingsfordon - 1262 kr per månad. Den kan laddas på jobbet.Vill man ha en el-pendlare som även klarar ringleder hyggligt, men inte motorväg (toppfart 95), så har Seat nyligen lanserat en modell för 75 000 kr. Jag provkörde en sådan för en tid sedan.
Snygg att se på. Lite för låg vindruta för svensk höst. Ok prestanda (för vad det är) men lite okänslig i chassie/fjädring. Summering: den hade funkat för mig! Den hade varit ett pendlingsalternativ om den hade kostat runt 50 000 kr, men för 75 000 kr så blev det ingen affär.
Kanske ändrar jag mig om något år när det kommit ut begagnade på marknaden för lägre pris? Det är ju stor möjlighet till felköp med sådana här fordon. Typ "ähhh, det blev inte så bra som jag hade trott, tänker sälja den igen".
SEAT MÓ eScooter 125 – vår helt eldrivna sparkcykel | SEAT
Upptäck SEAT Mò elscootern 125. Njut av eldriften med en miljövänlig mobilitetslösning med hög prestanda. Mer info här.www.seat.se
Den prislappen var iallafall mer intressant helt klart!Låter som du ska ha en Sur-Ron https://www.blocket.se/annons/gavleborg/surron_light_bee_eu45__rantefritt_36_man_/96468301
Ser kul ut, lite som en BMX-cykel från 80-talet. Fast en sån kostade ju 2000kr. 45000kr till för ett batteri och en elmotor känns för dyrt.Låter som du ska ha en Sur-Ron https://www.blocket.se/annons/gavleborg/surron_light_bee_eu45__rantefritt_36_man_/96468301
Satan, plötsligt tänkte jag tanken att man kanske ska ha en el-bike. Sälja en av mina två befintliga och lägga till X kr. Det har tidigare känts som "No way" men jag märker att mitt motstånd har försvagats. Så om ett år eller två så är jag nog spekulantSEAT MÓ eScooter 125 – vår helt eldrivna sparkcykel | SEAT
Upptäck SEAT Mò elscootern 125. Njut av eldriften med en miljövänlig mobilitetslösning med hög prestanda. Mer info här.www.seat.se
Vill man ha en el-pendlare som även klarar ringleder hyggligt, men inte motorväg (toppfart 95), så har Seat nyligen lanserat en modell för 75 000 kr. Jag provkörde en sådan för en tid sedan.
Snygg att se på. Lite för låg vindruta för svensk höst. Ok prestanda (för vad den är) men lite okänslig i chassie/fjädring. Summering: den hade funkat för mig! Den hade varit ett pendlingsalternativ om den hade kostat runt 50 000 kr, men för 75 000 kr så blev det ingen affär.
Kanske ändrar jag mig om något år när det kommit ut begagnade på marknaden för lägre pris? Det är ju stor möjlighet till felköp med sådana här fordon. Typ "ähhh, det blev inte så bra som jag hade trott, tänker sälja den igen".
SEAT MÓ eScooter 125 – vår helt eldrivna sparkcykel | SEAT
Upptäck SEAT Mò elscootern 125. Njut av eldriften med en miljövänlig mobilitetslösning med hög prestanda. Mer info här.www.seat.se
Den prislappen var iallafall mer intressant helt klart!
En anledning att banta några kilo också såg jag på specen .
Tycker jag med. Skulle vara klockren ute på landet så man kan köra tillsammans med lilltjejen när hon far runt på sin oset eller motsvarande i sommar.Hmm...
Den där Surron såg ju faktiskt jävligt kul ut. Ngn här inte som testat IRL o kan göra ett utlåtande...?
Det kommer att bli samma utveckling som för bilar, några år förskjutet.
Om två år spår jag att en elnakenhoj i sportklassen har ungefär 25 mils räckvidd, kring 200 hk, vikt kring 230 kilo och prestanda fullständigt överlägsna dagens powernaked-hojar.
Inget ljud, men det betyder bara att alla stängda vägar/områden kan öppna igen.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |