Plast
Småvild
Sportster? Kul? ?Hur lång räckvidd har en HD Sportster? Kawasaki H1? Osv osv...
Uppenbarligen funkar det ju att ha kul även med kortare räckvidder.
Sportster? Kul? ?Hur lång räckvidd har en HD Sportster? Kawasaki H1? Osv osv...
Undrar vem som egentligen körsbärsplockar (uppenbarligen nytt modeord i håndebattklimatet som förvandlat sporthoj till ett ganska risigt Flashback på tre månader).Ungefär så är vad jag menar.
Du vet att en MC behöver 0.5 liter milen, så dina 25 mil är 12-13 liter bensin, eller 120-130 kWh. Ökar du verkningsgraden med 3 gånger så handlar det ändå om ca 40 kWh. Det handlar väl idag om 300 kg batteri?
Hur snabbt har energidensiteten för batterier ökat? Du kan körsbärsplocka och extrapolera från vilken tidsperiod du vill, din prognos om 25 mil är inte nåbar inom överskådlig tid med acceptabel fordonsvikt.
Undantaget är motorcyklar typ BMW C1 men med dörrar mer slimmade än C1. Det låter sig helt enkelt inte göras på annat sätt.
Ungefär så är vad jag menar.
Du vet att en MC behöver 0.5 liter milen, så dina 25 mil är 12-13 liter bensin, eller 120-130 kWh. Ökar du verkningsgraden med 3 gånger så handlar det ändå om ca 40 kWh. Det handlar väl idag om 300 kg batteri?
Hur snabbt har energidensiteten för batterier ökat? Du kan körsbärsplocka och extrapolera från vilken tidsperiod du vill, din prognos om 25 mil är inte nåbar inom överskådlig tid med acceptabel fordonsvikt.
Undantaget är motorcyklar typ BMW C1 men med dörrar mer slimmade än C1. Det låter sig helt enkelt inte göras på annat sätt.
Det vi kan konstatera är att den kommer, med en sekund per sekund, oavsett om vi vill eller inte.Det finns inget så svårt att sia om som framtiden!
Det vi kan konstatera är att den kommer, med en sekund per sekund, oavsett om vi vill eller inte.
Vi ses i framtiden.
Hur lång räckvidd har en HD Sportster? Kawasaki H1? Osv osv...
Jag poängterade att man inte behöver 300kg batteri för att färdas 25 mil blandad körning på en Energica då hojen i sig landar på 260kg.
0,5 liter milen, varav ca 60-70% går bort i värme pga låg verkningsgrad.
Energica Ego – Energica Motor Company
The special versions We don’t rest on our laurels but continue to widen the gap; and now release the EMCE motor and inverter.The EMCE motor and inverter is 10 kg…www.energicamotor.com
EGO+/RS
City: 420 km (261 miles) – Combined: 246 km (153 miles) – Extra-Urban: 198 km (123 miles)
Det visade sig att 25 mil var redan i år.
(New EMCE Motor provides approximately an additional 5% – 10% of range according to riding style vs. the previous motor design thanks to lower weight and greater thermal efficiency.
All range testing carried out in real-world conditions on actual road surfaces.)
Jag tror Hr Alatalo avser hand- eller axelväskan som är en så vanlig syn bland yngre män på en elsparkcykel i de södra centrala delarna av Människobyn…Hoppas på det annars blir det inget tjöp! Vad är en bögslunga?
Energica Ego – Energica Motor Company
The special versions We don’t rest on our laurels but continue to widen the gap; and now release the EMCE motor and inverter.The EMCE motor and inverter is 10 kg…www.energicamotor.com
EGO+/RS
City: 420 km (261 miles) – Combined: 246 km (153 miles) – Extra-Urban: 198 km (123 miles)
Det visade sig att 25 mil var redan i år.
(New EMCE Motor provides approximately an additional 5% – 10% of range according to riding style vs. the previous motor design thanks to lower weight and greater thermal efficiency.
All range testing carried out in real-world conditions on actual road surfaces.)
Vad väger den egentligen? Jag har hittat 258 kg, 280 kg och 595 pound.
EGO har 13 kWh EGO+ 21 kWh, samtidigt står det att EGO+ väger 258 kg, alltså den lägsta vikten trots det största batteriet? Är det inte en rimlig gissning att det är EGO med det mindre batteriet som väger 258kg? Och EGO+ väger mer?
258kg är ju redan det en hel del.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |