Är du helt historielös?! Anders Andersson var en oerhört framgångsrik Superbikeförare för Suzuki i mitten/slutet av 80-talet. Gjorde mycket för att lansera "GSX-R" i Sverige.P@trik skrev:Håller på och läser boken "Just Joey" historien om Joey Dunlop.
I boken står det en del om svensken Anders Andersson.
Nån som vet vem det är/var och om det finns nått att läsa om honom ?
Idag tror jag att han jobbar för Öhlins.Nyteknik skrev:Är du helt historielös?! Anders Andersson var en oerhört framgångsrik Superbikeförare för Suzuki i mitten/slutet av 80-talet.
Nyteknik skrev:Är du helt historielös?!
P@trik skrev:Håller på och läser boken "Just Joey" historien om Joey Dunlop.
I boken står det en del om svensken Anders Andersson.
Nån som vet vem det är/var och om det finns nått att läsa om honom ?
P@trik skrev:Är fan kass på att googla men han ska tydligen vara med i nästa nummer av bike.
Ifrån bikes hemsida om kommande nummer.
"Legenden GSX-R 1100
Legendariske Suzuki GSX-R1100 -86 har fortfarande en plats i våra hjärtan, även om utvecklingen nu till slut sprungit ifrån den. Vi jämför den ursprungliga med nya Suzuki GSXR1000 på Gelleråsen. Niklas, Jerker, Janne Leek och roadracinghjälten Anders Andersson minns..."
AI skrev:Dubbel Anders jobbar fortfarande på Öhlins och är fortfarande helt klart en av Sveriges absolut bästa testförare! Har nog också rekord gällande antal totalt körda varv på gelleråsen!
Pålle skrev:Jag tycker det är jäkligt synd att Öhlins är så anonyma i Sverige. Att ens hemmamarknad kan vara för liten för att man ska bry sig om att visa sig där. Visst hade det varit fräckt om de skrytit lite om sina framgångar. All publicitet och uppmärksamhet kring motorsport är bra så svenssons får upp intresset igen! Och att de pushat lite för sina testförare. Skitfräckt ju! De kunde kanske varje år bjuda in till en bandag där man förutom tips och tricks kunde få träffat lite stjärnor, nya som gamla.
Jag kanske har fel om deras anonymitet. Men om det inte syns, så finns det inte heller.
AI skrev:Öhlins exporterar 97% av all försäljning...
Marknadsföringsstrategi by Öhlins.... no comment![]()
bgix skrev:För de som är för unga att minnas och inte finner något på nätet:
Kraftigt uppborrad (14-1500 cc?) och trimmad GSX 1100:a som i övrigt strippats på allt som inte var helt nödvändigt för roadracing, tror inte ens den hade kåpa. Gick ifrån allt rakt fram och lät MYCKET och vackert.
Ingen som har en bild?
Jag har tävlat mot Anders Andersson och Dunderklumpen i Superproduction, som klassen för trimmade fyrtaktare hette då.Clic! skrev:... Dunderklumpen borde också funka som sökord...
PS: Det finns en Anders Andersson i Göteborg som också har kört roadracing.
Ja det har jag. Vem är du?bgix skrev:OT: Har du bott på Plantagegatan?
Är det Carla? Visst är det samma Rickman.bgix skrev:Bodde två portar från dig, åkte RR i KMK, sedan utlandsjobb...
Är det samma Rickman-Kawa?
AI skrev:...är ni säkra på att Öhlins INTE hjälper svenska talanger!!??
AI skrev:I know nooothing...![]()
![]()
![]()
![]()
Jag håller med dig. Öhlins borde göra mer för unga förare i Sverige och om de nu gör det så borde de promota det bättre. Stålarna lär väl inte saknas.Pålle skrev:You´re full of shit!
Jag la till lite text också, du kan väll skicka det vidare till marknadsavdelningen på Öhlins. Du kan säkert adressen...
/Joakim
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |