Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jämför att hålla i ett rizomagrepp på hojen mot en kinakopia.

Jaha, det var alltså "känsla" i det avseendet som avsågs.

Ja den är ju högst personlig, jag tycker inte att någon av telefonerna känns som varesig rizoma eller kinakopia, men jag har absolut inte något problem att hålla i någon av dom.

Dock har jag svårt att förstå varför glas anses bra/skönt att hålla i, man gör ju inte speciellt mycket annat som ska hållas i av glas.

Jag har inte provat men det kan ju till och med vara en nackdel om man är fuktig om händerna eller har vantar på sig, ÅAS har nästan alla ett silicon skal utanpå sina iPhones, och silicon fäster ju bra mot glas.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jaha, det var alltså "känsla" i det avseendet som avsågs.

Jag tycker iofs exemplet jag sade nu är dock mer markant än om man jämför att hålla de faktiska telefonerna, men det finns mer i omfattande utsträckning i telefonerna. Allt från att knappen inte sticker ut till hur menyerna är upplagda. Allt småskit som skapar den där diffusa känslan. Och det är därför jag förmodligen kommer föredra iPhone istället för HTC Desire när (om?) funktionerna jag söker kommer. Då kan visserligen Android ha kommit ikapp vilket vore roligt då jag inte vill stödja Apple.

Desire HD kan jag inte uttala mig om då jag aldrig sett den.

Det värsta med iPhone tycker jag inte nämnts i denna tråd, och det är hur vi mjukvaruutvecklare blir behandlade.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Känslan av att hålla i, ska jag tolka det som att när du håller i telefonen gillar du känslan av glas och aluminium i handen?

Sen skriver du känslan i touchen, där kan jag hålla med om att iPhonen har en jättebra skärm med bra touch, men inte så avsevärt bättre att jag tycker att den vinner några poäng på det, dessutom gillade jag inte att skriva på iPhonen, vilket kan vara en orättvis jämförelse för då hade jag vant mig vid tangentbordet på HTC'n, det tycke jag inte heller om från början.

I den här tråden får jag väl skratta åt käbblet om hur man (inte) synkar sina bilder i iPhonetråden?

Framförallt känslan av att hålla i en väldigt välbyggd produkt, något som 3g/3GS totalt saknade, den är plastig och flottig och ful. Digitizern i en iPhone tillsammans med flytet från GPUn är Androids stora utmaning att komma ikapp, på många andra plan är dom redan om och förbi, därför använder jag produkterna.

Skriva är som sagt en smaksak och inställningsfråga, det lär man sig snabbt.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Så du tycker att Apple är bättre på den mest grundläggande funktionen för en telefon med touchskärm?
Intressant :D

Absolut inte. Funktionen med widgets och öppenhet är det viktigaste i en smartphone (som det heter Perra). Att en meny har högre refresh rate ser jag inte som den grundläggande och viktigaste funktionen i en smartphone.

Men så har du iPhone och jag Android. Jag har allt du har (förutom refresh raten i menyerna) plus widgets plus... plus... plus...

Mohahahahaha

PS. Denna widgeten är ganska smutt. Hur gör ni på iPhone?*

*Svar = Meny, blädder, blädder, tryck, vänta, logga in, tryck, se.

image2.png

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Absolut inte. Funktionen med widgets och öppenhet är det viktigaste i en smartphone (som det heter
PS. Denna widgeten är ganska smutt. Hur gör ni på iPhone?*

*Svar = Meny, blädder, blädder, tryck, vänta, logga in, tryck,

Man börjar förstå fanboysens fixering vid att det ska gå fort vid bläddrade i menyer....

lnte för att jag tycker att det är en svaghet på dom bättre Android telefonerna heller.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Man börjar förstå fanboysens fixering vid att det ska gå fort vid bläddrade i menyer....

lnte för att jag tycker att det är en svaghet på dom bättre Android telefonerna heller.

Det går inte fortare. Det flyter bara lite bättre.

Däremot hänger inte GPUn med i stängningen av många program, då hackar det faktiskt mer än en gammel Desire...

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Absolut inte. Funktionen med widgets och öppenhet är det viktigaste i en smartphone (som det heter Perra). Att en meny har högre refresh rate ser jag inte som den grundläggande och viktigaste funktionen i en smartphone.
Jag tänkte faktiskt skriva smartphone först men eftersom det inte innebär att telefonen har en "pekskärm" och jag antog att det var just den funktionen du avsåg i ditt beröm av Apple ändrade jag till touchskärm eftersom jag visste att du skulle vara snabb att påpeka det felaktiga i mitt inlägg. Men ack så fel jag hade.

En smartphone har inget med skärmtypen att göra Jens, som du kan läsa dig till här:
A smartphone is a mobile phone that offers more advanced computing ability and connectivity than a contemporary basic feature phone.

Jag blir för övrigt mer och med övertygad om att dina hyllningar av Andriod i allmänhet, och HTC i synnerhet, beror på att du är en produkt kort i din samling. Du har en telefon och en dator men saknar en bra padda. När du köpt din första och haft den ett tag så inser du att surfande på mobilen är sååååå 2010 och att det bara är jobbigt att försöka se vad sidorna innehåller på den pyttelilla skärmen.

Men ha tålamod Jens, LG sägs vara på gång med en bra padda som ska släppas i Syd-Korea i februari. Det ryktas om Tegra 2 3D-chip (vanliga Tegra 2 är redan gammal....) och när den väl hittat hit kan du jämföra den med iPad 2, du vet uppföljaren till iPad som kom för snart ett år sedan :krama

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag surfar på min dator.
Jag äger ingen TV, och har således inget behov av att surfa i TVsoffan.
På dass läser jag herman hedning och pondus.
På bussen läser jag facklitteratur eller skönlitteratur.
;)
Vad sjutton skulle jag surfa på en padda för?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag tänkte faktiskt skriva smartphone först men eftersom det inte innebär att telefonen har en "pekskärm" och jag antog att det var just den funktionen du avsåg i ditt beröm av Apple ändrade jag till touchskärm eftersom jag visste att du skulle vara snabb att påpeka det felaktiga i mitt inlägg. Men ack så fel jag hade.

En smartphone har inget med skärmtypen att göra Jens, som du kan läsa dig till här:
A smartphone is a mobile phone that offers more advanced computing ability and connectivity than a contemporary basic feature phone.

Jag blir för övrigt mer och med övertygad om att dina hyllningar av Andriod i allmänhet, och HTC i synnerhet, beror på att du är en produkt kort i din samling. Du har en telefon och en dator men saknar en bra padda. När du köpt din första och haft den ett tag så inser du att surfande på mobilen är sååååå 2010 och att det bara är jobbigt att försöka se vad sidorna innehåller på den pyttelilla skärmen.

Men ha tålamod Jens, LG sägs vara på gång med en bra padda som ska släppas i Syd-Korea i februari. Det ryktas om Tegra 2 3D-chip (vanliga Tegra 2 är redan gammal....) och när den väl hittat hit kan du jämföra den med iPad 2, du vet uppföljaren till iPad som kom för snart ett år sedan :krama

Vänta, jag skrattar ihjäl mig. Perra är en sån som drar upp paddan på bussen för att kolla busstabellen.

Eller som drar upp paddan (som han behöver en extra vadderad väska för) när han skall visa en grej på google för polaren på stan.

Hahahahahahahahah!

PS. Min bärbara MSI är ungefär lika liten som din padda. den funkar med WiFi Hotspot och har lika lång batteritid som din padda. Under det året som gått har jag inte saknat din iPad (som ju är en stor variant av den telefon jag valt att inte köpa för den inte uppfyller mina krav) för att jag har en enhet som kan mer. Däremot kommer den plattan jag köper ha tangenbord, vara mindre än iPaden du har och ha funktionalitet som vida övervinner din iPad.

Men du, hur gick det nu med inlogget på banken? Widgets är sååååå kasst ;)

Syftar du på skärmbildsexemplet du snodde nu eller? :D

Snott. Kan man det från sig själv? :rolleyes:

Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Kan man använda en iPhone som USB-minne förresten?

Kan man ändra ikontätheten på skärmen på en iPhone? Jag kör 5x5 nu med launcher pro plus, grymt bra!

Hur många "hemskärmar" kan man ha på en iPhone? Har för mig att det bara är att lägga till i oändlighet vilket ju verkar himla trevligt.

Ingen som vet?

Men Peter, har du besudlat din iNånting med androidsidor i historiken? Eller surfade du på jobbets burk kanske? :näsblod:D

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Jag vet, dom snor mina bilder hela tiden ;)

Ingen som vet?

Men Peter, har du besudlat din iNånting med androidsidor i historiken? Eller surfade du på jobbets burk kanske? :näsblod:D

Du tror inte det är så att funktionerna saknas och att detta skulle ställa herrskapet i buren i dålig dager och underläge i diskussionen?

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Är det så svårt att vissa prioriterar andra saker än vad du/ni gör vid val av telefon och att det kan vara bra med det.
Personligen har jag aldrig saknat widgets eller Flash i min telefon. Det är säkert bra för de som uppskattar det i sina telefoner. Jag tycker Apples produkter är kanon för mina behov och ändamål men du tycker annorlunda. So be it.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Är det så svårt att vissa prioriterar andra saker än vad du/ni gör vid val av telefon och att det kan vara bra med det.
Personligen har jag aldrig saknat widgets eller Flash i min telefon. Det är säkert bra för de som uppskattar det i sina telefoner. Jag tycker Apples produkter är kanon för mina behov och ändamål men du tycker annorlunda. So be it.

Vilket bortprioriterar vi :confused:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...