I min enkla värld köper man en iPhone eller en iPad med iOS och sen funkar allt
Apple hade aldrig kommit på den sällsynt korkade idéen att göra det möjligt för tillverkare att ta fram nya produkter och installera ett operativ på dem som inte är gjort för produkten. Som någon Apple chef sa så ser de ingen seriös konkurrens på tablet-marknaden eftersom produkterna som finns och kör Android är för dåliga. Det har väl snart gått 1 år sen paddan släpptes och "lilla" Google har inte kommit i kapp ännu...
Ja, såklart.
Det är ju ett stängt system du använder. Det har uppenbara fördelar och uppenbara nackdelar precis som vi (kanske inte du..
) kommit fram till i tråden.
När man köper en produkt med ett öppet operativ (precis som när du köper en PC, för det har jag förstått att du gör) så får man kolla en recension av produkten först. Gör man inte det kan man få grisen i säcken. Kollar man får man en produkt som oftast är likvärdig men billigare.
PS. Har du kollat chackrutorna
. Jag gjorde dom bara för dig.. DS.
Det handlar ju i princip bara om känsla och egen uppfattning. Olika personer upplever saker på olika sätt.
Tycker det är lustigt att jag som gillar båda läger blir kritiserad när jag beskriver hur jag upplever de olika telefonerna. GuW beter sig ju som en femåring med sin attityd "telefonen jag har är bäst, allt annat är sämst".
Hur svårt ska det vara, det är bara telefoner och båda har givetvis sina för och nackdelar.
Jag lekte med en iPhone4 igår, när jag skulle filma chackrutorna. Jag håller med om att känslan i touchen är bättre i Apples produkter än i Androidprodukterna där vi är idag. Det beror dock inte på hårdvara utan på det faktum att Android har ett lite segt och stelt användande av GPUn vid scrollande i menyer och hemskärmar, det ger en känsla som inte är lika "mjuk" och som uppfattas mer negativt av användaren. i 3.0 som är presenterat till Tablets skall detta vara åtgärdat, på Motorola Xoom säger dom att känslan är likvärdig iPad. När 2.5(eller vad det kommer heta) IceCream kommer till telefonerna (jag tror inte att 3.0 kommer hamna i telefoner) kommer samma sak vara åtgärdat där.
Detta är nog inte något som någon stör sig på, men något som gör att det känns som det flyter bättre på en iPhone än på en Androidenhet.