Så du håller med om att Iphonen har bättre touch än en mängd andra telefoner?
Jo, visst, polaren köpte en Huawei med android på, visst, han kan köra alla widgets och appar som jag kan, men det är en jävla skillnad på våra skärmar...
Så du håller med om att Iphonen har bättre touch än en mängd andra telefoner?
Jag har hållit i iPhonen, jag har använt den lite, men jag förstår inte vad som menas med iPhonens kvalitetskänsla?
Att man inte skär upp händerna på skalet? Det gör man inte på Sibas 299:- Nokia heller.
Är det materialvalen som känns lyxiga för er, det finns massor med telefoner med glas och aluminium, kanske inte glas på baksidan men vad är nyttan med det?
Skär du upp händerna på skalet på en mobil kanske du borde testa burktelefon eller nåt istället.
Iphonen har en gedigen genomgående kvalitetskänsla bara, så väl mjuk- som hårdvarumässigt. Min HTC Desire når inte ända fram där helt enkelt.
Dom som inte har rationella argument brukar prata "känsla", oavsett om det gäller bilar, motorcyklar eller nu telefoner.
iPhonen är inte alls dålig, men ska man påstå att den är bäst bör man ha något annat argument än "känsla"
men kvalitetskänlan är högre på iPhonen är mitt eget subjektiva tycke.
Än på vad? Det finns ju rätt många andra telefoner att jämföra med?
Där jag initialt skrev om för- och nackdelar och kvalitetskänsla skrev jag även att jag jämförde HTC Desire med iPhone 4, mina två telefoner jag använder dagligen.
Ni som har Andriod-telefoner: Hur och var får ni veta att det finns en uppdatering till/av Android att ladda hem till er telefon?
Fick hem en "surfplatta" i fredags. En EPAD 10.1" med Android 2.1. Den är utrustar med en 1Ghz A8 ARM-processor samt 184mb ram (enligt Android Assistant).
Detta OS:et är långt ifrån optimerat för surfplattor vad jag märker, och vad jag förstått på Google så är det en framtida version (3.0) Som ska vara mer anpassad för detta. Android 2.1 samt 2.2 är ju faktiskt gjorda för mobiltelefoner.
I vilket fall som helst så förväntade jag mig ett ganska så responsivt system med tanke på att CPU'n inte är den sämsta i sammanhanget. Dock kan jag meddela att när jag jämför med iPhone4 samt iPad (Båda med iOS 4.2) så är detta helt värdelöst.
Det går helt enkelt inte att använda till något vettigt i mina ögon. Allt småhackar alltid. Alla menyer, bläddrande, hemsidor, avstängning av applikationer...ja allt! Man blir irriterad så småningom och lägger den under bordet för att istället surfa på iPhonen.
Jag avrekommenderar verkligen detta köp till alla som tänkt sig något annat än en iPad. Finns säkert andra paddor som funkar...men inte denna. Kass skärm, kass touch och ett ruggigt dåligt OS. Advanced Tadk Killer var ju det första programmet man fick installera....sjukt
Roligt också att detta dyker upp först när man söker på plattan android-epad-tablet-reviewed-verdict-junk
Annmarie [Moderator] 1 month ago
Play fair now.
Comparing a £150 device with a £500 device is a bit silly.
Why not compare the Epad to something within its own price bracket?
Probably because there isnt anything to compare it to. In its price bracket the Epad = MASSIVE WINNER
I suppose you could compare the Epad to the Amazon Kindle. In which case the Epad = MASSIVE WINNER.
(I know the Kindle isnt the same thing - but neither are the Epad and the iPad)
I just bought the 7" Epad for my partner. He loves it. I'm pretty fond of it too.
It only cost me £80 new.
That is BRILLIANT value for money and its not a bad product and all this about the screen being washed out? I admit its not the same quality as my iPad but for £300 cheaper its more than good.
Stop moaning.
Must you Apple fans always pick on a smaller product to try and justify the money you wasted on closed source products.
Vad gav du då, med tanke på kommentarerna på testet:
Men har den bara 184mb minne så förstås det att det går slött
Paddan är riktigt billig, ca 1400kr klar i Sverige om man China-shoppar. De säljer denna på netonnet under ett annat namn för 2500:-
Ska se om jag kan få in Android 2.2 se om det blir någon skillnad.
Har ni Android-snubbar några must-have appar bortsett från ATK som jag märker är ett måste?
Paddan är riktigt billig, ca 1400kr klar i Sverige om man China-shoppar. De säljer denna på netonnet under ett annat namn för 2500:-
Ska se om jag kan få in Android 2.2 se om det blir någon skillnad.
Har ni Android-snubbar några must-have appar bortsett från ATK som jag märker är ett måste?
Den var värdelös på allt?
Får vänta tills det kommer något i den prisklassen som iaf klarar surf/mp3![]()
Jag vet inte. Har inte hittat något användningsområde för den ännu. Det ända den är rolig till än så länge är faktiskt att testa olika grejor på den. Den fungerar så pass dåligt så att det är underhållande att hålla på med den (som Linux var 5-10 år sen).
Allt det praktiska som den är gjord till är dock kasst. Jag var nyss inne med den på sporthoj.com och försökte svara på ditt meddelande. Det tog mig säkert 3-4min bara för att logga in och komma rätt, och sen 5min till att skriva 5rader för att skiten sen skulle krascha...
Har testat kolla film på den, det funkar faktiskt helt ok. Bortsätt från en dålig skärm då![]()
Ni som har Andriod-telefoner: Hur och var får ni veta att det finns en uppdatering till/av Android att ladda hem till er telefon?
Prova lägga in FroydVillain
Den var värdelös på allt?
Får vänta tills det kommer något i den prisklassen som iaf klarar surf/mp3![]()
Andra kvartalet 2007 hade HTC ynka 3% av den totala mobiltelefonmarknaden. Tredje kvartalet 2010 var siffran svindlande 6%.
Under samma period gick Apple, med sin iPhone, från 0 till 22%.
Källa: http://www.asymco.com/2010/10/30/la...-22-sales-value-share-and-48-of-profit-share/
Vilket företags produkt var det du sa var populär?![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |