Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
1. HTC ökade sin försäljningstakt att det är ett problem för företaget, samtidigt tjänade dom mycket pengar per enhet under förra kvartalet, så populära är deras högkvalitativa och innovativa produkter.
Andra kvartalet 2007 hade HTC ynka 3% av den totala mobiltelefonmarknaden. Tredje kvartalet 2010 var siffran svindlande 6%.
Under samma period gick Apple, med sin iPhone, från 0 till 22%.

Källa: http://www.asymco.com/2010/10/30/la...-22-sales-value-share-and-48-of-profit-share/

Vilket företags produkt var det du sa var populär? :D

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Apple har nu släppt listan på mest sålda Appar, jag tycker det ger en klar bild över Appleanvändarna:

Top 10 - de mest sålda iPhone-apparna någonsin
1. Doodle Jump
2. Tap Tap Revenge 3
3. Pocket God
4. Angry Birds
5. Tap Tap Revenge 2.6
6. Bejeweled 2 + Blitz
7. Traffic Rush
8. Tap Tap Revenge Classic
9. AppBox Pro Alarm
10. Flight Control

Top 10 - de mest sålda iPad-apparna någonsin
1. SoundHound
2. StickWars
3. FlightTrack
4. Backbreaker Football
5. Calorie Tracker
6. BlocksClassic
7. iFart Mobile
8. GoodReader for iPad
9. Cro-Mag Rally
10. Ambiance

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Och förmodligen är det ngt Oracle kommer att hugga på :brinnerupp

Antagligen. Det ska bli intressant att se hur det hela avlöper. Jag kan inte direkt påstå att jag är någon google fanboi. Google är lika goda kålsupare som Apple, MS, FB och resten. ;)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Sandis: dina siffror visar att Apple tjänade $362 per enhet under Q4 medans jag inte hittat siffrorna för HTCs Q4. Tills dess ska vi inte säga vad om vem eftersom HTC förmodade att fabrikerna skulle spotta ur sig uppmot 30%fler enheter under Q4.

Ska leta vidare, men vinsten per enhet är snarlik, vilket visar att HTC är ett mycket välskött företag.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sandis: dina siffror visar att Apple tjänade $362 per enhet under Q4 medans jag inte hittat siffrorna för HTCs Q4. Tills dess ska vi inte säga vad om vem eftersom HTC förmodade att fabrikerna skulle spotta ur sig uppmot 30%fler enheter under Q4.

Ska leta vidare, men vinsten per enhet är snarlik, vilket visar att HTC är ett mycket välskött företag.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Här har du lite siffror, HTC ligger alltså under Blackberry, Apple, och Nokia, ÅAS tillverkar dom ju Nexusen...

163887_600.png

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Dags för en summering!?

iPhone
+"stilren"
+ har mest Appar
+ Krångelfri!?
+ Är kompatibel med en massa kringutrustning
(hur kommer det sig att inga iNördar skryter med detta, iPhonens enligt mig största fördel!)
- Låst
- Dyr
-
-
-
Android
+ Öppnare
+
+
+
- Uppdateringar släpar efter
- reklam i apparna
-
-
-

FYLL I!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dags för en summering!?

iPhone
+"stilren"
+ har mest Appar
+ Krångelfri!?
+ Är kompatibel med en massa kringutrustning
(hur kommer det sig att inga iNördar skryter med detta, iPhonens enligt mig största fördel!)
- Låst
- Dyr
-
-
-
Android
+ Öppnare
+
+
+
- Uppdateringar släpar efter
- reklam i apparna
-
-
-

FYLL I!

Fast där har du ju redan en massa fel.

Apple:
Stilren skiter jag i att klanka ner på, men många tycker inte Iphonen är snygg.

Har mest appar, tja, det vet vi ju inte med säkerhet, eftersom inte alla appar ligger på android market, sen är det väl ingen fördel att det finns 250 olika busstidtabellsappar på kinesiska till en telefon?

Kompatibel med en massa kringutrustning, nja, det finns en massa kringutrustning till andra telefoner med, och till andra telefoner behöver man inte få välsignelse av Jobs för att tillverka en kontakt som passar.

Låst och dyr fick du rätt.

Android:

Öppnare, helt rätt

Uppdateringar släpar efter, släpar efter vad?
Senaste halvåret har jag fått tre uppdateringar varav en var uppgraderingen till 2.2

Jag har en HTC och jag fick vänta ett litet tag på att få 2.2 för att HTC ville fixa till sitt skin. (jag hade dock kunnat uppdatera med en ren 2.2 om jag hade velat)
Att Ericsson/Samsung inte uppdaterar sina telefoner är väl inte Androids fel.

Apple uppdaterar sina telefoner när dom är helt färdiga, därför behöver ingen (eller alla beroende på hur man ser det) vänta.
Apple uppdaterar inte heller sina gamla telefoner, helt enkelt för att dom inte orkar med uppdateringarna.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Är ju fan reklam i iPhoneapparna med.
Det jag saknar mest från min HTC Desire när jag använder min iPhone 4 är att man inte kan köra widgets.

Ellerja det absolut mest störande är ju att man inte får använda luren som wifi AP. Plötsligt blev iPhone fett överkörd ...

Last edited:

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Fast där har du ju redan en massa fel.

Apple:
Stilren skiter jag i att klanka ner på, men många tycker inte Iphonen är snygg.

Har mest appar, tja, det vet vi ju inte med säkerhet, eftersom inte alla appar ligger på android market, sen är det väl ingen fördel att det finns 250 olika busstidtabellsappar på kinesiska till en telefon?

Kompatibel med en massa kringutrustning, nja, det finns en massa kringutrustning till andra telefoner med, och till andra telefoner behöver man inte få välsignelse av Jobs för att tillverka en kontakt som passar.

Låst och dyr fick du rätt.

Android:

Öppnare, helt rätt

Uppdateringar släpar efter, släpar efter vad?
Senaste halvåret har jag fått tre uppdateringar varav en var uppgraderingen till 2.2

Jag har en HTC och jag fick vänta ett litet tag på att få 2.2 för att HTC ville fixa till sitt skin. (jag hade dock kunnat uppdatera med en ren 2.2 om jag hade velat)
Att Ericsson/Samsung inte uppdaterar sina telefoner är väl inte Androids fel.

Apple uppdaterar sina telefoner när dom är helt färdiga, därför behöver ingen (eller alla beroende på hur man ser det) vänta.
Apple uppdaterar inte heller sina gamla telefoner, helt enkelt för att dom inte orkar med uppdateringarna.

helt rätt herr GUW, försökte generalisera lite båda parter skulle vara nöjda...

Skulle själv gärna ha en iPhone för möjligheten att ansluta den till Stereor etc, men i alla andra fall ett annat operativ. Android blev det tyvärr inte för att jag inte hittade en hårdvara i stil med Nokia N900 (som nu även bootar Android:banana) Skulle gärna även lägga Maemo (linux) in i debatten men jag tror att jag är den enda på SH som anväder det...:va

Är ju fan reklam i iPhoneapparna med.
Det jag saknar mest från min HTC Desire när jag använder min iPhone 4 är att man inte kan köra widgets.

Ellerja det absolut mest störande är ju att man inte får använda luren som wifi AP. Plötsligt blev iPhone fett överkörd ...

WTF...:brinnerup kan man inte ha widgets i iPhone...:näsblod

:D:D:D Sicket skämt :D:D:D

Då kan vi stänga tråden, Android vann!

Ska vi ta Android vs Maemo nu?

Last edited:

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
WTF...:brinnerup kan man inte ha widgets i iPhone...:näsblod

:D:D:D Sicket skämt :D:D:D

Då kan vi stänga tråden, Android vann!

Ska vi ta Android vs Maemo nu?

Tycker inte att Android vinner överlägset ändå, det är just kvalitetskänslan i iPhone som gör att den är med i tävlan; och den känslan är ej att förringa!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tycker inte att Android vinner överlägset ändå, det är just kvalitetskänslan i iPhone som gör att den är med i tävlan; och den känslan är ej att förringa!

Jag har hållit i iPhonen, jag har använt den lite, men jag förstår inte vad som menas med iPhonens kvalitetskänsla?

Att man inte skär upp händerna på skalet? Det gör man inte på Sibas 299:- Nokia heller.

Är det materialvalen som känns lyxiga för er, det finns massor med telefoner med glas och aluminium, kanske inte glas på baksidan men vad är nyttan med det?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Är det materialvalen som känns lyxiga för er, det finns massor med telefoner med glas och aluminium, kanske inte glas på baksidan men vad är nyttan med det?

Känslan i touchen är i en klass för sig.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Känslan i touchen är i en klass för sig.

Jaha?

Då har jag totalt missat den alla gånger jag har använt en, visst, den är bättre än i Huaweis billigaste Androidtelefon, X10 och en mängd andra pekskärmstelefoner men inte fan är den så märkvärdig.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jaha?

Då har jag totalt missat den alla gånger jag har använt en, visst, den är bättre än i Huaweis billigaste Androidtelefon, X10 och en mängd andra pekskärmstelefoner men inte fan är den så märkvärdig.

Så du håller med om att Iphonen har bättre touch än en mängd andra telefoner?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll