Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
det är rätt tydligt att du inte använt det :) självklart fattas där grejer, speciellt språkstöd och äkta tillgång till marketplace, "multitaskingen" behöver uppgraderas till att vara äkta osv, men överlag så är det faktiskt riktigt grymt :) det är inte mycket jag rört min iphone sen i december faktiskt.

jooo du...4 st windows mobiler har jag avverkat och en av den senaste stod jag ut i hela 3 dagar..el njae 4 blev det..

seeeeeg..sjuukt seg..blåtand fel..grymma sånna...apps..nee inte windows inte...

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Felet med android tycker jag ändå är uppdateringarna.. Ta x10 som exempel som fastnat med smått förlegade 2.1 eller t om nexus one där 2.3 verkar va ganska oprioriterad nu när nexus s finns.. Ingen vill lägga massa timmar på att utveckla mjukvara till en gammal telefon, inte apple heller.. ( ta 3g som fint exempel.. ) men skillnaden är ändå att iOS funkar även med äldre modeller. Hade det bara funnits ett android hade det nog sett bättre ut än när varje tillverkare ska göra sitt egna

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
jooo du...4 st windows mobiler har jag avverkat och en av den senaste stod jag ut i hela 3 dagar..el njae 4 blev det..

Är det Windows Phone 7 du har haft då och inte nån av dom tidigare versionerna? 7:an är väl helt ny och har egentligen inget med dom gamla versionerna att göra. Har aldrig använt nån själv men det sägs iaf att 7:an ska vara bra och dom äldre versionerna dåliga.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC

frågan är om du använt Windows Phone 7, du vet, microsofts nya mobila OS som är skrivet från grunden och inte på något sätt påminner om gamla win mobile?

Är det Windows Phone 7 du har haft då och inte nån av dom tidigare versionerna? 7:an är väl helt ny och har egentligen inget med dom gamla versionerna att göra. Har aldrig använt nån själv men det sägs iaf att 7:an ska vara bra och dom äldre versionerna dåliga.

exakt så är det :tummenupp

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
frågan är om du använt Windows Phone 7, du vet, microsofts nya mobila OS som är skrivet från grunden och inte på något sätt påminner om gamla win mobile?

Är faktiskt lite sugen på en med 7an, såg tufft ut men har inte pillat på någon.

Jaja 20månader bindningstid kvar :yoparty

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj

exakt så är det :tummenupp

jepp hade en htc trophy via jobbet..hade ruskiga problem med blåtanden,skicka mms m.m

det är väldiga problem med skärmarna,vissa funkar vissa fungerar sisådär..
mina kollegor i england måste dras med dessa och det är nog ingen som inte har problem ( ca 90 användare )
men alla har nästan olika bekymmer,vissa har en blåtand som faktiskt funkar,vissa är skärmen skapligt vissa inte..

som tur är så får vi köra både android och iphone på bolaget i norden.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Är faktiskt lite sugen på en med 7an, såg tufft ut men har inte pillat på någon.

Jaja 20månader bindningstid kvar :yoparty

det är väldigt mycket "early adopter" över wp7 än sålänge, förhoppningsvis släpper de nästa uppdatering snart (som innehåller copy-paste, herregud hur kunde de släppa utan det från början), och nästa efter det med bättre multitasking. men det stora problemet just nu är det inte är många länder som stöds officiellt (inte svårt att komma runt).

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nexus one får uppdateringen när som helst, porteringen till hårdvaran måste få ta några veckor bara.

X10 har ju ett stort fel, SE är tillverkare och tänker som man gjorde förr. Då uppdaterar man inte gamla telefoner.

Däremot så får ju inte hero 2.2, den är gammal nu, det får man nog köpa, precis som gamla hårdvaran i 3g gör att den inte längre klarar de nya funktionerna.

Jag tycker däremot att google borde sätta press på tillverkarna att man skall hålla programvaran ajour under en viss tid. Där har dom verkligen mycket att lära.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
jepp hade en htc trophy via jobbet..hade ruskiga problem med blåtanden,skicka mms m.m

det är väldiga problem med skärmarna,vissa funkar vissa fungerar sisådär..
mina kollegor i england måste dras med dessa och det är nog ingen som inte har problem ( ca 90 användare )
men alla har nästan olika bekymmer,vissa har en blåtand som faktiskt funkar,vissa är skärmen skapligt vissa inte..

som tur är så får vi köra både android och iphone på bolaget i norden.

afan, var helt säker på att du var ännu en av de som säger "usch microsoft" per automatik :D använder själv just trophyn, men skickar varken mms eller använder bluetooth så är säkert möjligt att det finns problem där.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
afan, var helt säker på att du var ännu en av de som säger "usch microsoft" per automatik :D använder själv just trophyn, men skickar varken mms eller använder bluetooth så är säkert möjligt att det finns problem där.

hoppas för mina kollegors skull att det kommer uppdateringar snarast.

det som är kul är att vissa mobiler funkar blåtanden på och vissa inte..

en tidning skriver såhär..

"

This is where things get tricky. Multiple reports have come in that the Trophy 7 suffers from a huge flaw. Some of the touchscreens in them do not perform as well as other ones. Basically, some of the units out there have excellent screens and some…well, not so great. Apparently viewing angels vary by handset to handset and color/contrast also varies.

I don’t know how many units are affected or why this problem is cropping up but I do have an idea or two. Manufacturers like to use more than one supplier for parts to ensure no supply issues come up. Your smartphone and your friend’s smartphone might be identical models, but there is a good chance you have a component or two inside yours was built by a different company than what found its way into your friend’s. If HTC didn’t quality check some of its suppliers as well as others or was forced to buy inferior touchscreens because supplies were running out, then there is a good chance that the brand and/or quality level of the screens in Trophy 7s vary from unit to unit.

"

skulle säga samma sak om blåtanden som inte funkar för många av mina kollegor..

kan ju lägga till att alla nya mobiler har bekymmer,oavsett iphone, android,windows..

köper man en sån lur och den är den " senaste " så kan man nästan räkna med lite mjukvarubuggar här och där..

Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Men vilken telefonmodell levererar mest professionell effektivitet, generellt sett? Vilken modell är det som ger dagens företagare försprånget mot konkurrenterna så han ror hem den stora affären?

Ingen såklart. Det är dött lopp, eftersom lurtillverkarna inte ens kan enas om ett standardformat för kontakter så är det minst dåliga måttet på en lurs effektivitet batteritiden.

Mobilmarknaden just nu är ett glimrande exempel på skapade behov.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ingen såklart. Det är dött lopp, eftersom lurtillverkarna inte ens kan enas om ett standardformat för kontakter så är det minst dåliga måttet på en lurs effektivitet batteritiden.

Påtal om kontakter, går det byta namn på "annan" i kontakter på IP4 ?

Lägga till tex mob#3 på kontakt?

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
YZF600R Dunderkatt -97 (Såld)
För en minut sen dog touchen på min HTC.
Ringde i luren, tog fram den och försökte låsa upp, ingen respons.
Fick starta om genom att dra ur batteriet oh nu kan jag inte knappa
in pinkoden, som måste göras genom touchen..

7 månader gammal, har kvitton.. Så imorgon blir det reklamation.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

Hände 2 ggr med min htc.. Sen vart den en frukt istället

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05

Ganska vanligt på alla Android-lurar. Du ska vara glad att touchen över huvudtaget fungerat hittills. Då mest med tanke på att allt de gör är att kopiera Apple, och dessutom misslyckas med det.
Händer aldrig på iPhone :D

(Flame! Fan va jag är trött på denna vintern och alla dumma trådar jag ändå följer. Vill ha vår och gå ut och köra en runda istället... Man blir ju fan psykad.)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Är ett standardfel på heron. Har däremot inte hänt på senare modeller som typfel. Man skall lägga till att HTC har väldigt lågt antal reklamerade telefoner och ger 2 åra fabriksgaranti, man behöver alltså inte hävda konsumentköplagen efter ett år och en dag..

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
YZF600R Dunderkatt -97 (Såld)
Är ett standardfel på heron. Har däremot inte hänt på senare modeller som typfel. Man skall lägga till att HTC har väldigt lågt antal reklamerade telefoner och ger 2 åra fabriksgaranti, man behöver alltså inte hävda konsumentköplagen efter ett år och en dag..

Ser inte så standard ut... Om man vinklar mobilen så ser man
ett punktmönster och detta punktmönster är fullt av något
som ser ut som oljefläckar.. Det syns bara i vissa vinklar, men i
övrigt fungerar skärmen klockrent.. knivskarp bild osv..

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Läste för ett tag sedan att Apple tjänar mer på sina iPhones än vad samtliga andra tillverkare gör på sina smartphones, tillsammans! :)

Uselt att Android innebär att man måste köpa en helt ny telefon för att få den senaste versionen. (Även om iOS inte ger så mycket finesser till äldre iPhones så får man ofta en del förbättringar).

Uselt att man inte kan hitta alla appar till Android på samma ställe, de borde bara vara en knapptryckning bort.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept