Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Anledningen att minusgradersdiskussionen togs upp just för iphone 4 beror väl på att den är gjord med glas på bägge sidorna och därmed har orsakat försäkringsbolagen en massa anmälningar. Dubbelt så stor chans att glaset spricker när det finns glas på två sidor. Då har nog alla möjliga argument för att slippa betala ersättning grävts fram.

Surfar för övrigt på datorn via Barnacle Wifi Tether på min gamla Hero och det går 2.1 Mb/s ned och 1 Mb/s upp, totally amazing! :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om det varit ett riktigt problem så hade ju folks telefoner poppat till höger och vänster med tanke på hur många det är i omlopp.

Om det är minusgrader ute och jag inte har headset/handsfree anslutet till luren så svarar jag inte. Då ringer jag upp sen. Så kåt på att få prata med någon som vill mig nåt är jag inte att jag tänker förfrysa handen.

Sen att vissa inte hittar något om det i sina garantiavtal och därmed tror att de äger en mer hållbar produkt är ju mest skrattretande.

Så, nu har jag skrivit klart mina funderingar/åsikter och skall gå till jobbet för en härlig inventeringsdag :)

Det är ett tillräckligt stort problem för att försäkringsbolagen ska tycka att det är ett stort problem i alla fall.

Hade vi "som tror att vi äger en hållbarare produkt" haft lika många problem med våra produkter skulle försäkringsboalgen ha tagit upp det med.

Jag svarar i min telefon när den ringer, det tycker jag att man kan kräva av en telefon att den ska klara, men är vissa nöjda med undermåliga produkter och kan motivera det med att dom fryser om fingrarna så är det ju bra för tillverkarna av undermåliga produkter.

Jag hoppas bara att du inte behöver ringa efter en bärgare någon dag när det är kallt ute, för då måste du ju först stoppa en varm bil att sätta dig och ringa i...

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Surfar för övrigt på datorn via Barnacle Wifi Tether på min gamla Hero och det går 2.1 Mb/s ned och 1 Mb/s upp, totally amazing! :tummenupp
En iPad eller bärbar med 3G funkar också fint, om man har råd alltså.

I dag var det minus 22 grader i Stockholm så försäkringsbolagen kommer att få det jobbigt med alla iPhones som kommer att spricka...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En iPad eller bärbar med 3G funkar också fint, om man har råd alltså.

I dag var det minus 22 grader i Stockholm så försäkringsbolagen kommer att få det jobbigt med alla iPhones som kommer att spricka...

Näe, det kommer dom ju inte, nyss var det ju ett ickeproblem, iPhoneägare svarar ju inte i telefonen då, dom har ju telefonen huvudsakligen som en acessoar till latteglaset på trendfiket, för då är det viktigt att fiska upp dom ut fickorna.

Faktum kvarstår, antingen går inte deras telefoner sönder vid extrema temperaturer (min har klarat sig bra trots att jag använder den oavsett utetemperatur) eller så lagar dom telefonerna ändå, eftersom försäkringsbolagen slipper göra det på allrisken.

Så summa summarum, en bättre produkt helt enkelt!

Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Det är ett tillräckligt stort problem för att försäkringsbolagen ska tycka att det är ett stort problem i alla fall.

Hade vi "som tror att vi äger en hållbarare produkt" haft lika många problem med våra produkter skulle försäkringsboalgen ha tagit upp det med.

Jag svarar i min telefon när den ringer, det tycker jag att man kan kräva av en telefon att den ska klara, men är vissa nöjda med undermåliga produkter och kan motivera det med att dom fryser om fingrarna så är det ju bra för tillverkarna av undermåliga produkter.

Jag hoppas bara att du inte behöver ringa efter en bärgare någon dag när det är kallt ute, för då måste du ju först stoppa en varm bil att sätta dig och ringa i...

Försäkringsbolag tycker att det är ett problem att de behöver ersätta folk.
En iphone betingar i genomsnitt ett högre värde och därför väljer flera att utnyttja den försäkringen man kanske har valt att betala för just därför.
Androidenheter kan man ju gödsla med om man kikar på de billigare varianterna.

Enkelt.

Om det hade varit så att en iphone går sönder, som av ett trollslag, så fort man svarar i den när det är kallt ute så hade det varit rätt mycket ramaskri om det. Det borde vara ett antal bara på detta forum som drabbats då. Du kanske kan peka ut de här på forumet vars telefoner havererat pga kyla?

Näe, det kommer dom ju inte, nyss var det ju ett ickeproblem, iPhoneägare svarar ju inte i telefonen då, dom har ju telefonen huvudsakligen som en acessoar till latteglaset på trendfiket, för då är det viktigt att fiska upp dom ut fickorna.

Jupp, pest eller kolera där då tydligen. Hala upp iphonen på lattefiket eller regumera traktordäck med androiden.

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nu till veckan släpper LG sin nya Android i svedala.

Dual Core whopass på er alla iPhone-nördar :p

lg_optimus_2x.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Snygg lur, synd att man bara kan köra Android på den. Känns inlåst.

Näerå, du kan köra precis vad du vill på den, så vitt jag vet har inga Androidtillverkare ens försökt göra det olagligt att byta ut den medlevererade programvaran.

Det var det däremot ett annat företag som ville, vänta lite, jag kommer snart på vad dom heter....

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Levt med min android telefon drygt en vecka nu. Har ju dessutom ipad så får min dagliga dos apple endå :) måste nog säga att. Är såld på android, fortfarande.. men bara pga möjligheterna. Iphone äre en bättre telefon om man inte saknar möjligheterna android erbjuder.

Sent from my Nexus One using Tapatalk

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Näerå, du kan köra precis vad du vill på den, så vitt jag vet har inga Androidtillverkare ens försökt göra det olagligt att byta ut den medlevererade programvaran.
Jag skojade lite kompis, det blir säkert en bra telefon med Android, men inte lika bra som iPhone 5 :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur är batteritiden enligt spec?

Att det är dualmegasupercore känns onödigt om man inte klarar ett dygn utan att ladda men de kanske har kollat på det också?

Jag skulle tro att man laddar varje natt, som med alla andra smartphones som används som sådana, min morsa skulle säkert klara sig en vecka på laddningen, men det beror mest på att hon inte skulle kunna använda telefonen.

Men själva finessen med dualcore var ju att den skulle köra bara ena kärnan tills behov uppstod och då sparka igång den andra, och på så sätt bli strömsnål, men det fungerar ju bara tills någon kalvskalle skriver en app som ligger aktiv i bakgrunden och snurrar bägge kärnorna för att göra något jätteviktigt som att byta skrivbordsbakgrunder automatiskt....

Facebook släppte ju en app som drog ur batteriet nå jävulskt på Androiderna, men det fixade dom snabbt och släppte en uppdatering, men så lätt hänt är det....

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
...men det fungerar ju bara tills någon kalvskalle skriver en app som ligger aktiv i bakgrunden och snurrar bägge kärnorna för att göra något jätteviktigt som att byta skrivbordsbakgrunder automatiskt....
Underbart med frihet och att slippa någon som granskar vad apparna gör...

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Grafik på hur Android har växt sedan 2008.

[YOUTUBE-ID]fqFpq9WXbJo[/YOUTUBE-ID]

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Underbart med frihet och att slippa någon som granskar vad apparna gör...

Det är onekligen en nackdel ibland, men väldig sällan, däremot är det ALLTID en nackdel med att ha en central appstore som måste granska varje app ...

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Det är onekligen en nackdel ibland, men väldig sällan, däremot är det ALLTID en nackdel med att ha en central appstore som måste granska varje app ...

Det var det DUMMASTE jag läst!

Skulle det ALLTID vara fel med en central punkt som App Store? Det är ju det som är det kanon från en utvecklares vinkel. Det är inte alltid bäst, men det tar med väldigt många plus.

För det första slipper utvecklarna en massa mellanhänder, slipper marknadsföring mm. Allt sköts av Apple som bekostar allt.
Väldigt lite (läs: ingen) skadlig kod kommer åt platformen.
Väldigt lite (läs: ingen) felannonserad mjukvara tar sig genom. Det resulterar i att endast hög-kvalitetskod kommer genom och inte en massa dynga.

All mjukvara måste utvecklas med hjälp av standardiserade verktyg och är alltså kompatibel med samtliga enheter.
Tack vare de standardiserade verktygen kan man garantera att all mjukvara kommer att fortsätta att fungera även om OS ändras eller olika versioner körs.

Allt detta försvinner när vem som helst får posta vad skit som helst. Det blir som Wikipedia. Mycket stämmer men mycket är rent av fel.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det var det DUMMASTE jag läst!

Kan inte du skriva ihop en app som gör att man kan näthandla bikinis på nelly.se då?

Näe si det går inte för den religiösa högern i USA har bestämt att man inte får visa så vågade bilder i en app som ska sälja baddräkter i Sverige för då kan tonåringar i USA sitto och dra i struten åt det....

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Kan inte du skriva ihop en app som gör att man kan näthandla bikinis på nelly.se då?

Näe si det går inte för den religiösa högern i USA har bestämt att man inte får visa så vågade bilder i en app som ska sälja baddräkter i Sverige för då kan tonåringar i USA sitto och dra i struten åt det....

Detta har dock inget med ditt tidigare påstående att göra...

Dessutom behövs det inte då du kan göra det via Safari. De flesta porrsidorna är dessutom skrivna i versioner som passar iPhonen om det nu var porren du saknade. Så det är det sista problemet.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Detta har dock inget med ditt tidigare påstående att göra...

Dessutom behövs det inte då du kan göra det via Safari. De flesta porrsidorna är dessutom skrivna i versioner som passar iPhonen om det nu var porren du saknade. Så det är det sista problemet.

Det är alltid en nackdel att vara bunden till att släppa sin appar i en central appstore som har total makt att neka/godkänna dinn app på vilka grunder dom än vill.

Sen att man kan handla på nelly med en PC dator ansluten till ett 9.6k modem gör ju inte Apples Appstore bättre och friare för det?

Och nej, jag saknar inte porr, för mig är inte nelly porr, för kristen-högern i U-landet är det dock det, och dom ska alltså kunna neka nelly.se att släppa en app för att köpa badkläder i sverige?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras