Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nu vart jag mäkta imponerad!! Hitta just android market på datorn, verka ju praktiskt att leta där men har inte orkat koppla telefon till datorn än. Tänkte att aja kan ju testa install knappen så kanske jag kan få in de senare. Men nej nej, efter lite klickningar så började appen automatiskt laddas ner till min telefon som INTE är inkopplad till datorn alls :bow

Ja, alla cloudfunktioner är fantastiska i Android. Denna feature presenterade jag ett par sidor bak i tråden.

Grattis.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Nu vart jag mäkta imponerad!! Hitta just android market på datorn, verka ju praktiskt att leta där men har inte orkat koppla telefon till datorn än. Tänkte att aja kan ju testa install knappen så kanske jag kan få in de senare. Men nej nej, efter lite klickningar så började appen automatiskt laddas ner till min telefon som INTE är inkopplad till datorn alls :bow

Android har fattat att det är lite väl 2007 att behöva hålla på med sladdar osv :)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
:bow :bow

jag som är nästan på väg att byta bort min HTC HDD mot en iphone4 men efter ha testat en igår ngr timmar så insåg jag att det jag inte saknar med iphone är just alla låsningar och Itunes.

lessnar man på layout el ngt på en android lur laddar man bara ner ngt nytt så är luren som ny igen...toppengrej..

Har inte direkt känt mig låst när jag haft min iphone, men när man sitter med en android och det finns så mycket att leka med så uppskattar man öppenheten. :tummenupp

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Har inte direkt känt mig låst när jag haft min iphone, men när man sitter med en android och det finns så mycket att leka med så uppskattar man öppenheten. :tummenupp
Judas :mad:

Och visst har du rätt Jens, Apple har inte gjort ett skit med iOS sen 2007, det är bara hårdvaran som är ny... :rolleyes:

Å vad jag längtar efter att få byta upp mig till en iPhone 5, jag har ju råd :)

Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
ChromeToPhone är rätt så awesome också! Kopiera en text på datorn, klicka på ChromeToPhone så hamnar det i telefonens clipboard, bara att klistra in! Eller öppna browsern i telefonen med samma sida du kikar på i webläsaren.
[YOUTUBE-ID]pQb243niMlg[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det intressanta med att Apple inte har en Molnlösning är att de ju var tidiga med mobileMe och iDisk etc.

Två saker jag saknar nu då.
*WiFi hotspot och Molnlösning.
:
Man kan konstatera att Apples platta också suger eftersom dom håller på att ta fram en ny och har sänkt priser på den gamla, samtidigt som Android snart släpper sitt första OS för läsplattor, så att det finns en gemensam utvecklingsmiljö.

I den konkurrens som finns är det omöjligt att påstå att iPaden suger. Att de uppgraderar snart gör inte iPadens konkurrenter bättre direkt. Det är säkert världsfrånvänt och teknikhistoriefattigt men Apple har ju igen öppnat upp ett segment som ingen tidigare lyckats få till.

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

Ja, jag får erkänna mig skyldig på den anklagelsen :gnissla

ChromeToPhone är rätt så awesome också! Kopiera en text på datorn, klicka på ChromeToPhone så hamnar det i telefonens clipboard, bara att klistra in! Eller öppna browsern i telefonen med samma sida du kikar på i webläsaren.

Den va grym :bow

Måste säga, att apple har lite att lära när det gäller trådlöst dator till telefon..

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det intressanta med att Apple inte har en Molnlösning är att de ju var tidiga med mobileMe och iDisk etc.

Två saker jag saknar nu då.
*WiFi hotspot och Molnlösning.
:

I den konkurrens som finns är det omöjligt att påstå att iPaden suger. Att de uppgraderar snart gör inte iPadens konkurrenter bättre direkt. Det är säkert världsfrånvänt och teknikhistoriefattigt men Apple har ju igen öppnat upp ett segment som ingen tidigare lyckats få till.

Näe ironin gick nog totalt förlorad i mitt.inlägg.

Folk dömer ut androidplattorna baserat på dom försök som hittills har gjorts främst av kinesiska tillverkare, innan det ens finns en Android variant tänkt för plattor.

Det är ju först nu plattorna börjar presenteras, med 3D kameror och skärmar, dubbelkärniga processorer osv..

Men vi får väl se, Androidplattorna som kommer är säkert skitkassa dom. med...

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Det här är bara för underbart; garantin gäller inte på en ifån i minusgrader (har det redan tagits upp tål det att upprepas): http://www.idg.se/2.1085/1.363862/iphone-garanti-galler-inte-vid-minusgrader

Haha, vilket smäck! Snacka om lurade konsumenter! "Eh, har du haft den utomhus? Eh, i minusgrader? Nej, då gäller inte garantin". Borde alltså inte få säljas i sibir...Sverige öht.

Och visst har du rätt Jens, Apple har inte gjort ett skit med iOS sen 2007, det är bara hårdvaran som är ny... :rolleyes:

Passa på & tilläggsförsäkra den mot utomhusmiljö i minusgrader då. :)

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Dom har självklart gjort saker sedan dess, men allt ser precis likadant ut.

Att kunna skapa mappar, skicka MMS och byta bakgrundsbild ser jag inte som revolutionerande direkt..

Se mig få rysningar när jag kollar på skillnaderna:

iphone2g-500x291.jpg

iphone-4-design1.jpg

Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Dom har självklart gjort saker sedan dess, men allt ser precis likadant ut.

Att kunna skapa mappar, skicka MMS och byta bakgrundsbild ser jag inte som revolutionerande direkt..

Se mig få rysningar när jag kollar på skillnaderna:

Du får inte glömma att det är aluminiumram på 4:an och att den är kantigare! :rolleyes:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Näe ironin gick nog totalt förlorad i mitt.inlägg.

Folk dömer ut androidplattorna baserat på dom försök som hittills har gjorts främst av kinesiska tillverkare, innan det ens finns en Android variant tänkt för plattor.

Det är ju först nu plattorna börjar presenteras, med 3D kameror och skärmar, dubbelkärniga processorer osv..

Men vi får väl se, Androidplattorna som kommer är säkert skitkassa dom. med...
Man måste ju kunna konstatera att av de plattor som finns idag är de flesta inte vidare bra. Framtida plattor har jag inte pratat om öht.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det här är bara för underbart; garantin gäller inte på en ifån i minusgrader (har det redan tagits upp tål det att upprepas): http://www.idg.se/2.1085/1.363862/iphone-garanti-galler-inte-vid-minusgrader

Haha, vilket smäck! Snacka om lurade konsumenter! "Eh, har du haft den utomhus? Eh, i minusgrader? Nej, då gäller inte garantin". Borde alltså inte få säljas i sibir...Sverige öht.

Passa på & tilläggsförsäkra den mot utomhusmiljö i minusgrader då. :)

But wait! Alla telefontillverkar har visst samma regler i sina garantiavtal. Att det bara är Apple som pekas ut tyder på nåt annat än sunt förnuft.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
But wait! Alla telefontillverkar har visst samma regler i sina garantiavtal. Att det bara är Apple som pekas ut tyder på nåt annat än sunt förnuft.
Apple-hatarna tar varje chans att ge ett tjuvnyp, sen om det är en liten omskrivning gör inte så mycket.

Läste precis att Appstore drog in 1.782.000.000 dollar under 2010.
Android market är minst av de fyra och drog in makalös 102 miljoner dollar...

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4

Märkligt, det finns ingen sån klausul för min X10:a. Kanske för att det är en företagsmobil, vad vet jag? Tycker iaf det är komiskt och har inte hört talas om att andra tillverkare tillämpar de reglerna. Just min SE gör det som sagt inte.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Här har det varit -30 i flera veckor nu och jag har inte hört talas om någon massdöd bland mobiltelefoner. Är det någon som varit med om att luren slutat lira i kyla? Inte jag iaf men jag har ju å andra sidan ingen smart telefon.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Märkligt, det finns ingen sån klausul för min X10:a. Kanske för att det är en företagsmobil, vad vet jag? Tycker iaf det är komiskt och har inte hört talas om att andra tillverkare tillämpar de reglerna. Just min SE gör det som sagt inte.

Läs noggrannare i ditt garantiavtal. Grannens X10 Mini Pro gällde inte under 0 grader i alla fall, morsans Nokia gällde inte under -5 har jag för mig det var. Anledningen till att du inte hört om det är att ingen annan har reagerat för det var ju inte en iPhone då men mig veterligen har det stått i samtliga mobiler jag ägt, oavsett märke. Står även i garantisedlar för datorer, mp3-spelare och andra elektroniska produkter.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Läs noggrannare i ditt garantiavtal. Grannens X10 Mini Pro gällde inte under 0 grader i alla fall, morsans Nokia gällde inte under -5 har jag för mig det var. Anledningen till att du inte hört om det är att ingen annan har reagerat för det var ju inte en iPhone då men mig veterligen har det stått i samtliga mobiler jag ägt, oavsett märke. Står även i garantisedlar för datorer, mp3-spelare och andra elektroniska produkter.

Kan du leta upp vad somm gäller för min HTC också, jag har verkligen läst alla sidor fram och tillbaka och hittar ingenstans där dom friskriver sig garanti.

Men ÅAS är det av hypotetiskt intresse, antingen går inte andra telefoner sönder av kyla, eller så ersätts dom utan gnäll eftersom det aldrig blir några skriverier om det.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Jag tycker det är märkligt att vissa hänger upp sig på den där grejen med minusgraderna.
Så vitt jag vet så blev det uppmärksammat när något smartskaft anslöt laddare eller vare va i minusgrader.

Det är ju lite som att spela rysk roulette med sex kulor i trumman så att säga, men är huvudet dumt får pluskan lida.

Om det varit ett riktigt problem så hade ju folks telefoner poppat till höger och vänster med tanke på hur många det är i omlopp.

Om det är minusgrader ute och jag inte har headset/handsfree anslutet till luren så svarar jag inte. Då ringer jag upp sen. Så kåt på att få prata med någon som vill mig nåt är jag inte att jag tänker förfrysa handen.

Sen att vissa inte hittar något om det i sina garantiavtal och därmed tror att de äger en mer hållbar produkt är ju mest skrattretande.

Så, nu har jag skrivit klart mina funderingar/åsikter och skall gå till jobbet för en härlig inventeringsdag :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras