Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Tvärtom så är ju hanteringen av bilder det enda som är vettigt när det gäller att synca sin iPhone. Hade man fått upp hela innehållet i sin utforskare och kunnat dra över bilder, dokument, musik osv som om det varit vilken disk som helst hade det varit underbart.

Så har det varit på alla mina andra telefoner oavsett OS. Fungerar det så även med Android?

Självklart.

Edit: Förutom om du har en Apple-dator. Den vill dom tydligen inte ska prata med Androidenheter. Men på en PC funkar det fint.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Sällan eller aldrig.
Har skrivit det ett par gånger innan men vi kan ta det igen.

Jag har haft en iPhone 3G i drygt 1½ år och den bara går och går, till skillnad från mina tidigare SE, Nokia och Motorola telefoner som verkade ha en ungefärlig livslängd på 1-2 år innan de packade ihop för gott.
Det enda egentliga problemet jag haft med iPhonen är att den vid ett par tillfällen inte har reagerat på upplåsningsdragningen men det brukar lösa sig när man gjort rent skärmen eller händerna.

iPadden har jag bara haft i ca 2 månader men den har inte strulat någon gång. Funkar klockrent!

Synkningen med iTunes kan man ha åsikter om men den har aldrig gett mig några problem.

Och nej, jag är inte intresserad av Widgets som hämtar info jag inte vill ha.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Har skrivit det ett par gånger innan men vi kan ta det igen.

Jag har haft en iPhone 3G i drygt 1½ år och den bara går och går, till skillnad från mina tidigare SE, Nokia och Motorola telefoner som verkade ha en ungefärlig livslängd på 1-2 år innan de packade ihop för gott.
Det enda egentliga problemet jag haft med iPhonen är att den vid ett par tillfällen inte har reagerat på upplåsningsdragningen men det brukar lösa sig när man gjort rent skärmen eller händerna.

iPadden har jag bara haft i ca 2 månader men den har inte strulat någon gång. Funkar klockrent!

Synkningen med iTunes kan man ha åsikter om men den har aldrig gett mig några problem.

Och nej, jag är inte intresserad av Widgets som hämtar info jag inte vill ha.

Du söker alltså aldrig någon information som väder osv. Det finns nämligen "klart" i widgets.

Jag tror ärligt talat inte vi kommer längre i vårat kärleksgnabb. Hoppas dom andra stackarna förstår att vi är polare både privat å på fejjan och inte tror att vi ska riva ögonen ur varann när vi träffas ;)

Jag längtar iallfall tills mina konton kommer upp i bilden som jag lade upp´s saldon...

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Tvärtom så är ju hanteringen av bilder det enda som är vettigt när det gäller att synca sin iPhone. Hade man fått upp hela innehållet i sin utforskare och kunnat dra över bilder, dokument, musik osv som om det varit vilken disk som helst hade det varit underbart.

Så har det varit på alla mina andra telefoner oavsett OS. Fungerar det så även med Android?

Filsystemet på iPhone är inte öppet av säkerhetsskäl, det är krypterat. Alla appar exekveras också i ett "eget" filsystem för att inte info ska kunna läcka mellan appar.

Det du kommer åt på andra telefoner är oftast ett SD-kort med ett helt öppet FAT32-filsystem på. De har alltså separerat firmware från lagring medan iPhone har allt i ett.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Du söker alltså aldrig någon information som väder osv. Det finns nämligen "klart" i widgets.
Jo, jag kollar väder och har ett par olika appar för det i en folder jag kallar Väder. För tex YR.no klickar jag på foldern och sedan appen. Hade jag haft appen på någon av hemskärmarna hade det tagit mig ett helt klick för att få fram infon.

Vad menar du skulle bli så mycket bättre med en Widget.

Jag är inte din kompis och du ska få stryk när jag ser dig :mad: :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu har det varit alldeles för lugnt här tycker jag.
http://damnyouautocorrect.com/
Things will only get Nefertiti :tungan

Men DET är väl ändå plattformsoberoende?

Jag stavar som en kratta oavsett vilket system som försöker hjälpa mig, orden som föreslås är aldrig dom jag vill använda.

Dottern och hennes kompis gjorde det till en sport att skicka smsen som telefonen föreslog, sen fick mottagaren gissa vad som menades.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Men DET är väl ändå plattformsoberoende?

Jag stavar som en kratta oavsett vilket system som försöker hjälpa mig, orden som föreslås är aldrig dom jag vill använda.

Dottern och hennes kompis gjorde det till en sport att skicka smsen som telefonen föreslog, sen fick mottagaren gissa vad som menades.

Jag har helt slutat med rättstavningscheckar på båda telefonerna. Men älskar att få hästkista när man ska gå ut vid Stureplan tex :D

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Google ska se över Andriod Market då det säljs för lite appar. De tar även hjälp av frivilliga som rensar bort appar som bryter mot reglerna.

De ska även fixa så att man kan köpa add-ons inifrån apparna. Kan man inte det idag?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Självklart.

Edit: Förutom om du har en Apple-dator. Den vill dom tydligen inte ska prata med Androidenheter. Men på en PC funkar det fint.

Hade enklare att få min neonode att prata med en pc än min htc.. Tog ett par dagar att få det att lira. När datorn dog orka jag inte med meket igen utan sket i det.. Va betydligt smidigare med min ajfån :tummenupp

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Hade enklare att få min neonode att prata med en pc än min htc.. Tog ett par dagar att få det att lira. När datorn dog orka jag inte med meket igen utan sket i det.. Va betydligt smidigare med min ajfån :tummenupp

Åh, Neonode! Den enda telefon jag varit ett riktigt fanboy av :tummenupp

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Har 3 SE lurar liggandes, ingen av dom har någon defekt förutom ålder (K800i, K810i, W715i), men däremot en hackande Iphone 4 med 6månader på nacken.

Förutom den obefintliga täckningen (jo det finns en värld utanför 08-tullarna).
Mp3or hackar (ofta), nu på sistone hackar även annat även fast jag börjat starta om den oftare.

Ingen annan som har det problemet?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Google ska se över Andriod Market då det säljs för lite appar. De tar även hjälp av frivilliga som rensar bort appar som bryter mot reglerna.

De ska även fixa så att man kan köpa add-ons inifrån apparna. Kan man inte det idag?

Vet inte om man kan köpa dem inifrån, men det går att skicka vidare till market så att appen laddas ner, sett det med en del appar som har andra som beroenden.
Och rensa skräpet behövs verkligen. >.< Alla dessa jävla soundboards och pruttappar. Och app-spam.
Det behövs ett system för att rapportera skit, där google faktiskt kollar upp det med.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Har 3 SE lurar liggandes, ingen av dom har någon defekt förutom ålder (K800i, K810i, W715i), men däremot en hackande Iphone 4 med 6månader på nacken.

Förutom den obefintliga täckningen (jo det finns en värld utanför 08-tullarna).
Mp3or hackar (ofta), nu på sistone hackar även annat även fast jag börjat starta om den oftare.

Ingen annan som har det problemet?
Jag har inte de problemen :)
Har du jailbrejkat?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...