Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det största du kan köpa och som fungerar får väl plats i fickan :D

Och just nu är jag på något sätt stolt över det :tuttar

Förresten kan jag boka mig en Xoom om jag vill ha en lika värdelös apparat som iPaden, alltså en som bara är en förvuxen telefon...

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Här är en fin Android-sak som säkert skulle passa Zeb och Guw :tuttar

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.36...r-for-androidfantaster?showGallery=true&img=3

Den är precis allt utom en telefon, min lille vän :såjaponken

Jag älskar min iPad! :hoppa

Ja i rättvisans namn så ska man ju inte jämföra den med telefonen, som faktiskt har begränsad användbarhet...

Paddan är ju närmast en förvuxen iPod...

Tack för länken, jag hade redan dom flesta grejorna, men jag beställde kepsen i alla fall.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tack för länken, jag hade redan dom flesta grejorna, men jag beställde kepsen i alla fall.
Kepsen är ett klockrent attribut för den som vill skylta med sitt mindervärdeskomplex ;)

Jag tror Jens beställde ett 10 pack av trosorna direkct, 8 till sig och 2 till tanten :tuttar

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kepsen är ett klockrent attribut för den som vill skylta med sitt mindervärdeskomplex ;)

Jag tror Jens beställde ett 10 pack av trosorna direkct, 8 till sig och 2 till tanten :tuttar

Jo, jag skulle aldrig bära en sån heller, inte keps ÖHT för den delen

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Har inte följt hela tråden men själv fick jag välja mellan en Iphone eller annan valfri telefon (jobbtelefon). Valde direkt bort "tegelstenen" (i-fånen) och valde en SE Xperia mini Pro. Värderar en liten telefon före en klump som Ifånen. Sen att jag aldrig gillat äpplet & deras produkter kanske oxå spelar in, vad vet jag?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Har inte följt hela tråden men själv fick jag välja mellan en Iphone eller annan valfri telefon (jobbtelefon). Valde direkt bort "tegelstenen" (i-fånen) och valde en SE Xperia mini Pro. Värderar en liten telefon före en klump som Ifånen. Sen att jag aldrig gillat äpplet & deras produkter kanske oxå spelar in, vad vet jag?
Och hur länge kan du uppdatera den med nya versioner av Android?

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Och hur länge kan du uppdatera den med nya versioner av Android?

Vet inte & bryr mig inte så mycket heller. Jag tillhör förmodligen den otroligt lilla skaran användare som primärt använder telefonen för att ringa med. Och läsa mailen förstås.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Vet inte & bryr mig inte så mycket heller. Jag tillhör förmodligen den otroligt lilla skaran användare som primärt använder telefonen för att ringa med. Och läsa mailen förstås.
Ja, då är ju nyheter som förbättrar mailen och ringandet oväsentligt :rolleyes:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, då är ju nyheter som förbättrar mailen och ringandet oväsentligt :rolleyes:

De två delarna har funkat felfritt sen typ version 1.6 av android (förutom ntegrering med outlook), så tvivlar på att det skulle dyka upp så mycket förbättringar där i nya versioner. Sedan är ju mailen bara en app, och som sådan kan man ju byta ut den mot en annan med "bättre" funktion än den som följer med telefonen.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Avsåg inte hemhackat utan officiella uppdateringar. Verkar vara en stor nackdel med Android.

Största felet med android är ju att alla versioner är hemma knackade.. Alla telefon tillverkare får ju göra en egen variant av oset.. Sen när en ny modell kommer slutar den gamla att uppdateras..:huvet

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Största felet med android är ju att alla versioner är hemma knackade.. Alla telefon tillverkare får ju göra en egen variant av oset.. Sen när en ny modell kommer slutar den gamla att uppdateras..:huvet

Ericsson har väl sagt att de ska sluta göra så mycket tillägg fr o m nu så att det blir lättare att supporta uppgraderingar. Å andra sidan så har de alltid skött uppdateringar dåligt (baserat på min erfarenhet av ett flertal Ericsson med Symbian).

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Nja, HTC uppgraderar snabbt, visst dom behöver en månad innan dom har fixat och testat sitt skin (Sense) men ÅAS är det bara en telefon som kör helt vaniljandroid och det är googles egna.

Men man kan ju se det som att Apple är bättre om man vill, dom kan ha haft en färdig uppgradering i ett halvår, men hållit den inne för att presentera det nya OS'et på lämplig stor mässa....

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Nja, HTC uppgraderar snabbt, visst dom behöver en månad innan dom har fixat och testat sitt skin (Sense) men ÅAS är det bara en telefon som kör helt vaniljandroid och det är googles egna.

Men man kan ju se det som att Apple är bättre om man vill, dom kan ha haft en färdig uppgradering i ett halvår, men hållit den inne för att presentera det nya OS'et på lämplig stor mässa....

Finns fler än nexus som kör rent android. HTC kanske är snabba till sina värsting lurar, men när de blir gamla så tar uppdateringarna tid.. Hade själv en budget lur, där vart man fast med 1.6 donut.. Gillar principen med android men ogillar tänket..

Ta nexus one som ett grymt exempel.. 2.3 finns på nexus s men one får vänta.. inte ens google är bra på att uppdatera sina egna referens lurar..

Äpplet må vänta till fina mässor, men det kommer till alla lurar som kan köra det samtidigt!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Äpplet må vänta till fina mässor, men det kommer till alla lurar som kan köra det samtidigt!

Det luktar lite gammelkommunist om det tänket.

"Huvudsaken att alla har det lika dåligt, då är det bra, för då har ingen det sämre..."

Det är väl bra att dom rullar ut uppdateringarna så fort dom kan, och självklart till dom dyra/mest sålda lurarna först.

Däremot Ericsson som helt skiter i att uppdatera sina lurar, det tycker jag suger, lyckligtvis kan och får ju hemmahackare göra sitt....

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Njae, det är inte sant, det som tillverkarna ändrar är launcher osv.

Det är egentligen inte konstigare än att en dator levereras med Win xp, säkerhetsuppdateringar kommer, men win 7 kommer inte gratis.

Eller?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Njae, det är inte sant, det som tillverkarna ändrar är launcher osv.

Det är egentligen inte konstigare än att en dator levereras med Win xp, säkerhetsuppdateringar kommer, men win 7 kommer inte gratis.

Eller?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Nja, snarare som om du köpte en dator från t ex dell med win xp. Snart därefter kommer win 7 eller vad det senaste heter.. Men det kan du inte få om inte dell vill det..

Det luktar lite gammelkommunist om det tänket.

"Huvudsaken att alla har det lika dåligt, då är det bra, för då har ingen det sämre..."

Det är väl bra att dom rullar ut uppdateringarna så fort dom kan, och självklart till dom dyra/mest sålda lurarna först.

Däremot Ericsson som helt skiter i att uppdatera sina lurar, det tycker jag suger, lyckligtvis kan och får ju hemmahackare göra sitt....

Nä, menar mer att om alla android versioner va lika å passa alla telefoner kunde alla få uppdateringar å inte ligga i handen på tillverkaren..

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...