TurboJugend
Ny medlem
On topic, med risk för foliehattvarning: Jag tycker det känns som ca 2 år (en ungefärlig bindningstid?) efter gamla lurarna lanserats gör man dem väldigt långsamma så man lackar på dem. Samtidigt släpps senaste nya skitbra luren. Coincidence? I think not!
Är rätt så säker på att det där stämmer faktiskt. Sist dom ringde och bad mig förlänga så frågade han då inte ens om jag ville ha nån ny telefon, det var på nåt sätt underförstått att jag skulle ha det.
Han: Ditt abonnemang håller på att gå ut. Vill du förlänga det?
Jag: Ja, det kan jag väl göra.
Han: Men då förlänger vi det här. Du får hem papper bla bla *på väg att lägga på*.
Jag: Men hur mycket kostar det?
Han: Ja, det blir ju 250 kr/månad.
Jag: Hur kan ett abonnemang kosta 250 kr/månad?
Han: Det är ju 50 kr för abonnemanget och 200 kr för den nya telefonen.
Jag: Jag vill inte ha nån ny telefon. Jag vill bara ha abonnemanget.
Då lät han helt sur och sa typ att vi gör väl så då. Mitt spindelsinne sa åt mig att nu sket han garanterat i att förlänga det bara för att jävlas. Ringde till kundtjänst några dagar senare och mycket riktigt hade den idioten bara gett fan i det, så hade jag inte ringt hade jag blivit utan telefonnummer. Har sen dess suttit och väntat på att dom ska skicka self destruct-signalen till telefonen. Nu har jag dock klarat mig i typ ett år så det måste ha blivit nåt fel nånstans.