Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Är väl skillnad på att spärra vilka versioner av operativet som kan dras ner och spärra vilka appar som slutanvändaren får köra.

Jag tror det bara är början. Snart får man väl göra en jailbreak som på iphone ifall man vill leka med tillförlitligheten. Något måste det väl göras för att få ordning på säkra appar så mobiltelefontillverkare slipper kundärende med felskrivna appar.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
De e ju finemang, fast ja tycker nog ändå dedär med uppdateringar är lite skitsamma, när telefonen är gammal nog för att inte få uppdateringar längre så kan man ju likaväl roota den.

Fast både telefon och plattformstillverkarna och gör en hel del för att anpassa Android till sina respektive hårdvaror, vet inte om jag skulle vilja trycka ner något som saknar dessa anpassningar.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Fast både telefon och plattformstillverkarna och gör en hel del för att anpassa Android till sina respektive hårdvaror, vet inte om jag skulle vilja trycka ner något som saknar dessa anpassningar.

Fast det sköna är ju att hemmameckarna oftast lyckas bättre med prestandan.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Fast det sköna är ju att hemmameckarna oftast lyckas bättre med prestandan.

Jo, men då baserar dom på existerande patchar, t.ex. är det populärt att för Samsung byta deras egna ineffektiva filsystem till ext3/4, det mesta av själva operativet lämnas dock orört.

Men även om hemmameckare t.ex. har portat Android 2.3 till hårdvaror där tillverkaren ej har haft officiellt släpp så har jag svårt att tro att dom får all hårdvaruacceleration m.m. baserat på hur koden faktiskt har ändrats mellan 2.2 t.ex. och 2.3. Och köra t.ex. dekodrar i mjukvara är ingen höjdare varesig för prestandan eller batteritid.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jo, men då baserar dom på existerande patchar, t.ex. är det populärt att för Samsung byta deras egna ineffektiva filsystem till ext3/4, det mesta av själva operativet lämnas dock orört.

Men även om hemmameckare t.ex. har portat Android 2.3 till hårdvaror där tillverkaren ej har haft officiellt släpp så har jag svårt att tro att dom får all hårdvaruacceleration m.m. baserat på hur koden faktiskt har ändrats mellan 2.2 t.ex. och 2.3. Och köra t.ex. dekodrar i mjukvara är ingen höjdare varesig för prestandan eller batteritid.

Ja jag vet inte, inte så himla insatt men det finns iaf möjligheter =)

sportbike

Guest
Låt oss nu säga att man , rent hypotetiskt, skulle tröttna på Apples strypkoppel och skaffa sig en Android-lur istället, vad i hela fridens namn ska man välja för sort, modellutbudet är ju oändligt?

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Låt oss nu säga att man , rent hypotetiskt, skulle tröttna på Apples strypkoppel och skaffa sig en Android-lur istället, vad i hela fridens namn ska man välja för sort, modellutbudet är ju oändligt?

kommer ju nytt hela tiden, jag tänkte passa på att köpa lite android lurar när jag åker till usa i slutet på april..hojta till om du hittar ngn lur så kan jag plocka hem en..:tummenupp

jag ska köpa nya nexus hade jag tänkt..

sportbike

Guest
kommer ju nytt hela tiden, jag tänkte passa på att köpa lite android lurar när jag åker till usa i slutet på april..hojta till om du hittar ngn lur så kan jag plocka hem en..:tummenupp

jag ska köpa nya nexus hade jag tänkt..

Shysst, men alla man frågar rekommenderar helt olika lurar :va

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

du skulle bli nöjd och missnöjd på samma gång.. Men köp för bövelen en android som inte är styrd av en tillverkare då.. nexus one eller S :tummenupp

sportbike

Guest
Jag saknar min gamla:

Bifogat

• Ericsson-HotLine.jpg
    Ericsson-HotLine.jpg
    60.3 KB · Visningar: 48

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Är väl skillnad på att spärra vilka versioner av operativet som kan dras ner och spärra vilka appar som slutanvändaren får köra.
Det begränsar den otroliga frihet som HTC har erbjudit tidigare och jag vet att Zeb i ren desperation slängd sin HTC och köpte en LG. Han kunde helt enkelt inte förlåta HTC för detta fasansfulla svek!

:D

Angående appar så måste det vara makalöst underbart att kunna ladda hem skit med virus. Verkligen underbart!

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Bäst vore att spärra telefonerna så att man inte kan ringa vilka nummer som helst. Kan ju vara en scammer på andra sidan. :brinnerup
Bara min mamma finns med på listan så är det okej för mig :)

Olika grader i helvetet är inget du hört talas om? ;)

Tjafset om att man inte kan ladda ner vad man vill till sin iPhone är så sjukt uttjatat. Eller att man inte kan köpa biobiljetter för att SF kör Flash. Buhuuuuuu!
Köp en sunkig Android-lur då!

(Fy fan vad smäckig tantens SE X10 Mini är. Känns som den ska falla i bitar bara man tittar på den)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras