Den här tråden handlade om hur man kan förbättra linjen vid omkörning genom att bl.a. hålla ett tillräckligt stort avstånd till objektet man kör om och hålla jämn gas när man förflyttar sig över till mötande fil på en smal 80 väg, oavsett situation. För många upplevs detta som en risk som inte ens existerar, vägarna är ofta breda, men när du ivrigt påbörjar en omkörning av 3 bilister med ett mötande fordon långt borta, på en smal väg på landsbygden och sitter på en snabb hoj kan ivern och den kraftökning som den ev resulterar i leda till en plötslig linjeförskjutning, hur stor den är beror på avståndet till fordonet (vilken indirekt bestämer lutningen du gör på hojen när du tar dig ut i den mötande filen), hur tidigt accelerationen görs och hur stark den är. Vem som helst kan missbedöma sådant här, men de som redan upplevt sådana här situationer ökar avståndet till nästa gång, rör sig försiktigare ut i mötande fil i fortsättningen och är medvetna om att linjen är mycket viktig vid omkörningar på smala vägar med stark hoj. Avkörningar som resultat av detta sker rätt ofta i trafiken särskilt när föraren har en medpassagerare eftersom det tar längre tid att korrigera situationen när man har en medpassagerare på hojen.
Tanken med tråden var ursprungligen att låta det här vara temat för en diskussion, men diskussionen spårade fort ur till att handla mera om trådskaparen än om trådens tema. Det tycker jag är respektlöst emot alla de som är relativt oerfarna här på SH och kanske vill lära sig mer om sådant här och det är förolämpade emot mig som trådskapare.
Än en gång har medlemmar på SportHoj visat på bristande respekt och administratörerna av forumet sköter inte om att ta bort dessa tendenser från forumet. Resultatet får ni bedöma själva men särskilt informativt blir det ju inte...
Jag kommer för övrigt att lämna forumet, då jag bedömer det som att stämningen oavbrutet är förgylld av arrogans och aggressivitet, trådarna förstörs, vad är det för kul med det?
Ha det gott och kör försiktigt!