Angående reg-skyltar

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
KTM 790 Adventure R
Man plockar av skylten så att inte vissa intressenter ser vad du bor och komma och "låna" din hoj...

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
För oss ser jag det såhär:
Antingen har du skylt och stannar om farbror blå skulle vinka med pinnen.
Eller så har du ingen skylt och ger fan i att stanna. Varför skulle man annars plocka väck skylten?

hmm.. så det går inte att dra ifrån polisen om man har skylt då ?

sorry, det visste inte jag

måste säga det till rhodin nästa gång jag träffar honom också.

nädu.. när du har haft 7 inbrott & 3 stulna hojar på 7 år, så ändrar du nog åsikt

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Självklart går det att dra polisen med skylt men har man tagit av den så lockar det kanske mer. Och är det så att du kör utan skylt för att "skydda hojen" från stöld, ja då antar jag att man kanske (hör och häpna på denna vilda idé) stannar om polisen kommer, och förklarar varför man inte har skylten på, eller har den i kutsen eller något liknande.

Men vad vet jag, jag är ju ung och utan erfarenhet..

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Självklart går det att dra polisen med skylt men har man tagit av den så lockar det kanske mer. Och är det så att du kör utan skylt för att "skydda hojen" från stöld, ja då antar jag att man kanske (hör och häpna på denna vilda idé) stannar om polisen kommer, och förklarar varför man inte har skylten på, eller har den i kutsen eller något liknande.

Men vad vet jag, jag är ju ung och utan erfarenhet..

the beast

Bannad
Gick med
15 Jul 2011
Hoj
yamaha r1 2008
................

ingen av dom två rödvita R1 är stulna! Ingen av dom har körkort och polisen vet om det, därför dom kör utan skyltar! Polisen tog hojen för att han hade jeckat dom länge! Därför jävlas dom med honom och tar hans hoj, vilka svin! men det e ingen fara, han rider redan på en ny hoj!

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
ingen av dom två rödvita R1 är stulna! Ingen av dom har körkort och polisen vet om det, därför dom kör utan skyltar! Polisen tog hojen för att han hade jeckat dom länge! Därför jävlas dom med honom och tar hans hoj, vilka svin! men det e ingen fara, han rider redan på en ny hoj!

Märks att du inte var på strandvägen när polisen kom dit och lungt o sansat förklarade exakt varför dom tog den via R1:an
Enligt Polisen har han smitigt vid ett flertal tillfällen, kört långt över tillåtna hastigheter igenom stan, o e massa annat.
Om man nu håller på och kör på sådant vis och i prosessen utsätter andra för fara tycker jag fan att polisen gör rätt i att ta hojen beslag bara för att få väck den från gatan innan en oskyldig mäniska kommer imellan.
Sen skriver du själv att han har gäckat polisen länge och kör utan körkort osv och så tycker du att dom e svin?
Säg till din polare att fixa lappen och börja köra ordentligt så ska han få min sympati nästa gång polisen tar hans hoj.
Men fortsätter han köra på det sättet jag har fått höra att han gjorde med den nya hojen du säger att han har och utan lapp dessutom så hoppas jag dom tar både han o hojen innom en välldigt snar framtid.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Märks att du inte var på strandvägen när polisen kom dit och lungt o sansat förklarade exakt varför dom tog den via R1:an

Åkte polisen ut bara för att berätta det? Hur länge får man beslagta en hoj under de premisserna?

Vad är det för några som man ibland möter vid Landskronavägen förresten? Ett gäng på 2- 4 stycken som kör rätt respektlöst. Sist mötte jag två stycken som inte såg ut att ha en enda original kåpa. Är det legitima killar?

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Åkte polisen ut bara för att berätta det? Hur länge får man beslagta en hoj under de premisserna?

Vbk blev haffad på väg till strandvägen och då hängde polisen på ner och berättade hur det låg till angående R1:an då det har varigt mycket spekulationer angående beslaget av den.
Hur länge dom får behålla den vet jag ej.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Vbk blev haffad på väg till strandvägen och då hängde polisen på ner och berättade hur det låg till angående R1:an då det har varigt mycket spekulationer angående beslaget av den.
Hur länge dom får behålla den vet jag ej.

Blev VBK tagen? För någon fortkörning eller annat? Det kanske han själv kan svara på :D

Tycker att det bara är bra om polisen beslagtar fordon om folk kör olovlig och utsätter andra för fara i trafiken.

Det är väl dessa paragrafer som använts i fallet med den beslagtagna R1:

https://www.flashback.org/t1420331

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Blev VBK tagen? För någon fortkörning eller annat? Det kanske han själv kan svara på :D

Tycker att det bara är bra om polisen beslagtar fordon om folk kör olovlig och utsätter andra för fara i trafiken.

Det är väl dessa paragrafer som använts i fallet med den beslagtagna R1:

https://www.flashback.org/t1420331

Vad synderna var får Vbk själv svara på om han vill :tungan

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)

Ingen fara?
Har han inte kort ska han inte vistas i trafiken och utsätta andra människor för fara!! De enda svin här är nog din kompis som tror att lagen gäller alla andra utom honom själv. Säg åt honom o fixa ett jävla körkort istället, eller köpa en banhoj o köra bana med. :huvet

Last edited:

The Observer

Nyfiken...
Gick med
1 Jul 2011
Hoj
Snabb
Ja kanske uppfattade fel men visst va det så att han MCsnuten sade att den killensom eventuellt ägde r1an inte riktit pratade sanning. Och va det inte lite rörit med vem som ägde den igentligen???

En hoj som smiter flera gånger och en snubbe som ljuger för polisen när dem hittat hojen kanske fick dem att ta in den för att kolla så alla delar på den va ok???

De e ju ingen hemlighet att det försvinner massor med hojar som aldrig dyker upp igen... nånstans måste dem ju ta vägen... kanske som oreggade hojar som inte tål en närmare koll o därför inte stannar???

:confused:

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...