Ang. KTM 625

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
JiMpA skrev:
Perfekt! jag tror att jag läste någonstans att bara det finns belysning på mätaren så e det lugnt =)


Vid regbesiktning JA! men vid vanlig besiktning lär de inte kunna se i dagsljus om det är belyst! :hihi
 

Andy11

Hoj lös
Gick med
27 Aug 2005
Ort
östersund
Hoj
ktm 625Sc
625

Jag kör en 625Sc- 02, Jag tycker personligen att det är en grym hoj!! Bra service intervaller olja filter dom första fyra hundra milen sen vid fem hundra även ventiler, El-start är för dom andra med klena ben!! med andra ord så finns det ingen el-start!! inget batteri att behöva bry sig i när den ska vintras!! :tummenupp
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
motardnisse skrev:
Om man enbart är ute efter effekten så gäller 660 men för mig
handlar det om andra saker också. Verkar som alltför många är
helt tokiga i 660 bara för att den har mest Hk?
Det är väl klart att flest hästar regerar!!! ;)
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag lånar tråden lite... Hittar inget när jag söker...
Är spekulant på en 625 -02 som gått 1000mil, trimmad med större cylinder och vassare kam.
Hur är hållbarheten? Måste de helrenoveras med jämna mellanrum?
Har hört mycket dåligt om 02.ans modell, är de så dåliga?
De ska rasa ofta pga lite olja och dåligt kopplingslager?
styrkronan ska vara bytt på garanti på 02?
Hur håller de på slangen? Jag har ett problem, framhjulet är sällan i marken...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
-PLM- skrev:
Jag lånar tråden lite... Hittar inget när jag söker...
Är spekulant på en 625 -02 som gått 1000mil, trimmad med större cylinder och vassare kam.
Hur är hållbarheten? Måste de helrenoveras med jämna mellanrum?
Har hört mycket dåligt om 02.ans modell, är de så dåliga?
De ska rasa ofta pga lite olja och dåligt kopplingslager?
styrkronan ska vara bytt på garanti på 02?
Hur håller de på slangen? Jag har ett problem, framhjulet är sällan i marken...

Fungerar väl lika bra som t,ex 660 så länge den har skötts därefter. Det enda jag har hör men har inte varit med om det själv är kopplingslagret! Även 640 hade problem med styrkronan men det borde med all sannolighet vara fixat nu!
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
-PLM- skrev:
Jag lånar tråden lite... Hittar inget när jag söker...
Är spekulant på en 625 -02 som gått 1000mil, trimmad med större cylinder och vassare kam.
Hur är hållbarheten? Måste de helrenoveras med jämna mellanrum?
Har hört mycket dåligt om 02.ans modell, är de så dåliga?
De ska rasa ofta pga lite olja och dåligt kopplingslager?
styrkronan ska vara bytt på garanti på 02?
Hur håller de på slangen? Jag har ett problem, framhjulet är sällan i marken...

I orginal skick så är hållbarheten bra till odödlig om man sköter oljan,inget totalrenoverings service behov som på tex Husan.

I orginal skick så är service intervallen (beronde på årsmodell)250 mil eller 500 mil (-04) har jag för mig.

01 och tidiga 02 har problem med kopplingslagret,upptäcker man det i tid är det lätt att byta,lägg hojen ner och av med kopplingskorgen och byt så behöver du inte ens tappa oljan.Lager finns på mometum och ligger runt 100:-

Lc4 tål bakhjulsåkat hur bra som helst om du sköter oljan och nivån på den.
 
Last edited:

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Zeb_Macahan skrev:
LC4 640 har ju balansaxel, den är inte så farlig,

Min 640 vibrerade värre än en jordfräs, jag har till och med för mig att jag tänkte åka tillbaka till butiken och låta dom kolla om det var nåt fel på den.. :)

Men som sagt, man vänjer sig. Jag inbillar mig dessutom att det känns som att MC:n går bättre om det vibrerar lite :tuttar
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Drifter skrev:
Min 640 vibrerade värre än en jordfräs, jag har till och med för mig att jag tänkte åka tillbaka till butiken och låta dom kolla om det var nåt fel på den.. :)

Men som sagt, man vänjer sig. Jag inbillar mig dessutom att det känns som att MC:n går bättre om det vibrerar lite :tuttar

Vet inte vad du har kört innan men det är skakigt att åka stånka.

Allt skakar loss :)

Jag har tappat 2 nummerplåtar och bägge bakblinkerserna har skakta av i själva armen,sen har jag tappat några skruvar och ibland lossnar bakspeglarna.

Att köra motard är som att träffa en ful människa,först ser man bara det fula men sedan när man lärt känna den så ser bara det vackra.
 

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Långa farbron skrev:
Vet inte vad du har kört innan men det är skakigt att åka stånka.

Innan KTM:en har jag haft en DR650SE och nu har jag en CRF450 och ingen av dom är i närheten av en 640 vad gäller vibrationer..

Men som sagt, jag har inget emot att det skakar :banana
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Drifter skrev:
Innan KTM:en har jag haft en DR650SE och nu har jag en CRF450 och ingen av dom är i närheten av en 640 vad gäller vibrationer..

Men som sagt, jag har inget emot att det skakar :banana

Då är allt det som det skall vara :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top