Ta nu inte i för mycket. Så jäääla svårt har det inte varit. Spaltar man upp vad som ska göras i anmälningsväg, så är det inte så svårt eller konstigt.
1. Serieanmäler sig till resp. organisation. SO i vintras, SM vårvintern. Info har funnits på resp. hemsida (om än i vissa fall sent)
2. Betala in seriavgiften till resp. organisation. SO klart
3. Betala in till resp. SM-deltävling till resp. klubb senast 20 dagar innan start.
Klart!!!
Var i ligger problemet om man tar bort bristfällig information fram till april??? Åker man SO, så är det bara att skicka in en anmälningsblankett och betala en gång. Åker mann SM, så anmäler sig man en gång, betalar i seriavgiften en gång och sen behöver man bara betala in startavgiften senast 20 dagar före varje lopp. Ska man åka enskilda tävlingar, skicka anmälan och betala startavgift senast 20 dagar innnan racet. Busenkelt egentligen.
Tycker det tas allldeles för mycket tid till att klagas på något man inte vill ha svar på. Om alla hade tagit den tiden och ringt sin klubb eller arrangören, så hade det inte varit ågra problem (tror jag). Detta oavsett hur länge man haft licens (och betänk att jag körde en och halv säsong på 80-talet, sen började jag om som Rookie förra året, så nog ät jag lite rooke-rookie också, fast jag kan ju läsa innantil förståss!!
)
ZoulFly skrev:
Bara några reflektioner...
Det är INTE på något sätt enkelt att sätta sig in i hur man ska anmäla sig till rr-tävlingar i Sverige, det är ju alla diskussioner här på forumen tillräckligt med tecken på. Micke, du har hållt på alldeles för länge för att kunna sätta dig in i hur en rookie, eller än mer, hur en rookie-rookie tänker
Att betala i tid löser inte problemet på sikt. För den enskilde föraren löser det problemet på kort sikt, ja, tills alla lärt sig pröjsa i tid. Då blir det lottning eller nåt annat. Men för gruppen som helhet så löser det inga som helst problem att vissa betalar snabbare än andra.
Problemet är ju att det är för många som vill köra. Frågan är vad man gör åt det??? Det kan ju inte vara lätt att planera för arrangörerna när det helt plötsligt blir sån anstormning som i år tex. Förhoppningsvis kan vi få separata B-tävlingar till viss del med mer körtid per dag, under förutsättning att vi fortfarande är många som vill tävla även nästa år.