Anmälan Falkenberg

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
EazyLiving skrev:
Det har inget med idiotförklaring att göra, utan snarare en viss lathet av vissa att inte ens läsa den lilla information som finns. Två A4 sidor text borde man klara av att läsa efter minst 9 år i grundskolan, eller hur? Om man sen inte riktigt fattar vad som står, då är man väl smart nog (eller kanske mer, inte drabbad av så mycket lathet) att man frågar någon som kan tänkas veta? Det går ju för f-n inte bara sitta hemma och säga:
"-Dooh... Jag fattar inte, men om jag sitter här och väntar, så kommer MR Svemo med tårta och erbjuder mig gratis start i MotoGP!!"

Saker och ting kan klart göras enklare, men så jäkla svårt har det inte varit. Hur kommer det sig annars att vi hade nästan 200 anmälda förare till Sviestadloppet?

TVÅ A4-SIDOR???????? För att anmäla sig? Det borde väl räcka med ett visitkort med datum, pg och avgift :rock
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Då får NM/SM-klasserna skärpa sig!!! ...och fyllas på med "snabbklassade" förare

*skvallerläge på*
Förra veckan påstods det att endast TVÅ förare i en av SM/NM-klasserna hade kommit med kompletta anmälningar till Falken vilket återigen startat diskussione om vissa klassers existensberättigande.
*skvallerläge av*

OM det stämmer så börjar man undra om dessa NM/SM-klasser.

Då det var min klass, var det nog av en intressant anledning, flertalet serieanmälda, men dock visste _ingen_ om startavgiften, därför falkenbergsmotorklubb hade inte publicerat det vid den tidpunkten. I papperna från SO stod det att "extraklass" som 250 är, skulle startavgiften vara 1200kr, sen dök det samma vecka upp uppgifter om en startavgift på 1500. osv, En jävla förvirring helt enkelt. Men, visst eftersom vi alla som kör är miljonärer, så kan vi ju förskottsbetala 5000kr för säkerhets skull 20 dagar i förväg, och varför inte även betala in till västra också?
Sedan är det nog en sådan enkel sak som att sviestadhelgen var lönehelg, och folk skickar nog sina räkningar precis efter. Vad jag vet är det ungefär lika många i 250 på falkenberg som det var på sviestad.

Varför ska man börja undra om sm/nm-klasserna? Ska vi kasta ut sidvagnar, 125 och 250 och std600(för att de var så få)? Ett ganska stort startfält i NSBK och resten rookieracing? helt plötsligt är sm/nm-klasserna support till rookieracen? ;)

Nu är detta ingen "klassfight", jag tycker det är skitkul att r600/1000 har blivit så jäkla populärt, och tycker det är jäkligt tråkigt att så många inte får köra. Det är därför jag säger att det är dags att ordna b-race. Eller också kanske dags för folk i både r600 och r1000 att titta på andra klasser. För även om det är de två populäraste klasserna så kommer det i slutändan ändå leda till att både NSBK blir fullt för att folk klassar upp sig, r600 och r1000 kommer vara överfullt.
D.V.S det finns inte plats för alla 600/1000-förare, i sådant fall skulle det bli a-b hela tiden, och hur intressant är det för publiken? En hel dag med likadana cyklar, med mer eller mindre snabba förare?
Dessutom för ungdomarnas skull, 125jr killarna behöver defintivt något steg mellan 125'a och 600, och Nicky Hayden är inget bra exempel, för alla kids har inte den talangen, utan de behöver träna mellanklasser.
Prata lite med 125jr killarnas föräldrar får du höra hur intresserade de är av att släppa dem på 600'or..
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Det självklara som händer i Sverige om det här fortsätter är att 600 o 1000 får en C-klass om detta fortsätter men först ska NSB o 600std ha ca 40 förare till. Så överfullt blir det inte på ett tag...

Mellanklass? 250SP och när den försvinner är det dax för 400'orna att göra entre. Men då ska vi ha ca 50 juniorer till?

JR går väl tills du är 20? Då kan du naturligtvis köra 600 om du vill
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det gäller ju i sådant fall att få hit 400'or till sverige på ett eller annat sätt. Sen är det flera juniorer som efter en säsong eller två börjar titta efter snabbare klasser, som inte börjat nå upp i 20-årsåldern. Men visst behver vi fler juniorer, men det såg ju riktigt bra ut med folk på sviestad, och förhoppningsvis blir det fler efterhand.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Jag hade gärna bytt till 250GP/ R eller vad ni nu kallar det. Men problemet är min längd/vikt, samt att jag inte vet ett skit om 2 takt. Nä alla som kör R600 & R1000 under 175 cm/vikt 65kg skall genast byta till 250 eller 125 :crash :notme
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
En sak man inte ska glömma är ju att det oftast inte släpps ut mer än dryga 30-35 förare per race på banan.
Så har vi 86!? förare i r600 så är ju det garanterat ett fett jäkla problem att lösa.
Mångfalden är bra, därför att det är precis som zilversurfer säger, att alla hojar passar inte alla.
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
ZoulFly skrev:
TVÅ A4-SIDOR???????? För att anmäla sig? Det borde väl räcka med ett visitkort med datum, pg och avgift :rock

Inbjudan och TR är 2 A4 sidor. Själva texten med hur anmälan går till, är 2 rader. Till det kommer adresser och postgironr i nederkanten på sida 2. :rolleyes:
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
En sak man inte ska glömma är ju att det oftast inte släpps ut mer än dryga 30-35 förare per race på banan.
Så har vi 86!? förare i r600 så är ju det garanterat ett fett jäkla problem att lösa.
Mångfalden är bra, därför att det är precis som zilversurfer säger, att alla hojar passar inte alla.

mÅNGFALD ÄR ETT ett stort gissel men vi måste naturligtvis göra utrymme för det. Enklast hade ju varit om vi alla körde på samma märke, kubik och däck...

Hur kul är det att låna grejer till en Ducce i depån?
 

#11

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
K7
Chrille skrev:
mÅNGFALD ÄR ETT ett stort gissel men vi måste naturligtvis göra utrymme för det. Enklast hade ju varit om vi alla körde på samma märke, kubik och däck...

Hur kul är det att låna grejer till en Ducce i depån?

beror inte det på att dom går sönder så ofta att det inte finns några reservdelar...


... eller är dom kanske så driftsäkra att ingen bryr sig om att ta med reservdelar :rolleyes:
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
mÅNGFALD ÄR ETT ett stort gissel men vi måste naturligtvis göra utrymme för det. Enklast hade ju varit om vi alla körde på samma märke, kubik och däck...


Kul att köra, men mindre roligt i publikhänseende, och mindre roligt för teknikutveckling. Dessutom väldigt dåligt för konkurrens mellan olika fabrikat.
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top