Chrille skrev:
Då får NM/SM-klasserna skärpa sig!!! ...och fyllas på med "snabbklassade" förare
*skvallerläge på*
Förra veckan påstods det att endast TVÅ förare i en av SM/NM-klasserna hade kommit med kompletta anmälningar till Falken vilket återigen startat diskussione om vissa klassers existensberättigande.
*skvallerläge av*
OM det stämmer så börjar man undra om dessa NM/SM-klasser.
Då det var min klass, var det nog av en intressant anledning, flertalet serieanmälda, men dock visste _ingen_ om startavgiften, därför falkenbergsmotorklubb hade inte publicerat det vid den tidpunkten. I papperna från SO stod det att "extraklass" som 250 är, skulle startavgiften vara 1200kr, sen dök det samma vecka upp uppgifter om en startavgift på 1500. osv, En jävla förvirring helt enkelt. Men, visst eftersom vi alla som kör är miljonärer, så kan vi ju förskottsbetala 5000kr för säkerhets skull 20 dagar i förväg, och varför inte även betala in till västra också?
Sedan är det nog en sådan enkel sak som att sviestadhelgen var lönehelg, och folk skickar nog sina räkningar precis efter. Vad jag vet är det ungefär lika många i 250 på falkenberg som det var på sviestad.
Varför ska man börja undra om sm/nm-klasserna? Ska vi kasta ut sidvagnar, 125 och 250 och std600(för att de var så få)? Ett ganska stort startfält i NSBK och resten rookieracing? helt plötsligt är sm/nm-klasserna support till rookieracen?
Nu är detta ingen "klassfight", jag tycker det är skitkul att r600/1000 har blivit så jäkla populärt, och tycker det är jäkligt tråkigt att så många inte får köra. Det är därför jag säger att det är dags att ordna b-race. Eller också kanske dags för folk i både r600 och r1000 att titta på andra klasser. För även om det är de två populäraste klasserna så kommer det i slutändan ändå leda till att både NSBK blir fullt för att folk klassar upp sig, r600 och r1000 kommer vara överfullt.
D.V.S det finns inte plats för alla 600/1000-förare, i sådant fall skulle det bli a-b hela tiden, och hur intressant är det för publiken? En hel dag med likadana cyklar, med mer eller mindre snabba förare?
Dessutom för ungdomarnas skull, 125jr killarna behöver defintivt något steg mellan 125'a och 600, och Nicky Hayden är inget bra exempel, för alla kids har inte den talangen, utan de behöver träna mellanklasser.
Prata lite med 125jr killarnas föräldrar får du höra hur intresserade de är av att släppa dem på 600'or..