Anna Lindh död... Kass.

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholms län
Hoj
ZX10R
Nej inte en till dessutom bara 5år. Min dotter är i den åldern och jag vet inte hur jag skulle klara ett besked om att någon har mördat min dotter. Återinför dödsstraff så dessa individer raderas från jorde livet, även knark langare kan ingå. OBS endast gärningsmän där det inte finns något tvivel om skulden skall åtnjuta dödsstraff.
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Helt fruktansvärt. Beklagar verkligen.

Jag hoppas innerligt att polisen ska kunna få tag på mördaren snabbt! Om inte så e både Palmes mördare och Annas mördare fria, 2 mördade politiker och ingen dömd, DET vore katastrof för rättsväsendet, och inte det meddelande som ordningsmakten vill sända alla mentalt störda i ett land. "Nä för faan, mörda på ni bara, finns ingen som kan ta fast er i alla fall...."

Undrar hur mycket av skattebetalarnas pengar som gått åt till Palme-utredningen....? Och den pågår väl kanske än, eller? Ingen vettig människa kan ju tro att Palme-mördaren hamnar fast, så länge som inte nån erkänner något på sin dödsbädd.

Jobbigt, på många sätt. Beklagar ännu en gång det inträffade-
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Det är tragiskt det som hänt. Mina tankar går till familj och vänner.

Måtte någonting hända med psykvården snart, det här kan inte få fortsätta.

R.I.P

// F
 

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Ort
-
Hoj
ZX-9R -01/02
Nej vad i Helv*** ?!?! Nu får de väl för fa**n ge sig!!!
Tyvärr var det väl någorlunda väntat med 16-åringen :(
/F.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
en väldigt tung dag följde efter att jag fick medelandet via radion i trucken!!! blev helt stel och för några minuter blev allt tyst i den många fotbollsplaner stora lagret där jag jobbar.kändes helt overkligt.har vid måga tillfällen sett anna då hon i div privata ärenden har sprungit på stan eller bara varit ute och gått.sorg i nyköping och sorg i mig.blir dock orolig för hur många som kommer sympatirösta och på så vis förstöra hela valet och faktist krossa allt vad demokrati heter.

vila i frid Anna LInd
 

xrvjorn

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Förr på slicks, numera på nabbadäck
Hoj
XRV 750
Var finns motivet? Till skillnad från exempelvis Palme och Gunnar Sträng var ju Lindh aldrig kontroversiell. Till skillnad från Jan O Karlsson, Rosengren, Hult med många flera, var hon ingen källa till politikerförakt. En av de få (tillsammans med Schori) jag hade respekt för i detta fartkameraälskande parti. Måste varit en påtänd dåre som handlade på en vansinnig ingivelse.

Måtte J O Karlssons utnämning som efterträdare vara en kort övergång. Anna Lindh som utrikesminister var allmänt respekterad i alla läger, fri från "affärer" och andra tvivelaktigheter och ett plus för Sveriges anseende utomlands. Kräftskiveminister Jan O är raka motsatsen i varje hänseende.

Gixxer Rolle skrev:
Återinför dödsstraff så dessa individer raderas från jorde livet, även knark langare kan ingå. OBS endast gärningsmän där det inte finns något tvivel om skulden skall åtnjuta dödsstraff.

Länder med dödsstraff har i allmänhet en högre andel mord och våldsbrott än länder utan. Dessutom brukar polis och rättsväsen i såna länder vara ovilliga att ta fast den skyldige när de har "stekt" en oskyldig (det brukar aldrig vara något tvivel om skulden när man steker fel person), vilket gör att fler mördare går lösa. Hurricane, Evans, Sacco, Vanzetti, "The Guildford Four" - det saknas inte exempel på justitiemord i rättshistorien.

Bär ändå på någon form av primitiv förhoppning att poliserna som (mot all förmodan) får tag i kräket kommer att ha vaknat på fel sida den dagen...
 

x_dream

Före detta wcx:are
Gick med
1 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Först husqvarna 258 (Återlämnad), gs 500 (såld) R1:a (såld), Suzuki xf650 (såld), gsxr 600 (såld), zx6r 01:a (såld) suzuki gsr (såld) Peugot trekker 100 (stulen)
MIna tankar går till barnen
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
jag hörde det när jag satt på bussen strax efter nio. och överallt var anna lindh på reklamaffischer och flinade och sa att jag ska rösta ja till euron.

vilket jag gjorde igår. om anna blev mördad för sin åsikt ligger jag också risigt till om nån öppnar min poströst. jag ska aldrig mer poströsta!

jag var tvungen att grina lite, för att jag tyckte så synd om stackars anna. sen krävde jag att vi skulle ha en tyst minut på föreläsningen, och det hade vi.

och Mattias förbjöd mig att ha en bild på anna i kåpglaset på motorcykeln. han sa att jag skulle tända ett ljus eller så hemma istället, för att anna säkert inte ville åka motorcykel. så jag tände ett ljus, trots att jag är eldrädd. nu grinar jag för att anna är död trots att dom nästan lovade att hon skulle klara sig och för att jag är eldrädd och för att jag grinar.

varför måste just jag vara emotionellt instabil? kan ingen avlösa mig i grinandet en stund? det är så jobbigt.

:gråta
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Gammal gubbe kommer ihåg:

11 september 1973:
Salvador Allende, folkvald president i Chile, mördad.
 

MikkE

Guest
Tyst minut till Anna Lindh och 5åriga flickan i Arvika...















Jag tycker att de e dags att öppna mentalsjukhusen igen... eller???!!!
 

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
Vila i frid Anna Lindh!

Tankar går till, familj, släkt och vänner!
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Flåklypa skrev:
Knappast bra planerat om man hugger ner någon på ljusan dag på NK. Det är helt otroligt att ingen följde efter honom. Det verkar ju knappt finnas några starka kännetecken.

Vettefan om hon inte var mer människa än vi andra dönickar ändå.....
Kanske just det som HAN hade planerat ut, mkt folk i rörelse ett par snabba knivstick o sedan iväg när tumultet utbryter, just att det fanns mkt människor i förvirring utnyttjade han kanske till max, hur som helst så är Sverige en högt aktad politiker, både i Sverige o utomlands fattigare,

Tragiskt!!
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
oFFkeFF skrev:
Vi själva svenska folket, då det är vi själva som bygger det här samhället, vi är inte bättre än dem vi röstar fram och tvärtom..

Allt enligt principen "vi har de politiker vi förtjänar". :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top