Anna Lindh död... Kass.

Clansman

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hojlös för tillfället
Anna Lindh R.I.P.

Är det någon som har några starkare indikationer på att detta var politiskt relaterat eller är det bara spekulation? Jag läste något om att mannen viftat med kniven *innan* Anna kom dit och då borde det ju vara ett rent vansinnesdåd.. skrämmande iaf.

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
sgtpepper skrev:
Vad är din ståndpunkt egentligen? Vad är det du påstår? Att det är fel att uppmärksamma att Sveriges utrikesminister har mördats? Att det på något sätt är "orättvist" mot alla andra som också har mördats?

Är det någon här, av er som argumenterar mot mig, som faktiskt HÖRT GPs tal, där han låter som att det är första gången i världshistorien något liknande händer. Där han får det att låta om att "I sverige blir minsann ingen dödad". Att såna saker inte finns i hans världsbild. Förnekelsen av att det mördas folk varenda dag (nåja). Han får det, tack vare detta, att låta som att det är okej att vanliga svenskar blir dödade, men ABBANS om man ger sig på någon som lever i hans värld.
Om ni lyssnar på det kanske ni fattar vad jag menar.

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZR 125cc årsmodell -90, Honda CB 125T årsmodell -81
Clansman skrev:
Anna Lindh R.I.P.

Är det någon som har några starkare indikationer på att detta var politiskt relaterat eller är det bara spekulation? Jag läste något om att mannen viftat med kniven *innan* Anna kom dit och då borde det ju vara ett rent vansinnesdåd.. skrämmande iaf.
Tanken har slagit mig oxå... tänk om mördaren i fråga inte hade som avsikt att mörda Anna Lindh... kanske är det som du säger att han fått för sig nånting och bara gjort det, utan att veta vem det var han högg ner... möjligeheten finns ju...

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Flåklypa skrev:
Jan O Karlsson blir tillfällig utrikesminister.

Vilket otroligt nerköp :(

Anna Lindh, må Gud vara med Dig där uppe, och Din make och Dina barn här nere.

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
R.I.P Anna Lindh :gråta

Det är då fan att det alltid ska hända nå skit på min
födelsedag :fakta

BTW Vafan lägg ner allt tjafs det som hänt är jäkligt tragiskt
Kanske dags at starta en tjafs och spekulations tråd
för dom som är ivriga att hävda sig......................

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
dumbo skrev:
Vi vet fortfarande inte om det var i egenskap av utrikesminister hon blev mördad.

Det gör nästan saken värre tycker jag... att nån hugger ner en annan för att han inte tycker om henne å hennes åsikter låter mer vettigt än att man bara får för sig att hugga ner någon... jag säger inte att det är OKEJ att hugga ner nån som man inte gillar, men det känns fan så mycket värre om det bara var för att han ville döda......

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
dumbo skrev:

Om ni lyssnar på det kanske ni fattar vad jag menar.
Tyvärr, jag fattar inte vad du menar.

Göran Persson var kollega och vän med Anna Lindh, oavsett om du lider av starkt politikerförakt så kanske du kan inse att han är chockad och väldigt ledsen och att det han säger kanske är färgat av det?

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
dumbo skrev:
Vi vet fortfarande inte om det var i egenskap av utrikesminister hon blev mördad.
Det är sant att betydelsen av hennes roll som folkvald minskar i sammanhanget om mordet inte var politiskt. Helt klart.

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
Hur f*n är folk funtade :mad:

Först den idioten som sticker ner Anna och sen dom som bara kollar på och inte gör något. :mad: :mad:

Man skäms nästan för att kalla sig svensk :mad: :mad:

Min tankar går till Familjen och Vänner.

R.I.P

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flåklypa skrev:
Det blir val på Söndag.

Ingen som sagt nått annat iaf... det vore heller inte rätt att skjuta upp valet... då får väl mördaren helt som han ville.... en utrikesminister mindre, och ett uppskjutet val.... så är vi smarta så står vi upp och går till val på söndag...

Söder

Köra på 2 hjul, varför?!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
R1 -02 **SÅLD** Suzuki GSR 600 -07
Klart irriterad!!

Ska fan bli mitt sista inlägg i denna tråd!
Att ni inte bara kan visa lite RESPEKT mot en DÖD människa!!!
Nej då... Ni måste diskutera hurvida hon var för eller emot EMU.
Och om det var bra eller inte. Att det spelar ingen roll om det var hon eller nån annan....
:zpy

Säger det igen R.I.P Anna...
Du har min respekt!

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
Holy Diver skrev:
Ingen som sagt nått annat iaf... det vore heller inte rätt att skjuta upp valet... då får väl mördaren helt som han ville.... en utrikesminister mindre, och ett uppskjutet val.... så är vi smarta så står vi upp och går till val på söndag...

Persson är i presskonferens just nu. Dom har efter överläggning kommit fram till att valet ska genomföras på Söndag. Det är definitivt nu alltså.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag diskuterade detta med en kollega igår och visst är det sjukt. Hon blir mördad för hennes politiska åsikter. Därmed är verkligen demokratin hotad.

Hur det såg ut vid just det tillfället hon blev påhoppad vet ju väldigt få och om man hade haft chans att följa efter så hade nog en del gjort det.
Vill minnas en paaa och hans son son följde efter ett gäng bankrånare i sin bil och det såg de och skjöt mot honom. Sonen träffades och dog med knall&fall verkan :( ....kanske sånt man vill uindvika om man nu bestämt sig för att INTE följa efter.

Man kan väl inget annat än att hoppas att de får tag i honom som gjorde det bestialiska.

Tankar går till familj&vänner :(

//Mavve

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Drkosmos skrev:
Hur f*n är folk funtade :mad:

Först den idioten som sticker ner Anna och sen dom som bara kollar på och inte gör något. :mad: :mad:

Man skäms nästan för att kalla sig svensk :mad: :mad:

Min tankar går till Familjen och Vänner.

R.I.P

Tror du att det hade varit skillnad om detta hade hänt i Frankrike? Hade alla sprungit efter med en träpåk och molotov-cocktails?
Har du ens vistats utomlands? Det är ganska snarlikt nästan överallt du befinner dig förutom språket&valutan....

750RR

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Vad i helvete. Så allvarligt trodde jag aldrig att det var! Det blir bara värre och värre här i vårt Sverige.
Snart har vi det som jänkarna. Vad är det som är fel på folk? Sjuka människor överallt nu för tiden!

Vila i Frid Anna Lindh

knäskrap

ADRENALIN!!! vad annars?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF 600R Thundercat
...tyckte dem sade på tv igår att det inte var livshotande...!?
...Man borde väl veta vad man snackar om ifall man sänder ut en sån komentar...?

...det är förjävligt när sånt händer...

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
knäskrap skrev:
...tyckte dem sade på tv igår att det inte var livshotande...!?
...Man borde väl veta vad man snackar om ifall man sänder ut en sån komentar...?

...det är förjävligt när sånt händer...

Skador relaterade till knivhugg är väldigt svåra att bedöma.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln