Anna Lindh död... Kass.

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Vila i frid Anna Lindh. Mina tankar går till barnen, maken och närmaste anhöriga.

Detta är givetvis ett angrepp på den officiella personen Anna Lindh, och det gör det självklart till ett angrepp på vårat samhälle=oss alla som bor i det. Det är så vi måste se det.

Detta är en sorgens dag, och en påminnelse om vilket samhälle vi lever i idag.

Peace.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Re: Tragiskt...

Holy Diver skrev:
Det som har hänt har hänt...men är ofattbart...

satt själv för bara en vecka sedan i en debatt med Anna Lindh och Ingvar Karlsson.... att det kan hända så snabbt...

Tycker att säkerheten mot våra politiker är dålig i största allmänhet... men att inte kunna ha tillräclikg skydd mot vår utrikesminister dagarna innan ett historiskt val om EMU...det e skammligt.... om det fanns någon som ville på något sätt hindra EMU så var ju Anna Lindh det självklara målet med tanke på sin post som utrikesminister...

Var och hur ska detta sluta?? Är det kanske sånt här vi måste lära oss leva med om vi går med i EMU... titta bara runt om i världen, där saker som denna händer titt som tätt... om det e den värld vi vill leva i, så skulle jag rösta för EMU, men jag skulle nog hellre vandra fritt på våra gator utan att vara rädd att nån vettvilling tagit sig in i landet - hur lätt som helst tack vara EMU - för att döda... Så NEJ tack... EMU kan vänta...

Anna Lindh R.I.P

Sörger med annhöriga och hela sverigen befolkning...

//Holy Diver

Saken är att EMU inte kommer innebära att det blir fler politiska mord.
Inte innebär det att om det blir NEJ så kan vi känna oss säkra på gatorna.
Sån här är världen och nu har den kommit hit med.

Hallen

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Hornet 900
berggren_martin skrev:
Klart att det här var en symbolhandling. Vad skulle vara mer strategiskt än att mörda utrikesministern 11 september
Det var igår hon blev nedstucken, inte 11:e september. Jag tvivlar på att det hade något med syftet att göra.

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZR 125cc årsmodell -90, Honda CB 125T årsmodell -81
Re: Re: Tragiskt...

Silwer skrev:
Saken är att EMU inte kommer innebära att det blir fler politiska mord.
Inte innebär det att om det blir NEJ så kan vi känna oss säkra på gatorna.
Sån här är världen och nu har den kommit hit med.

Visst, ett medlemskap i EMU kommer inte direkt leda till fler mord, men om allt blir som det e sagt ska det ju bli lättare att ta sig från land till land... det är det som oroar mig mest...att nästan vem som helst kan ta sig var som helst...

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
K-Micke skrev:
Ok, jag drar en liten analogi här, som även ett barn kan förstå, det behövs tydligen här på sportploj.com.

Antag att du spelar i ett fotbollslag, och att ni väljer Kalle som lagkapten, genom en omröstning. Kalle får representera laget utåt och föra lagets talan.

Ni spelar bortamatch, och vinner över bortalaget. En av bortalagets fans blir så upprörd så att han springer in på planen och mördar Kalle med en kniv. För att "Han hatar ert lag och Kalle är representant för det".

Ska man se det som ett enskilt brott mot Kalle som individ? Självklart inte, det är ett mord på hela laget, ett brott mot hela systemet. Kalle var därför mycket mer värd än bara i egenskap av sin person. Och det gäller även för dom som spelar i ett annat lag.

Så till er som säger att "Anna Lindh förtjänar inte mer uppmärksamhet än vilken människa som helst" säger jag bara: Väx upp ynkliga gnällspikar och uppskatta dom som tar lite större ansvar. Vi måste skydda våra folkvalda!

Håller med Micke (igen) oavsett om skyddet mot Anna Lindh var helt kasst (hmm SÄPO igen) så är detta ett brott mot vårt samhälle eftersom det riktar sig mot en av våra folkvalda representanter för det samhälle vi lever i. Därför är brottet så allvarligt, självklart är det en stor sorg för Anna Lindhs familj och vänner och det är lika stor för alla familjer när någon mördas.

Detta är inte bara ett brott mot en privatperson utan ett brott mot demokratin. Därör är det ett brott mot den demokrati som vi väljer att ta del av oavsett vad man röstar på.

/Felix

Söder

Köra på 2 hjul, varför?!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
R1 -02 **SÅLD** Suzuki GSR 600 -07
smilee skrev:

Detta är givetvis ett angrepp på den officiella personen Anna Lindh, och det gör det självklart till ett angrepp på vårat samhälle=oss alla som bor i det. Det är så vi måste se det.
Sant... så jävla sant!!!

Synd bara att inte alla förstår det!!!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Re: Re: Re: Tragiskt...

Holy Diver skrev:
Visst, ett medlemskap i EMU kommer inte direkt leda till fler mord, men om allt blir som det e sagt ska det ju bli lättare att ta sig från land till land... det är det som oroar mig mest...att nästan vem som helst kan ta sig var som helst...

jo men egentligen vet vi inet om just detta mord var utfört av just en svensk, eller hur?
Jag är NEJ sägare i angående EMU, men inet pga av den anleding du nämnde

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
R.I.P
Anna Lindh

Tankar går till nära & kära till henne.

Hur kan sånt här hända :confused:

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Tragiskt...

Silwer skrev:
jo men egentligen vet vi inet om just detta mord var utfört av just en svensk, eller hur?
Visst, jag säger inte att det är en icke-svensk som utfört detta, och även jag är nej-sägare, inte heller enbart av denna anledning, men jag tyckar att när det händer så pass mycket i vårat land, och det i många fall är folk utifrån som är inblandade, så tycker jag man borde skärpa kontrollen vid gränserna, istället för att göra det lättare att ta sig fram...

Söder

Köra på 2 hjul, varför?!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
R1 -02 **SÅLD** Suzuki GSR 600 -07
Re: Re: Re: Re: Tragiskt...

Silwer skrev:
Snälla.....
Ta eran valkampanj och starta en ny tråd!!!

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Re: Tragiskt...

Holy Diver skrev:
Det som har hänt har hänt...men är ofattbart...

satt själv för bara en vecka sedan i en debatt med Anna Lindh och Ingvar Karlsson.... att det kan hända så snabbt...

Tycker att säkerheten mot våra politiker är dålig i största allmänhet... men att inte kunna ha tillräclikg skydd mot vår utrikesminister dagarna innan ett historiskt val om EMU...det e skammligt.... om det fanns någon som ville på något sätt hindra EMU så var ju Anna Lindh det självklara målet med tanke på sin post som utrikesminister...

Var och hur ska detta sluta?? Är det kanske sånt här vi måste lära oss leva med om vi går med i EMU... titta bara runt om i världen, där saker som denna händer titt som tätt... om det e den värld vi vill leva i, så skulle jag rösta för EMU, men jag skulle nog hellre vandra fritt på våra gator utan att vara rädd att nån vettvilling tagit sig in i landet - hur lätt som helst tack vara EMU - för att döda... Så NEJ tack... EMU kan vänta...

Anna Lindh R.I.P

Sörger med annhöriga och hela sverigen befolkning...

//Holy Diver

Nu får du väl ändå torka dig bakom öronen, vad fan har vilken valuta vi använder att göra med om politiker blir mördade. Nej för att inte fler politiker skall mördas alltså??? Det var det mest inskränkta resonemang jag hört... Om du tror att Sverige är enormt mycket bättre än de andra europeiska länderna så är du också ute och cyklar, under 50 års tid har vi kunnat profitera tack vare att vårt land inte legat i ruiner efter ww2. Att den svenska välfärden kunnat byggas tack vare svensk vapenexport och export till krigförande länder kanske också gått dig förbi.

Det är ett otroligt hycklande i Sverige och det gör mig beklämd att folk inte vågar eller vill se sanningen.

/Felix

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
I sverige är det riskfritt att ta livet av nån. Tyvärr.
Nu är det lite press på snutarna i Sthlm :crash

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Anna Lindh, R.I.P

Tankar går till hennes nära & kära.

/Johan

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
K-Micke skrev:
Dumbo, läs mitt förra inlägg, med fotbollslags-analogin, så kanske du fattar. Vem som är den "ynkliga gnällspiken" kan du kanske räkna ut själv.
Skärp dig lite nu och lägg ner den där tonen. Dina exempel baserar sig på spekulationer om något du inte har några fakta om. Det finns inget klart motiv, gärningsmannen är inte ens gripen. Det olika sätt att tolka det skedda.
Mina slantar sätter jag på att det var ett psykfall som försummats av samhället. Det finns ju t.o.m. vittnesmål som tyder på att det skulle kunna röra sig om en misslyckad väskryckning. Då får det hela en helt annan politisk betydelse.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Re: Re: Re: Tragiskt...

Holy Diver skrev:

Vi är redan med i EU, och vi kan röra oss fritt i EU-länderna, jobba osv, vad EMU har att göra med gränskontroller är för mig ett frågetecken, förklara gärna.

/Felix

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Tragiskt...

Felix skrev:
Nu får du väl ändå torka dig bakom öronen, vad fan har vilken valuta vi använder att göra med om politiker blir mördade. Nej för att inte fler politiker skall mördas alltså??? Det var det mest inskränkta resonemang jag hört... Om du tror att Sverige är enormt mycket bättre än de andra europeiska länderna så är du också ute och cyklar, under 50 års tid har vi kunnat profitera tack vare att vårt land inte legat i ruiner efter ww2. Att den svenska välfärden kunnat byggas tack vare svensk vapenexport och export till krigförande länder kanske också gått dig förbi.

Det är ett otroligt hycklande i Sverige och det gör mig beklämd att folk inte vågar eller vill se sanningen.

/Felix

om jag säger så här... jag är för en gemensam valuta, tycker det vore kanon att slippa växla pengar och att på det viset underlätta handel med andra länder, det är mer själva grejen med ett enat europa som får mig att backa. Som jag nämna var jag med i en debatt med JA-sägare förra veckan där Anna Lindh och Ingvar Karlsson deltog. I deras resonemang lät det mer som man var ute efter att skapa en union som kunde konkurrera ut USA. Man skulle alltså bilda en supermakt. Även om de säger sig att inte ha det målet, så tror jag dessvärre att det kan bli så... EMU har många fördelar, men det finns nackdelar också...

Att folk blir mördare har ju ingen som helst roll med vad vi har för valuta... å det har jag inte sagt heller.......

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Är försvånad att det inte hänt tidigare om jag ska vaa ärlig men trodde dock persson låg sämre till än lindh.
jag tror tyvärr Lindh kanske dog av sina egna(sossarnas) nedskärnigar.
Bara i stockholm går det tusentals psykfall på gatorna nu som tidigare var inlåst pga minskade vårdplatser.
Sen ska vi inte skylla på säpo det var Anna själv som valt att gå omkring utan livvakter.

lider med hennes familj....

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...