Anna Lindh död... Kass.

Twin

Ska leverera metervara
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Såld
Suck, man känner vrede och sorg, samtidigt FATTAR JAG INTE hur den jävla idioten kunde slippa undan, finns det inte folk som kan ingripa, följa efter osv.

Ett helt jävla varuhus och ingen såg vart han gick eller övermannade honom.........

RIP!

/T

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Mina tankar går till hennes man, barn, nära och kära.

Det är en stor tragedi, att ett liv kan släckas så snabbt och på ett så brutalt sätt.

Hoppas polisen ser till att få fast den skyldige så att rättvisa kan skipas... det ger inte Anna livet åter... men den skyldige ska få ta emot vreden och straffas.

Hallen

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Hornet 900
Sant, helt sjukt att ingen hann göra nåt eller stanna honom.
Civilkurage = nolla.

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Anna Lindh R.I.P. :(

Hoppas att polisen anstränger sig lite mer än när Palme blev mördad.

Fast de är ju så j-a förvirrade så jag har mina tvivel. :mad:

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Det som stör mig är att nu, när detta händer en politiker, en person som lever i samma värld som Göran Person och de andra hönsen, då blir det en himla uppståndelse och Göran Persson håller tal i radio/TV och allt skräp.
Detta är en sak som händer varje dag, i verkligheten där vi andra lever. Men det är klart, jag tänkte inte på det. Anna Lindh är ju lite mer människa än vi andra.
Detta är ju bara ytterligare ett exempel på vilken instängd liten värld våra politiker lever i. Hur ska de kunna styra sverige om de själva lever i en helt annan värld.
Iom det inträffade så tog en liten del av verkligheten sig in i deras värld. Kanske det, om vi har tur, kan föra något gott med sig. Då dog hon iaf inte förgäves.

Ugluk:
"Det är lika bedrövligt att vanligt folk inte kan vistas bland vanligt folk utan att riskera sådant här."

Precis samma sak som jag tänkt skriva. Att man inte ska kunna gå ut utan att riskera att bli rånad, misshandlad eller våldtagen.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Aldrig varit något stort fan av Anna Lindh, men hon blev bättre som utrikesminister än jag hade trott. Mycket tråkigt, och förvånande att det gick så illa. Att säpo inte var på plats är väl standard..

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
dumbo skrev:
Det som stör mig är att nu, när detta händer en politiker, en person som lever i samma värld som Göran Person och de andra hönsen, då blir det en himla uppståndelse och Göran Persson håller tal i radio/TV och allt skräp.
Detta är en sak som händer varje dag, i verkligheten där vi andra lever. Men det är klart, jag tänkte inte på det. Anna Lindh är ju lite mer människa än vi andra.
Detta är ju bara ytterligare ett exempel på vilken instängd liten värld våra politiker lever i. Hur ska de kunna styra sverige om de själva lever i en helt annan värld.
Iom det inträffade så tog en liten del av verkligheten sig in i deras värld. Kanske det, om vi har tur, kan föra något gott med sig. Då dog hon iaf inte förgäves.

Ugluk:
"Det är lika bedrövligt att vanligt folk inte kan vistas bland vanligt folk utan att riskera sådant här."

Precis samma sak som jag tänkt skriva. Att man inte ska kunna gå ut utan att riskera att bli rånad, misshandlad eller våldtagen.

Håller med dig om det du säger . . .

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
dumbo skrev:

Ugluk:

Att man bör skydda ledare har inte något att göra med att någon är "mer människa" att göra, utan att man ska skydda offentliga personer som har nyckelposter för landet. De är utsatta på ett annat sätt än "svensson". Men givetvis är det tråkigt att svensson inte heller kan leva tryggt.
Om någon skulle trilla av pinnen här på jobbet, skulle nog chefen hålla ett tal, men det skulle nog inte hamna i afonbladet..

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
INGEN ska kunna bli nerhuggen mitt inne på NK och gärningsmannen kunna fly därifrån. Vad sysslar folk med??? Jag hade inte tvekat en sekund att följa efter.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Marals76 skrev:
INGEN ska kunna bli nerhuggen mitt inne på NK och gärningsmannen kunna fly därifrån. Vad sysslar folk med??? Jag hade inte tvekat en sekund att följa efter.

Valet... följa efter beväpnad gärningsman eller försöka rädda livet på skadad... Hmm... Ganska lätt val.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Marals76 skrev:

Det är inte alltid så folk förstår vad som händer, särskilt när det går fort, i en folkmassa försvinner man ganska enkelt tyvärr.
Ofta så att den som blir knivhuggen inte heller förstår det förrän efter en ganska "lång" tid, 30-60 sekunder. Kompis som blev knivad i malmö, gick 60 meter, innan han kom in på mcdonalds och la sig ner, efter en kniv i lungan.

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Det är faktiskt en jävla skillnad när en toppolitiker blir mördad, jämfört med en "vanlig" medborgare. Det har ingenting med människovärde att göra - den personliga tragedin är förstås densamma för familj och vänner, men ringeffekterna av ett politiskt mord är mycket större. I förlängningen är det ett hot mot demokratin, som många redan har påpekat.

EDIT: stavfle

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
dumbo skrev:

Ugluk:

Hon var ju en offentlig person och inte hel "vanlig" för den som menar så var det ett attentat så kunde ingen annan blivit mördad.
Jag håller med dig, dax att vakna upp nu.
Snacket om att nu är det slut med demokratin osv är ju löjligt, det hängde väl inte på bara just detta?

Daytona Peter

hojlös :-(
Gick med
4 May 2003
Hoj
Triumph Daytona T595 *såld*
Marals76 skrev:

Samma här. Slå först och fråga sen!!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...