Anna Lindh död... Kass.

Söder

Köra på 2 hjul, varför?!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
R1 -02 **SÅLD** Suzuki GSR 600 -07
Re: Re: Re: Re: Tragiskt...

Felix skrev:
Vi är redan med i EU, och vi kan röra oss fritt i EU-länderna, jobba osv, vad EMU har att göra med gränskontroller är för mig ett frågetecken, förklara gärna.

/Felix
Så sant...
Tänk att ni lyckats göra en tråd som från början handlade om att en människa förlorat
livet genom en avskyvärd handling till en politisk tråd. Där vissa DESSUTOM inte har en aning om vad dom pratar om....
*suck*

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Re: Re: Re: Tragiskt...

Holy Diver skrev:
om jag säger så här... jag är för en gemensam valuta, tycker det vore kanon att slippa växla pengar och att på det viset underlätta handel med andra länder, det är mer själva grejen med ett enat europa som får mig att backa. Som jag nämna var jag med i en debatt med JA-sägare förra veckan där Anna Lindh och Ingvar Karlsson deltog. I deras resonemang lät det mer som man var ute efter att skapa en union som kunde konkurrera ut USA. Man skulle alltså bilda en supermakt. Även om de säger sig att inte ha det målet, så tror jag dessvärre att det kan bli så... EMU har många fördelar, men det finns nackdelar också...

Att folk blir mördare har ju ingen som helst roll med vad vi har för valuta... å det har jag inte sagt heller.......

Det är en av de stora fördelarna med EMU som jag ser det, vi behöver inte vara någon lydstat till USA. I dagens läge är Europa det enda som kan vara någon motvikt till total USA dominans. Fördelen med ett enat Europa är ökad handel mellan länderna och större chans till fred. Ensam är inte alltid stark.

Att behålla kronan är att vara mycket mer beroende av omvärlden än att gå över till €. Nämn någon gång då den svenska riksbanken kunnat parera de stora kriserna.

/Felix

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Kan ni inte för EMU-diskussionen i tråden avsedd för ändamålet?

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Re: Re: Re: Re: Re: Tragiskt...

Söder skrev:
Så sant...
Tänk att ni lyckats göra en tråd som från början handlade om att en människa förlorat
livet genom en avskyvärd handling till en politisk tråd. Där vissa DESSUTOM inte har en aning om vad dom pratar om....
*suck*

Nåja, nu var det inte så att jag började den politiska diskussionen utan svarade på inlägg, mitt första inlägg var att jag beklagade Anna Lindhs bortgång.

/Felix

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Ugluk skrev:
Kan ni inte för EMU-diskussionen i tråden avsedd för ändamålet?

Du har fullständigt rätt, drar mig ur den diskussionen nu i den här tråden, ber om ursäkt om någon ansåg det stötande.

/Felix

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R1 -07, 660 -04
Det e några barn som förlorat sin mor inatt!!!!

Sluta tjafsa om annat skit och respektera detta.

Annat blöjsnacka kan ni ägna er åt i en annan tråd!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
K-Micke skrev:
Silwer. läs min fotbollslags-analogi igen, den var skriven just för såna som du.

jovisst, vad duktig man kan vara, sånna som jag.
haha, man måste skratta, du lägger fram en spekulation som du anser är den enda riktiga sen dömmer du alla med en avikande åsikt i just denna saken.
Du måste vara väldigt hård att lära känna.
För mig finns anat än just detta att tänka på och att du tycker jag är en ynklig fan osv käns inet som särskilt viktigt.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Usch, fy fan :(

Sveriges utrikesminister, en duktig politiker, en av Sveriges populäraste kvinnor, en mamma och hustru har mördats.

Jag blir så jävla ledsen och upprörd. Känns pyton att sitta på jobbet och försöka jobba i ett sånt här läge.

Dom måste få tag på mördaren så att det inte blir samma fars som Palmeutredningen.

Hallen

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Hornet 900
Holger skrev:
Sen ska vi inte skylla på säpo det var Anna själv som valt att gå omkring utan livvakter.
Är detta fakta eller spekulationer? Eftersom Säpo hade ansvar för hennes personskydd så borde hon inte ha mycket att säga till om, det är deras beslut. Eller?

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
K-Micke skrev:
Dumbo, läs mitt förra inlägg, med fotbollslags-analogin, så kanske du fattar. Vem som är den "ynkliga gnällspiken" kan du kanske räkna ut själv.

Det är ganska tragiskt att se att "folk" inte kan föra en diskussion och argumentera för sin sak utan att gå till personangrepp.

Jag fattar mycket väl vad du menar. Jag tycker dock inte att det rättfärdigar all uppmärksamhet. Energin borde läggas på att få fast den som gjort det och inte på att mässa om hur hemskt det är att något sånt kan ske och dessutom verka FÖRVÅNAD.
Sånt här händer varje dag. För mig är det föga förvånande att någon blir nerstucken med kniv. Kan det hända Aschmed från Rinkeby eller Bogdan från Hammarkullen så kan det hända Anna Lindh åxå.
Dessutom finns inte något motiv fastställt. Det är inte säkert att det är ett politiskt motiv bakom och även om det var det så kan det mycket väl röra sig om ett psykfall som fåt för sig att EMU inte är något bra, eller var som helst. Du arumenterar för din sak utifrån lösa grunder.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
dumbo skrev:
Jag fattar mycket väl vad du menar. Jag tycker dock inte att det rättfärdigar all uppmärksamhet.
Vad är din ståndpunkt egentligen? Vad är det du påstår? Att det är fel att uppmärksamma att Sveriges utrikesminister har mördats? Att det på något sätt är "orättvist" mot alla andra som också har mördats?

Ett mord är ju alltid tragiskt, men som folk redan framfört här så är ett mord på en hög politiker, statsråd eller annan företrädare för Sverige så mycket mer än "bara" ett mord. Är det konstigt att ett sådant mord skapar svallvågor i samhället och får stor uppmärksamhet?

Jag tycker att det är luktar unket om din argumentation.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Det är vad jag hörde på radion,hon valde själv att leva ett mera svensson aktigt liv.om man inte vill ha livvakter behöver man det inte heller dom kan inte tvinga en politiker att ha folk runt sig hela tiden,dock har ju dom flesta det frivilligt.
eller tror du själv att säpo glömde bort att följa med henne till varuhuset?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
det klart det blir en jäkla uppståndelse när sånt här händer, fasen varennda forum har en sån här tråd.
Jag tror Dumbo mer var inne på att folk mördas i dagens Sverige men att det låter på media som om detta var en total överaskning att någon kan gå och bli mördad mitt på dagen mitt i smeten.
Men media är ju media

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZR 125cc årsmodell -90, Honda CB 125T årsmodell -81
har sagt det förut å jag säger det igen... Anna Lindh R.I.P

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar