Anna Odell på TV4 nu

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Yamaha MT09 2021
hon kanske skulle utbilda sig inom psykiatrin istället för att "måla tavlor"

hon borde fortfarande sitta inspärrad med bälte.

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Jag åker dit imorgon !
Nån som ska med ?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jojo men jag undrade bara om var dömd ? Vet vi att det hon gjorde är olagligt?

Hon är inte dömd men det hon gjort är ett brott. Din fråga känns lite som "Han har ju stulit motorcykeln men eftersom han inte är dömd så vet vi ju inte om det är olagligt".

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
hon kanske skulle utbilda sig inom psykiatrin istället för att "måla tavlor"

I den här stan brukar det mer eller mindre seriöst påstås att det inte är lätt att skilja intagna från läkarna. :näsblod

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Hade oxå svårt att se "verket" som konst, men efter folks osedvanligt upprörda reaktioner börjar jag ändra uppfattning.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Många åsikter om konst här, hur många har faktiskt besökt Konstfack och sett något verk?

Själv var jag där idag, tyvärr var Odells verk inte där, antagligen är det beslagtaget av snuten pga pågående utredning eller nåt.

Men det fanns en hel del sköna prylar och idéer att se på.

Meningen med konst är inte att alla ska förstå allt, man tar till sig det som berör, annat bryr man sig inte om. Jag såg en hel del flum idag också, som jag avskrev som skräp, men det får man räkna med.

Jag hoppas ni alla här anmäler er till polisen nu för de olagligheter ni begår, tråden vittnar verkligen om hur viktigt det är med hög moral. Ring nu länsstyrelsen och berätta att de bör dra in ert körkort, ring skatteverket och berätta om svartjobben.

Hycklare.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Känns att hon nästan ville hämnas på psykiatrin snarare än något annt..
Hon hade berättat i en intervju att hon 13 år tidigare gick på räcket på västerbron och att hon hade försökt begå självmord och blev då omhängertagen och tyckte att det inte skett på ett bra sett...

Men att fejka något så hemskt och allvarligt är inte okej.
Inte ens okej bara för att man ger det benämnelsen konst.
Man ska inte missbruka ordet konst för att berättiga illdåd.

Att hon känner behov att "återuppleva" denna traumantiska händelse är kanske i sig ganska logiskt då hon nu istället får uppleva att ha full kontroll över situationen och känna att hon har makten över situationen och att de människor runt henne istället står hjälplösa och görs till offer under hennes manipulation.
Kan kanske vara skönt att få hämnas på "systemet" och att se hur rollerna blir ombytta, tidigare kände hon total vanmakt när hon 13 år tidigare blev omhändertagen och fastspänd nu gör hon iom fejkandet istället de personer polis/ambulanspersonal/psykiater till utsatta offer under hennes våld.

Anna Odell gick för långt.
Visst har det skapat en debatt, men en debatt om hurvida det är konst eller inte...
..och inte en debatt hur vi ska förbättra psykvården.

Det var ju enligt hennes egen utsago själv meningen med "konstverket".
Om Anna Odell är så kritisk emot psykiatrin så kan välja att ta upp debatten/diskussionen på ett annat sätt, ett sätt som kan förändra och påverka.

Tycker det var själviskt av Anna Odell att ta tid av polis/ambulans/sköterskor/psykiatiker bara för att göra "konst" och det hela gör mej faktiskt lite irriterad att hon fått så mycket uppmärksamhet.

Visst kan man kristsera psykiatrin, men detta är inte rätt väg att gå.

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Hade oxå svårt att se "verket" som konst, men efter folks osedvanligt upprörda reaktioner börjar jag ändra uppfattning.

Problemet ligger i att hon inte lyckades påvisa något mer än att hon hade fel.
Konst hade det varit om hon lyckatas få ut någonting om psykiatrin; om den är dålig/bra, hur folk behandlas etc.
Men hon lyckades inte visa ett smack, förutom att hon har lyckats bli en konstens Linda Rosing.

Last edited:

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
I den här stan brukar det mer eller mindre seriöst påstås att det inte är lätt att skilja intagna från läkarna. :näsblod

De verkar ofta man kommer till en slutssats att, de e många som blir psykologer å psykiatriker pga att de själva har problem å väljer att gå dessa linjer (den senare e ju läkarinriktning) å ska genom de hjälpa andra.
Ja har några bekanta som e inne i den "röran", å de e intressant hur de resonerar.

He-he, "ni" har ju vår rikskändis som givit Säters säkra paviljong en plats på kartan genom han, Svartenbrant...

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Undra om de som sitter på konstfack och backar denna öppenbart störda dam bor i villor eller har en mysig sommarstuga kanske. Låt säga att man klottrade ner hela deras villa o hem och kallade det konst. Undra om de höll med då och tyckte det var ok och inte gjorde anmälan..... Enda skillnaden är ju att de nu tycker det är ok att göra detta på annans egendom eller rättfärdiga vad vi normala människor tycker är fel. Hur tänkte dom egentligen och hur får dom ihop detta.....
Att mörda o filma det. Är det att betrakta som konst och icke straffbart då? I så fall går ju ingen säker för vem som helst kan ju bli en död konst installation.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Många åsikter om konst här, hur många har faktiskt besökt Konstfack och sett något verk?

Hycklare.

Ser ingen koppling mellan svartjobb och slå vårdare, falsklarm och att ta en av få psykvårdplatser på falska grunder.

Ser heller inte varför hon var tvungen att åka in en gång till (om hon nu satt inspärrad för 13 år sen) för att göra en utställning, inte så hon kunde tagit med en kamera in.

Man kanske skulle ge sig ut och spöa en pensionär så man kunde måla en tavla av det sen, hmm, okej då?

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Någon mer än jag som såg Uppdrag granskning tidigare i kväll som handlade om åldringsvården? Det kryddade detta program....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dom konstnärer jag känner tycker precis som vi andra att det här har väldigt lite med konst att göra.

Många konstnärer är så desperata efter uppmärksamhet att dom gör vad som helst.

Kan dom inte väcka beundran så väcker dom avsky istället, huvudsaken är att dom väcker reaktioner.

Nu är ju snart allting gjort, det räcker liksom inte att såga av en get på mitten och stoppa ihop bitarna i ett bildäck längre...
Man har fyllt akvarium med urin, hängt upp ruttnande hästkött, skitit och pissat i alla möjliga situationer och ställt ut, hängt ut kuken framför sevärdheter, gjutit av sina fittor osv...

Snart är det inte längre möjligt att shocka och äckla, vad ska då dom stackars konstnärsembryona som inte kan måla/skulptera göra för att bli kända?

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
En sak jag och några polare diskuterade när det här var uppe på tapeten, var om man inte skulle åka till deras kära konstfack och göra lite egen konst, i form av att bräna ner hela skolan och filma det.
Sedan gör man en fin utställning och kallar den:"Vi som brinner för konst."

Jag är på !!

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Jag undrar bara hur dom har kunnat släppa ut henne!? Två gånger dessutom!

Får psykvården för lite pengar?

De stålar som av staten tilldelas typ vården blir uppslukad av de landstingspolitikerna som beslutar om vilken prioritering av vård som ska utföras, samt de psykfall som är psykologer & psykiatriker som e välavlönade.
Så de blir inte mycke stålar över till de s.k. vården av de som e utsläppta... :död
Så man får fan se sig över axeln ett par extra ggr närman e ute på stan så de inte e nått pucko som anfaller :gnissla

För att inte säga vilka psykfall i trafiken vi hojåkare kan råka ut för, å de jävlarna blir inte inlåsta eller fråntagna sina fordom om de skulle orsaka olyckor, de e ju synd om dom :huvet

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO