Den stora frågan är varför du fortfarande titta efter ens de första 20 sekunderna? Trodde du att videon skulle bli bättre?
Han hoppades väl på lite naket.
Den stora frågan är varför du fortfarande titta efter ens de första 20 sekunderna? Trodde du att videon skulle bli bättre?
felknullade
En sak jag och några polare diskuterade när det här var uppe på tapeten, var om man inte skulle åka till deras kära konstfack och göra lite egen konst, i form av att bräna ner hela skolan och filma det.
Sedan gör man en fin utställning och kallar den:"Vi som brinner för konst."
Som sagt, sätt fyr på skiten och ha en banderoll med dig där det står "VI BRINNER FÖR KONSTEN"
Bra inlägg från en som nog vet ett och annat om manipulation.
Kopplingen är att det är kriminella handlingar, och enligt en del inlägg i tråden är det viktigt att sätta dit folk. Det måste ju även gälla de brott man själv begått, om man nu ska vara konsekvent?
Nu har hon ju inte slagit någon vårdare, så det kan vi lämna därhän. Om hon ensam riskerar psykvården genom att ta upp en plats säger det mer om psykvården än om henne.
INGEN är intresserad av att diskutera hur hela historien kom ut till media. Som av en händelse är det överläkaren Eberhardt som släppt ut informationen, och därmed brutit patientsekretessen. Han slutade passligt nog i samband med den här händelsen. Varför ställs inga frågor kring det?
Det är bara kul att det främst är flera av de som normalt hatar fenomenet "moralpanik" som är mest hysteriska.
Alla som kan hänvisa till högre ideal bör få bryta mot svensk lag, vare sig det rör sig om präster, konstfackstudenter eller de som inte vill betala TV-licens för att det är "kommunistiskt"!
Ja, antagligen....
Skalmans bröst-och-sovklocka stod på bröst så han hoppades väl in i det sista.
Då kanske apdansen kan va nåt?Ja, antagligen....
Skalmans bröst-och-sovklocka stod på bröst så han hoppades väl in i det sista.
Då kanske apdansen kan va nåt?
T&A!
Därför att han inte begått något brott?
Vad som händer rent allmänt på en psykiatriska avdelning är inte ett brott mot tystnadsplikten. Tystnadsplikten är riktad mot individer inte stället som sådant plus att det finns inget skydd mot brottslig aktivitet på avdelningen. (Däremot hade han inte fått anmäla henne om hon hade sagt att hon tänkte begå ett "mindre" brott!) Vi får/ska anmäla sådant som händer på avdelningen och då blir det offentlig information när det står i anmälan. Skulle ju vara lite absurt om avdelningarna hade varit kriminella fristäder...Eftersom hon var inskriven på mottagningen ser jag det som ett brott mot tystnadsplikten att berätta vad som hänt där.
Pelle skrev:Många åsikter om konst här...
Meningen med konst är inte att alla ska förstå allt, man tar till sig det som berör, annat bryr man sig inte om. Jag såg en hel del flum idag också, som jag avskrev som skräp, men det får man räkna med.
Pelle skrev:Om hon ensam riskerar psykvården genom att ta upp en plats säger det mer om psykvården än om henne.
Hur kan du vara så flexibel i ditt synsätt ena gången och så tvärlåst en annan? Du är besynnerlig och det är bra!
Visst var det omoraliskt att nyttja offentliga institutioner på det här viset men jag är övertygad att nått gott kommer ur det här wallraffande konstverket.
Jag förstår inte hur man kan bli upprörd av detta ?
Lite konstigt!
Lite annorlunda!
Ganska roligt !
Å tiden gick ganska fort....
Har läst inlägg som på sporthoj som varit sämre och som tagit mer av min tid.
Jag har inga problem i att se psykvårdsproblematiken som hon vill få fram.
Att du som patient är helt utlämnad i mottagningens våld. Att du som patient kan hanteras hur som helst, eftersom man vet att ingen ändå kommer tro dig.
I verket vänder hon på kontrollen, så patienten är den som har kontrollen och visar hur det verkligen fungerar.
Hur journalerna innehåller överdrifter och rena lögner om en patients beteende.
Hur journalerna innehåller överdrifter och rena lögner om en patients beteende.
Var hennes mål att synas och får uppmärksamhet så har hon däremot lyckas alldeles utomordentligt...
Att dokumentera en händelse är väl inte att håna? Är kroki ett hån mot människokroppen? Är landskapsmåleri ett förlöjligande av moder jord?Hon hånar dem genom att filma det hela och göra dem aktörer i ett konstverk.
Aha, så det är debatten du vänder dig emot? Så om studenten lyckats med det hon hade föresatt sig hade handlandet varit ok? Det är lätt att vara klok i efterhand.Debatten får mer än gärna tas upp men då skall psykvården ligga i fokus!
Det gör den knappast nu, hela diskussionen överskuggas av en fajt om hurvida det ska defineras som konst eller inte.
Det som fått dåligt rykte är Konstfack, och inte pykvården som var meningen med Anna Odells "konst".
Jag har inga problem att särskilja konst från lag. Konst kan vara laglig. Den kan också vara olaglig. Vad som helst kan påstås vara konst i mina ögon. Jag väljer om jag vill hålla med eller ej. Det finns ingen konst som upphävs genom att ha skapats mha lagbrott.
I dina ögon kan man alltså bete sig precis hur man vill och begå vilka lagbrott som helst, så länge man anser att det är konst.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|