Anna Odell på TV4 nu

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När Umeås kvinnor äntligen hade glömt Hagamannen och började våga sig ut även på kvällarna och jogga, då anmäls plötsligt en överfallsvåldtäkt på Umeås friluftsområde:

http://www.vk.se/Article.jsp?article=299446

Jag förstod att det skulle bli ett helvete när dom anla Konst&designhögskola i Umeå.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Att hon går lös bland vanligt folk är bevis nog på att psykvården inte fungerar

Ja, hon är ute och cyklar, har gjort fel och förtjänar varje krona i böter som tilldömts...

...men...

Jag är bara nyfiken på vad det är som hon gjort som får blodkärlen att brista i tinningarna på folk härinne? Vad är det hon gjort som är så väldigt mycket värre än det den "oomnämnbare" gjort gång på gång... När folk kritiserar honom skriks det om moralkärringar från en stor del av SH:arna men när det gäller Odell är det 99% enighet i ett fullkommligt blint hat och raseri... Det finns lixom ingen känsla för proportioner på denna dubbelmoralens högborg.

GR kostar resurser för att tjäna pengar.
Odell kostade resurser för att, enligt henne, väcka diskussion om psykvården. Hon lyckades med just detta även om metoden givetvis var förkastlig och korkad.

Men, återigen, varför tar det hus i helvete så fort en dum brewd gör eller säger något?!

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Ja, hon är ute och cyklar, har gjort fel och förtjänar varje krona i böter som tilldömts...

...men...

Jag är bara nyfiken på vad det är som hon gjort som får blodkärlen att brista i tinningarna på folk härinne? Vad är det hon gjort som är så väldigt mycket värre än det den "oomnämnbare" gjort gång på gång... När folk kritiserar honom skriks det om moralkärringar från en stor del av SH:arna men när det gäller Odell är det 99% enighet i ett fullkommligt blint hat och raseri... Det finns lixom ingen känsla för proportioner på denna dubbelmoralens högborg.

GR kostar resurser för att tjäna pengar.
Odell kostade resurser för att, enligt henne, väcka diskussion om psykvården. Hon lyckades med just detta även om metoden givetvis var förkastlig och korkad.

Men, återigen, varför tar det hus i helvete så fort en dum brewd gör eller säger något?!

Fast egentligen har hon inte gjort ngt fel. Egentligen är det rätt bra att någon vill väcka debatt om människor som är utsatta. När man tas omhand av psykiatrin så är man rätt så utsatt. Sedan kan man ju ifrågasätta om det fungerar som konst, men det är konstnärens privilegium att förklara sitt verk för konst. Om det funkar eller inte är en annan fråga. Men, både pissoarer och flasktorkar har fungerat, så man kan aldrig veta.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Eller var det kanske ett misslyckat hämndförsök på psykvården?

Ja, hon lyckades väcka diskussion om psykvården men hon har inte på något sätt fått fram att psykvården agerar på ett felaktigt sätt. Så vad var då meningen med att väcka en diskussion?

Sedan stör jag mig på att hon inte kollat upp vilka rättsliga följder hennes konstverk kunde få samt att hon försöker få lindrigare straff för att hon inte kände till att det var olagligt! :näsblod Snyggt! Nästa gång jag blir tagen för fortkörning så ska jag säga att jag trode jag körde på en 110-väg.

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
tittat på henne 2 gånger nu och hon är fortfarande lika äcklig :( Kan nog inte lära gammal hund att sitta...

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Jag tycker hon gjorde helt rätt, man måste inte behöva kunna peka å skrika HÄR ÄR DET TRASIGT för att ifrågasätta ett system, och diskussionen i sig är nyttig. Sen smälter jag direkt när hon tittar på mig med sin kalla tomma blick.

Bör tilläggas att jag har 39,4 graders feber.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om man hoppade på henne utanför hennes port och gav henne lite överraskningssex i tvåan, skulle det då vara en våldtäkt, eller en installation tänkt att kritisera mäns våld och sexuella förtryck mot kvinnor?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Ja, hon lyckades väcka diskussion om psykvården men hon har inte på något sätt fått fram att psykvården agerar på ett felaktigt sätt. Så vad var då meningen med att väcka en diskussion?
Problemet är att det inte har blivit någon debatt om psykvården, och har den blivit av har jag missat den fulständigt...

Själv är jag lite kluven. Vi inom psykvården behöver defintivt kollas upp ordentligt av oberoende för det finns mycket om är uselt på olika sätt men detta har ju inte uppnått det syftet. Dessutom kan jag inte se att hennes brott är särsklit stort eller allvarligt...

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Problemet är att det inte har blivit någon debatt om psykvården, och har den blivit av har jag missat den fulständigt...

Men det kan man knappast klanka på henne för.
Det är ju media som styr vad dom vill skriva och det var väl mer pengar i att måla upp henne som en riksapa än att forska lite i det hon egentligen ville få fram.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag är bara nyfiken på vad det är som hon gjort som får blodkärlen att brista i tinningarna på folk härinne?

För egen del är det att hon tagit sig rätten att begå handlingar som drabbat andra för att göra "konst". Dessutom har hon mage att försöka vinkla det till att hon ville skapa debatt. Det är inte konstnärers, rörmokares, taxichaufförers eller banktjänstemäns rättighet att gå runt och bete sig illa för att skapa debatt. Om hon vill granska psykvården får hon som alla andra 9 miljoner svenskar snällt ställa sig i kön till journalisthögskolan och gfå den långa vägen och hoppas på att få ett jobb, engagera sig poltiskt, skriva insändare eller vara jobbig mot socialstyrelsen med telefonsamtal etc.

Din liknelse med GR tycker jag är intressant, han är yrkeskriminell han också och kunde likväl han påstå att han gör det för trafiksäkerhetssäkerheten (vilket han förvisso gjort också näör jag tänker efter :rofl)

Utöver det Anna gjort så blir man förbannad för att en del kultursideskribenter tycker att man skall inte döma konst. Det är hårresande. Om jag krossar näsbenet på en kultursidejournalist och säger att det är konst så kan de ju recensera det konstverket, något jag faktiskt skulle tycka var ett bra konstverk. Skulle vid närmare eftertanke gärna gå på vernissage för utställningen: "Massakern av Kultursidetöntarna" :gnissla

Verkar inte så munter direkt

Nej, hon kudne lika bra skippa konstaspekten nästa gång och hoppa på riktigt. Speciellt då hon dömdes till 2500kr i böter, fatta hur lite skatt man betalar om man får 2500 i 30 (?) dagsböter. :fakta På sin höjd betalar hon moms på de ekologiska morötterna hon köper på "Eko-boden" vid Skanstull där hon och hennes klotterkompisar borde hålla sig.

Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Tänk vilken bra reklam hon får för sitt varumärke nu (sitt namn) det går ju precis som planerat.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Nej, debatten plockades ju ner på jorden ganska snabbt för hon hade ju bara dåliga argument. Hon tyckte väl ungefär att psykvården direkt skulle ha fattat att hon ju var frisk. Vilket dom ju inte kan göra. För som någon sa så kunde hon lika gärna gått in på akuten, simulerat hjärtattack och fått mediciner mot det. Och med tanke på hur mycket motstånd hon gjorde så kunde hon ju heller knappast klaga på att dom tvingades att till lite fysiskt våld mot henne som.

Nej det skulle nog ha varit fint med lite aktiv dödshjälp åt henne istället.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO