Annonsör hotar Bike

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Låt han hållas. Han gräver ju bara sin egen grav djupare och djupare.
Tyvärr så drabbar det andra människor också då han har anställda som får stå till svars i butiken för all skit som han kastare ur sig.

Håller med!

Dicken, du har sänkt förtroendet för din firma för varje inlägg du postat hitills, ge upp innan det spårar ur helt!
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Dum fråga för
svaret är självklart NEJ!

Självklart ingår det i en tidnings uppgifter att prova olika produkter och skriva om dessa men i anständighetens namn så bör den som tillverkar eller säljer
produkten få tillfälle att kommentera det hela i samma upplaga, om det framkommit tveksamheter.

Dick

Tänker du överhuvudaget någon gång innan du skriver något?

Hur skulle en tidning se ut om alla leverantörer skulle kommentera varje test som görs?
Klart som fan att alla tillverkare tycker att deras produkt är bäst.
Om dom inte tror på sin egen produkt så tillverkar dom den ju inte.
 

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
RD 250 /RF 900
Haha, riktigt lustigt hur folk kan sätta foten i klaveret gång på gång på gång.

Ha ha ha . det lustiga är att det "låter" ju sju resor värre när han försöker ta sig bort från sitt klavertrampande.


Tillägg: jag sitter och förundras över diskusionen och tänker på hur Dick borde ha agerat , du Dick fick ju världens läge att dra nytta av "sågningen" i nästa reklam som du satt in , TYP: vi har nu gjort förbättringar på skyddet och byter det dåliga karborrebandet, så nu är skyddet enligt önskemål ännu bättre och tål en ny granskning , men vill man munhuggas så vill man .. vissa väljer sina krig andra krigar bara för krigandets skull. mina 5 cent
 
Last edited:

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
Ha ha ha . det lustiga är att det "låter" ju sju resor värre när han försöker ta sig bort från sitt klavertrampande.


Tillägg: jag sitter och förundras över diskusionen och tänker på hur Dick borde ha agerat , du Dick fick ju världens läge att dra nytta av "sågningen" i nästa reklam som du satt in , TYP: vi har nu gjort förbättringar på skyddet och byter det dåliga karborrebandet, så nu är skyddet enligt önskemål ännu bättre och tål en ny granskning , men vill man munhuggas så vill man .. vissa väljer sina krig andra krigar bara för krigandets skull. mina 5 cent

jag tycker dick ær rolig....låt han hållas.

eller som tranicos har i sin signatur "på internet konverserar vi i skriftform, om du således skriver som en idiot blir du alltså betraktad som" :pannkyss
 

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD
Hahaha sicken rolig historia, Mc-boden kommer jag undvika iaf.
Känner nästan för att stödköpa Bike nu.

Vem fan vill köpa en tidning som är "köpt" utav annonsörerna? Då kan jag lika gärna ta en broschyr från företaget. Media skall vara neutrala.
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
Och Peter Siepen har köpt en vedklyv av mig på clas Ohlson och inte hört av sig heller. Grymt seriöst..:rolleyes:

Va fan... har du också sålt prylar till Peter Siepen på Clas Ohlson? Alf Svensson däremot ville inte köpa de fiskespön som var till salu :mad:
 

Shinyrubber

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Husaberg 650-06
va duktiga ni e som lyckats gada ihop er totalt i ngt som inte ens rör er själva.
Ja ghar inte det minsta samröre med mc boden, men tycker det e förkastligt o se hur vissa här beter dig. Precis som att ni skulle vara bättre?
Ja mc bodens ägare har uttrycktsig lite klantigt, e det sen vår sak att uppvigla och hetsa upp det ännumera?
Skärpning, tycker ni själva gör ett gott jobb i att visa hur bra ni är på att uttrycka er.
Låt Boden och Bike sköta detta själva. Eller har jag fel?

*ps*
för dem som orkat läsa på bodens hemsida så är numera kardborren bytt till en bättre. Att ge en tvåa av fem bara för skyddet e för varmt och inte får plats (han som testar kanske är lönnfet och vill inte se saningen att gå upp en storlek i ställ? det vet vi inte heller något om) i ett tight race ställ tycker jag med är kosntigt.
*ds*

om jag söker ett bra skydd för min rygg skulle jag ratat just detta skydd
(om jag enabrt gått på bikes siffror) för jag anser en tvåa vara rätt kasst för ett skydd.
Men tar man sig tid o leta ser man att det e bland det bästa, just ur skydds synpunkt. Och det är väl det ett test ska visa. inte hur varmt och gosigt det blir inför en sibirisk vinter?

Självklart ska inte Bike vika sig för hot om annonsbojkot. Det är bra att de visar att det itne tollereras. Men alla tidnignar overoende av hur pass oberoende de påstår sig vara går att köpas. Ingen tidning har råd med att vara så objektiva att de kapar den gren som föder dem mest.

Så Admin, spar oss elände och fattigdom o lås denna tråd =)
 
Last edited:

njelger

Guest
Du har väl om något klivit över gränsen?
Jag vill gärna träffa dig och se dig i ögonen.
Törs Du det?

Dick

Jaa , Hot fungerar alltid bra för att framstå som en seriös mc-gäng jag menar mc-handlare. :yoparty

Jag kör förbi 2ggr per dag. Men att stanna känns onödigare än nånsin. Vad händer den dag man försöker uttnyttja en garanti? Blir man hotad? Spöad?

Ps Mr Dick, det är lite tidigt att vara tomte i år. ds
 
Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Låt Boden och Bike sköta detta själva. Eller har jag fel?

Javisst kan de sköta detta själva, men varför går då Mc-Boden in o försvarar sig på ett forum gentemot motorcyklisterna här?

Läste förresten testet och förstår faktiskt inte de upprörda känslorna som kommit från Mc-Boden. Finns det inte fler återförsäljare som säljer Knox?
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Grymt märkligt att han blir så förbannad över den recensionen, och likaså över killen som misstänker att det inte kan vara det enda skälet. Dicken går i taket igen direkt och kommer med hot! Säkert inte ett kul företag att försöka reklammera något. :gnissla
 
Last edited:

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Jösses... *skakar på huvudet...*

Att ni orkar. Skit i vad som SKRIVS (dvs hörsägen) och gå på EGNA erfarenheter. Det är väl för 17gubbar fullständigt irrelevant vad som skrivits om man själv är nöjd med produkten. Oavsett om produken sen är 1.) en tidning, 2.) tidningens trovärdighet, 3.) ett skydd, eller 4.) personlig service.

Det här börjar likna min kusin känner en snubbe som har en flickvän som gick i samma klass som en som var och hämtade Carolas unge från dagis.

Det är väl inte konstigare att man som konsument inser att tester är vad journalisten/erna tycker eller att de är köpta av ett testinstitut eller frilansare när en tidning publicerar dem. Som Jörgen Karlsson skrev i ett tidigare inlägg; regel 1 A, skriver man ett mail i affekt, vänta till nästa dag, efter en genomläsning, att posta det.

Jag har däremot inte väntat med det här inlägget :D
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Jösses... *skakar på huvudet...*
Att ni orkar. Skit i vad som SKRIVS (dvs hörsägen) och gå på EGNA erfarenheter. Det är väl för 17gubbar fullständigt irrelevant vad som skrivits om man själv är nöjd med produkten. Oavsett om produken sen är 1.) en tidning, 2.) tidningens trovärdighet, 3.) ett skydd, eller 4.) personlig service.

Om man är nöjd med produkten så visst då finns det inte så mycket mer att göra än att tänka efter, "Vad tycker jag om det som påpekats" och "berör det mig/min utrustning och hur jag ser på den".

Men vi som funderar på att köpa ett ryggskydd ? vi måste givetvis ta även denna information med i beräkningarna, vissa av oss kanske aldrig hade funderat på att det skulle vara varmt eller att kardborrebanden inte var så bra osv så för oss är det ju bra information.
sedan så fick man ju reda på lite mer om hur mc-boden fungerar och hur ägaren beter sig. vilket ju kan vara en avgörande för huruvida man känner att man vill spendera sina pengar där eller någon annan stans.

Då vill jag dessutom påpeka att vem som helst skulle kunna registrera sig som "ärlige dick" och om det nu skulle vara mc-bodens chef dick som registrerat sig under det namnet så har han iaf visat att han har humor.
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Om man är nöjd med produkten så visst då finns det inte så mycket mer att göra än att tänka efter, "Vad tycker jag om det som påpekats" och "berör det mig/min utrustning och hur jag ser på den".

Men vi som funderar på att köpa ett ryggskydd ? vi måste givetvis ta även denna information med i beräkningarna, vissa av oss kanske aldrig hade funderat på att det skulle vara varmt eller att kardborrebanden inte var så bra osv så för oss är det ju bra information.
sedan så fick man ju reda på lite mer om hur mc-boden fungerar och hur ägaren beter sig. vilket ju kan vara en avgörande för huruvida man känner att man vill spendera sina pengar där eller någon annan stans.

Då vill jag dessutom påpeka att vem som helst skulle kunna registrera sig som "ärlige dick" och om det nu skulle vara mc-bodens chef dick som registrerat sig under det namnet så har han iaf visat att han har humor.

Jodå, ditt resonemang köper jag helt och hållet. Ser inte att det står i motsats till mitt. Men hur många här har blivit dåligt bemötta eller hört någon som blivit dåligt bemött på MC Boden?

Bike säljer ju inte skyddsutrustning tex. Så den direkta personliga erfarenheten folk har av dem är de som läst tidningen och reflekterat över artiklar när det står ngt som man själv inte känner igen efter egna erfarenheter däremot.

Observera, jag försvarar vare sig breveväxlingen, Bike eller MC Boden direkt, jag talar om en helt annan sak, nämligen just att inte gå på hörsägen. Ideologiskt kan jag iofs förstå att någon/några inte kommer att köpa något (mer) av MC Boden. Men lika ideologiskt är det för mig att ta Bikes tester med en nypa salt. Det finns ju två komponenter i det hela, dels testarens/journalistens upplevelse och dels det som är rent mätbart. Hoj köper jag med hjärtat och inte efter vilken som råkade bli "bäst i test" ett visst år. "Bäst" liksom.. det avgör väl jag själv. För mig. Inte att någon tidning skriver mig på näsan vad jag skall tycka är "bäst". Det faller ju på sin egen orimlighet.

Det är ju liksom två sakfrågor här, det ena är skyddens beskaffenhet (jag har provat 5-6 olika och alla blir varma som fan på ryggen och har mer eller mindre bra kardborre), och det andra är själva brevfrågan och resten av fajten i sandlådan.

Personligen tycker jag att Knox är höjdare, kalasbra grejer. Jag har dessutom alltid fått förstklassig service av MC Boden. Om man av ideologiska skäl inte vill handla där så kan jag slå vad om att det finns andra ställen man kan köpa Knoxprylar.

Hur MC Boden fungerar. Pja, läste du breven? Det står ju att de kostnadsfritt byter ut dem OCH att Knox redan i höstas hade bytt leverantör. Jag tycker iaf det är bra info :tummenupp

Så, för mig är det no biggie att handla där. Jag har polare som gjort bort sig lite någon gång och själv gjort det fler än en gång, sånt händer helt enkelt, så att bli helt hysterisk(a) som en del verkar bli här i tråden tycker jag känns lite överilat. Det känns lite som om de som reagerar så hamnar på samma nivå som parterna (Bike & MC Boden). :gnissla

Nu är jag aptrött och skall hoppa i säng, ser inte ens om jag har stavat fel eller ej. Tjo flöjt i lervällingen o regnet! :D
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
hehe har följt denna tråd intresserat ett tag. Endel inlägg är bättre än andra.
Men en sak jag måste säga är, endel verkar tro att vi på sporthoj (för det är vi medlemmar som gör sidan, inte Skaparna av den) är allt och alla i mc sverige. Vi utgör en löjligt liten del av alla mc åkare.
När jag varit ute och åkt runt och träffar nytt folk och frågar om de är medlem på sporthoj.com så är svaret nästan alltid, - vad är det för site?

Så kontentan av allt detta prat om bojkott och div teorier att vi skulle påverka deras (mc boden) vara eller icke vara är rätt bortkastat.
Detta gäller inte bara denna tråd utan nästan alla.

Vi på sporthoj är en minoritet av alla hojjåkare. Så att gnälla på Göte i ett forum för han kört mot rött eller gapa om att - jag såg en dåre som körde om etc tycker jag bara e rätt patetiskt. Precis som att alla skule vara här o självklart läsa den tråden där det gnälls. ;)
Det är lite typiskt nätmentalitet att gadda ihopsig till lynchstämning för att få känna tillhörighet och att. ja jag minsan har rätt, klappar varandra på axeln.

Mc boden (ja all pr är bra pr) har verkligen uttrycksig korkat i detta fall och personalen där lär nog känna likadant. Löjligt att börja gapa om hot till en tidning att dra in annonsintäkter och div personliga påhopp. I slutändan påverkar det de som jobbar där, men inte påverkar det kundflödet så mycket.
De kunder de tappar på dålig pr vinner de istället på dem som är nyfikna på vad tusan det där e för ställe.

Läste att de hade superbra service där. Det enda som jag anser vara viktigt.
Det är tvärtom vad Lelles erbjuder iaf. (min erfarenhet)
Skulle köpa en hjälm och hade stora beslutsångest vilken jag skulle ha.
Provade massor. Pris spannet var 3-8tusen.
När klockan blev 18 (jag var den sista i butiken) släckte de ner lyset o bad mig minsan att gå för mig hade de inte tid med, klockan var minsan 18.
Inte första gången Lelles anställda är dryga och ovilliga att ge sin tid att hjälpa till.
Förbannad som jag var så åkte jag till PowerBike istället och köpte hjälmen dagen efter.

TYPISKT LELLES !
VAD I HELVETE MENAR DU MED DETTA!
Om du inte slutar med orättfärdiga påhopp på LELLES så slutar dom annonsera i "Lyckoslanten".
Vad skall vi då läsa när vi sitter och skiter?
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Du har väl om något klivit över gränsen?
Jag vill gärna träffa dig och se dig i ögonen.
Törs Du det?

Dick

Ojojoj, du gjorde tydligen en riktigt hård tolkning av mitt inlägg. Då vill jag klargöra följande (som någon redan sagt, men kanske vill du höra det direkt från mig).

Läs om inlägget, och då inte i affekt. Jag påstår nämligen ingenting! Jag ville inte med detta rikta några smädelser eller förolämpningar mot dig eller någon annan person. Det var en rejäl dos ironi i det inlägget, som flera här verkar ha förstått. Tydligen inte du, och det är olyckligt.

Jag beklagar alltså om du tolkade det som ett personligt påhopp, och jag kan försäkra dig om att det inte var min avsikt. Du kanske anser att det i så fall var klumpigt skrivet, och då är du väl i din rätt att tycka så.

Vad jag ville ha sagt, det framgår tydligt i mening nr2, att vi egentligen inte, i skrivandets stund, visste vad och vilka eventuella tidigare händelser som låg bakom detta. Olyckligtvis läste du inte den halvan av inlägget lika noga som den första.

Egentligen dumt att gå i svaromål så här, men... nu är det i alla fall over and out vad mig beträffar...
 
Last edited:

Sgt Liberia

Guest
Ojojoj, du gjorde tydligen en riktigt hård tolkning av mitt inlägg. Då vill jag klargöra följande (som någon redan sagt, men kanske vill du höra det direkt från mig).

Läs om inlägget, och då inte i affekt. Jag påstår nämligen ingenting! Jag ville inte med detta rikta några smädelser eller förolämpningar mot dig eller någon annan person. Det var en rejäl dos ironi i det inlägget, som flera här verkar ha förstått. Tydligen inte du, och det är olyckligt.

Jag beklagar alltså om du tolkade det som ett personligt påhopp, och jag kan försäkra dig om att det inte var min avsikt. Du kanske anser att det i så fall var klumpigt skrivet, och då är du väl i din rätt att tycka så.

Vad jag ville ha sagt, det framgår tydligt i mening nr2, att vi egentligen inte, i skrivandets stund, visste vad och vilka eventuella tidigare händelser som låg bakom detta. Olyckligtvis läste du inte den halvan av inlägget lika noga som den första.

Over and out...

Jag tycker det var solklart vad du menade med ditt inlägg. Inga konstigheter alls. :tummenupp

Sedan finns det folk som tänder till direkt utan att först tänka. Tydligen gång på gång också. :huvet Skrämmande
 

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Stenhamra
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Otroligt komisk tråd detta med en totalt överfylld sandlåda.
Och i den sandlådan sitter helt klart även Dick, var nog t.o.m. han som först satte sig där med brevet till Bike. Att han sen fortsätter att kasta sand här på forumet gör bara saken mer löjlig.
Med bara lite självkänsla och förstånd så borde han nog förstå hur löjligt detta har blivit, först med brevet till Bike som i sig var hur oproffsigt och korkat som helst och sen med debatten här.

Men som sagt, komisk tråd att läsa och skratta åt :D :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top