Annonsör hotar Bike

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Förmodligen för att det är skitsvårt, skitdyrt och skyddsvärdena redan är testad för att erhålla godkännandemärkningen, antingen klarar skydden testen för att bli godkända eller så gör dom det inte.

Vad som däremot inte testas vid godkännandet av ett ryggskydd är passform under olika skinställ, hur varmt det blir under skyddet och hur kardborren fungerar i längden

Citerar direkt. "Vi kommer självklart att följa upp dessa enklare produktutprovningar med riktiga tester i framtiden". Det tolkar iaf jag som att de visst har kapacitet att göra riktiga tester av det som faktiskt är intressantast i ett skyddstest, dvs hur bra det skyddar! Därmed inte sagt att tex passform, kvalitet på kardborre osv är ointressant.

Refererar till mitt jämförande med biltestet igen, bilen med skitsköna säten o gudomlig stereo visade sig ha en gammal 2-taktsmotor från saab under huven...

ärlige dick

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
kina moped
Så kan det absolut vara. Det var kanske MC-boden som tog steget "över gränsen", men vad som ligger bakom det kan vi bara spekulera i. Redaktören på Bike kanske har blåst killen på en bärs, legat med hans morsa eller vad som helst... och han tog första bästa chans att ge igen.

Äh, men grejen är helt enkelt den att ingen vet vad som ligger bakom. Vi sitter bara här och TROR.

Du har väl om något klivit över gränsen?
Jag vill gärna träffa dig och se dig i ögonen.
Törs Du det?

Dick

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
læs hans inlægg igen før satan så kanske du førstår lite bættre vad han skriver. læs om skriv rætt

Låt han hållas. Han gräver ju bara sin egen grav djupare och djupare.
Tyvärr så drabbar det andra människor också då han har anställda som får stå till svars i butiken för all skit som han kastare ur sig.

ärlige dick

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
kina moped
Det andra brevet är mer naynserat från boden, men det första brevet är en ordentlig överreaktion.
Man hade enkelt kunnat skriva en insändare och undrat över hur de betygsätter grejer? Kan hålla med om att betyget är lite konstigt med tanke på att man inte sågar ryggskyddet i texten.

Det kom in en kille förra året som jag känner sen gammalt och köpte ett Knox ryggskydd, betalade och va nöjd, utan att pruta.
Jag frågade innan han gick vad han jobbade med nu för tiden.
Jag fick hans visitkort.....
Manfred Holz, Chefredaktör på MC-Nytt!!!
Det kallar jag seriöst!
Jag tror han är nöjd annars hade han nog hört av sig.

Härligt med alla inlägg, det finns något att diskutera.
Det gläder mig att alla vet vad ett ryggskydd är.
Annat var det 1981 när jag som första butik i Sverige började sälja ryggskydd.

Låt gärna debatten fortsätta. Jag vet var jag står och tycker men det betyder inte att alla tycker likadant. Låt det fria ordet råda.
Välkommen in i vår butik Mc-Boden AB så kan vi fortsätta diskutera ämnet.
Nu lämnar jag detta forum och sätter på mitt Knox rygskydd och gasar hemåt.

Med vänliga hälsningar
Dick

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Låt gärna debatten fortsätta. Jag vet var jag står och tycker men det betyder inte att alla tycker likadant. Låt det fria ordet råda.
Med vänliga hälsningar
Dick

Låt det fria ordet råda, javisst. Men det är obehagligt när du frågar människor om dem törs stå öga mot öga mot dig. Det är i mina ögon ett hot.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Det kom in en kille förra året som jag känner sen gammalt och köpte ett Knox ryggskydd, betalade och va nöjd, utan att pruta.
Jag frågade innan han gick vad han jobbade med nu för tiden.
Jag fick hans visitkort.....
Manfred Holz, Chefredaktör på MC-Nytt!!!
Det kallar jag seriöst!
Jag tror han är nöjd annars hade han nog hört av sig.

Härligt med alla inlägg, det finns något att disskutera.
Det gläder mig att alla vet vad ett ryggskydd är.
Annat var det 1981 när jag som första butik i Sverige började sälja ryggskydd.

Med vänliga hälsningar
Dick

Och Peter Siepen har köpt en vedklyv av mig på clas Ohlson och inte hört av sig heller. Grymt seriöst..:rolleyes:

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Dax att kalla in proffsen. :mattias

sverker_ny.jpg

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Du har väl om något klivit över gränsen?
Jag vill gärna träffa dig och se dig i ögonen.
Törs Du det?

Dick

Du måste ju vara ett jävla skämt! Jag tror inte att du gör varken dig själv eller din butik en tjänst genom att sitta på ett hojforum och bete dig som en liten snorunge.

Sådana kommentarer bevisar ju för alla vem som var idioten från förta början, d.v.s. inte Bike. Hoppas du blir omkörd på insidan av dina konkurrenter!

:dummer

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Folk som påstår vidrigheter vill jag se öga mot öga.
Har Du läst inlägget?
Dick

Förutom det ironiska som killen skrev om öl, morsa etc så skrev han också;
"Äh, men grejen är helt enkelt den att ingen vet vad som ligger bakom. Vi sitter bara här och TROR."

Vad hjälper det att se honom öga mot öga? Världen är full av vidrigheter.
Släpp sargen.
Det hjälper inte att stånga sig blodig på ett internet-forum. Lägg tiden på butiken istället och ge den servicen som ni är bra på.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Följer tråden med en blanding av förfäran och intresse...

En rak fråga till "ärlige dick";
Tycker du att, genom köp av annonser i en tidning, man automatiskt ska få bra recentioner på sina produkter i den tidningen?

Rak fråga, rakt svar. Ja eller nej.

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Haha, riktigt lustigt hur folk kan sätta foten i klaveret gång på gång på gång.

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Hur var det nu igen...?

"Arguing on the internet is like running in the paralympics, even if you win you are still a retard"

Personligen tycker jag inte betyget på ryggskyddet är relevant längre. Ryggskyddet är säkert toppenbra.

Men i mina ögon har Dick tyvärr gått över gränsen med sina kommentarer och påhopp. Jag kommer planera mina framtida inköp hos andra leverantörer.

/Lucky9

ärlige dick

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
kina moped
Följer tråden med en blanding av förfäran och intresse...

En rak fråga till "ärlige dick";
Tycker du att, genom köp av annonser i en tidning, man automatiskt ska få bra recentioner på sina produkter i den tidningen?

Rak fråga, rakt svar. Ja eller nej.

Dum fråga för
svaret är självklart NEJ!

Självklart ingår det i en tidnings uppgifter att prova olika produkter och skriva om dessa men i anständighetens namn så bör den som tillverkar eller säljer
produkten få tillfälle att kommentera det hela i samma upplaga, om det framkommit tveksamheter.

Dick

Hur var det nu igen...?

"Arguing on the internet is like running in the paralympics, even if you win you are still a retard"

Personligen tycker jag inte betyget på ryggskyddet är relevant längre. Ryggskyddet är säkert toppenbra.

Men i mina ögon har Dick tyvärr gått över gränsen med sina kommentarer och påhopp. Jag kommer planera mina framtida inköp hos andra leverantörer.

/Lucky9

Tråkigt (om Du nu någonsin varit kund hos oss).
Ändrar Du dig så är Du välkommen.

Dick

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...