Annonserat ut hojen. -Mår redan skit...

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
N.Blomqvist skrev:
2168912 Eftersom min fru uppenbarligen saknar all tänkbar känsla för vad som är underbart här i livet så blir jag tvungen att sälja min älskade Sprint ST efter mindre än ett par månader. :huvet

http://www.blocket.se/vi/8241950.htm

Och som om det inte vore nog att skiljas från den hoj jag älskar, tvingar hon mig att köpa en Custom, eftersom hon naturligtvis vill fortsätta åka hoj, och hon satt så skönt på en glidare som vi provade idag...

-Vad är det för fel på min vilja, och vad jag tycker? :(

Kvinnor... Usch... Visst är det synd om mig? Kom igen nu då... Lite sympati kan jag väl få?

Spela roll, det är ju packväskor på Triumph:en, ingen större skillnad mot en custom :hihi

Zindelin

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Honda CBR1000rr -05
Du påminner mig om en kompis till mig, för fan stå på dig!

Låter man tjejen bestämma allt i livet kommer hon också tycka att du är tråkig till slut och lämna dig... sorry men så fungerar livet.

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Personligen tycker jag att du ska ta bort annonsen med en gång.
Givetvis ska du ha kvar din mc om du trivs med den och inte är
intresserad av att köpa ny.

För mig finns det två alternativ för din fru
1. Hon får skaffa sig A-kort och köpa egen hoj
2. Hon får finna sig i att du har kvar din hoj och avstå att åka med
om hon nu tycker att det går för snabbt.

Fanns en liknande tråd för inte så länge sedan. Handlade visserligen om att
frun ville att killen ifråga skulle lägga ner med att köra mc.

Stå på dig och ha kvar mcn!!

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Du kan ju inte sälja en ny hoj! Berätta att Sprinten kommer vara kvar och att det är valfritt att åka med :)

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
hojlös
N.Blomqvist skrev:
2168958 Usch... Hemska tanke, författat i ruset efter en tillfällig sinnesförvirring orsakad av en provkörning av en H-D... :tungan

Visst är jag själv kanske liiiiiite lockad av tanken, men bara lite. Och det skulle jag aldrig ens tänka på att erkänna ändå.

Men att som hon nu gjort nästan tvinga mig att byta hoj, och göra mig av med min Sprint, som jag betalt av egenhändigt surt hopärvda slantar var ett slag under bältet. -Det beslutet borde jag ha fått fatta själv! :fakta Om jag nu skulle ha velat det.

Och just att ha satt ut annonsen... Det känns som en gräns man klivit över.
Något konstigt och farligt som man inte längre kontrollerar.

Usch... Jag mår inget bra. :(

Om du nu på älskar din sprint och verkligen mår dåligt.
Så ta och sätt dig ner och prata med din fru.
du ska ju inte behöva må dåligt för att
HON vill ha en custom.
i sånna fall är de ju som andra säger, att hon får köpa sig en egen.

Lycka till

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Jahaja... Så har första spekulanten redan ringt. :rolleyes:
Jisses... Det börjar klarna nu. Det här är på allvar och inte på låtsas.
Jag har fortfarande chans att backa och säga att den är såld. :va

Men det är klart... Säljer jag den så kan jag köpa mig en äldre sporthoj, sätta frun på körskola, och köpa henne en Virago 535. :D

-Då kan jag få ha vad jag vill ifred! :yoparty

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
N.Blomqvist skrev:
2169054 Jahaja... Så har första spekulanten redan ringt. :rolleyes:
Jisses... Det börjar klarna nu. Det här är på allvar och inte på låtsas.
Jag har fortfarande chans att backa och säga att den är såld. :va

Men det är klart... Säljer jag den så kan jag köpa mig en äldre sporthoj, sätta frun på körskola, och köpa henne en Virago 535. :D

-Då kan jag få ha vad jag vill ifred! :yoparty

hon kan väl sätta sig själv på körskola om hon vill ha körkort?
Visst att man ska ställa upp för varandra men i detta fallet så tycker
jag verkligen att du ska ha kvar din hoj om du nu tycker om den.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
LayDeeOmega skrev:
2169112 hon kan väl sätta sig själv på körskola om hon vill ha körkort?
Visst att man ska ställa upp för varandra men i detta fallet så tycker
jag verkligen att du ska ha kvar din hoj om du nu tycker om den.

Nåja jag tror att man ska läsa mellan raderna här. Män brukar överdriva kvinnans makt i hemmet litegrann för att det är kul och jag tror att gossen är något ambivalent men ändå väldigt sugen på en customhoj :tummenupp

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Blip skrev:
2169194 Nåja jag tror att man ska läsa mellan raderna här. Män brukar överdriva kvinnans makt i hemmet litegrann för att det är kul och jag tror att gossen är något ambivalent men ändå väldigt sugen på en customhoj :tummenupp

Haha, ja om det nu är fallet så får han väl göra sig av med sin hoj och go custom istället och sluta gnälla :tungan

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
LayDeeOmega skrev:
2169217 Haha, ja om det nu är fallet så får han väl göra sig av med sin hoj och go custom istället och sluta gnälla :tungan
Njaaa... En H-D har jag ju alltid velat ha någon gång i livet, så jag förde det på tal i måndags efter ett av dom vanliga "kör-för-fort"-gnällen.

Idag när jag sade att jag ville ha hojen kvar svarade hon att nu var det för sent, och att jag fick skylla mig själv, eftersom jag nu har tagit med henne på en tur med en Custom... :mad: :tuttar

Som jag skrivit tidigare så kanske det ödet inte är så fruktansvärt hemskt ändå. -Dessutom... Nej... Ingenting... Glöm det. :huvet

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
N.Blomqvist skrev:
2169312 Njaaa... En H-D har jag ju alltid velat ha någon gång i livet, så jag förde det på tal i måndags efter ett av dom vanliga "kör-för-fort"-gnällen.

Idag när jag sade att jag ville ha hojen kvar svarade hon att nu var det för sent, och att jag fick skylla mig själv, eftersom jag nu har tagit med henne på en tur med en Custom... :mad: :tuttar

Som jag skrivit tidigare så kanske det ödet inte är så fruktansvärt hemskt ändå. -Dessutom... Nej... Ingenting... Glöm det. :huvet

I så fall är det väl bara att bita i det sura äpplet ;)
Lycka till med nyköpet!

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
man skall ALDRIG vika sig för sin tjej/fruga när det gäller något så värdefullt som sin älskade båge. Vem vet vad som kommer härnäst?

nä, sätt henne på plats.

t-röd

Absolut Pikant
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
en skrapad & en fin
Läderpulkor är för gubbar för fan! :fatta!

Men okej, blir man lycklig av det ska man väl ha en sån då :)

BengtPer

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS -04
Ett tips: Ta ett x-trajobb på Claes i sjön och tjäna ihop en liten slant som du sedan lägger på en Virago 535. Då kan du ha kvar Sprinten så har du även en "moppe" som kostar gratis i drift men som du kan lufta damen med så hon får sitt lystmäte av kor i hagar och annat sevärt :tungan För övrigt får man stroke av att höra om sådana eftergifter, speciellt när det är fråga om att byta ut mot en hoj som förmodligen är dyrare i inköp än nuvarande. :näsblod Hoppas jag får möta dig på vägarna i sommar med en Triumph mellan benen! :hihi

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
N.Blomqvist skrev:
2169312 Njaaa... En H-D har jag ju alltid velat ha någon gång i livet, så jag förde det på tal i måndags efter ett av dom vanliga "kör-för-fort"-gnällen.

Bort med annonsen och in med en med högre pris så den INTE går att sälja :4skrika - plötsligt MÅSTE du ha kvar den :hihi . tycker dock som det låter att du själv åtminstone delvis vill ha en kromsläde :va .//R

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...