Björne666
Member
Klarlack direkt på aluminium sitter inte särskild bra. Undrar om det sitter mycket bättre på en eloxerad yta...? Många klarlacker av industrikvalitet gulnar av UV strålning.
>>>>>>>padda
vart har du lämnat fö leox och vad kostar ?
Klarlack direkt på aluminium sitter inte särskild bra. Undrar om det sitter mycket bättre på en eloxerad yta...? Många klarlacker av industrikvalitet gulnar av UV strålning.
Nää nu vetti fan om jag ska pulverlacka eller eloxera![]()
Eloxera! Mycket fränare än en "ordinary" pulverlack![]()
Ja det får fan bli eloxerat pga passform mot naven mm.
Har lite annat skit som också ska eloxeras så det är lika bra att kasta med några par fälgar.
Finns det någon som vet nån på södra sidan(helst) i sthlms området som utför eloxeringar??
Men då kanske du är rätt man att fråga.
Har skrivit till lite företag men inte fått något svar än. Vad skulle en styrkrona kosta att eloxera ungefär?
Tippa på en hundring ungefär.
Kostar inte mkt alls att eloxera hos en riktig firma. Dom ville ha 300 för 1 par fälgar där jag anodiserar.
Nää nu vetti fan om jag ska pulverlacka eller eloxera![]()
Även eloxering bygger faktiskt en aning. Oftast så lite att det inte spelar någon roll, men just för lagerbanor kan det faktiskt vara värt att tänka på. Rådfråga eloxeraren innan.Ja det får fan bli eloxerat pga passform mot naven mm.
Har lite annat skit som också ska eloxeras så det är lika bra att kasta med några par fälgar.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |