Anorexi?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Har fortfarande svårt att få i mig mer än ett mål om dagen, men har iaf blivit lite mat som vårrullar, sprödbakad torsk o i morgon tänkte jag göra kycklingfilé. Har ätit det med gurka, rädisor fetaost o tzatziki på. Riktigt smarrigt, måste bara få igång morgonmålet oxå. :)

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Har fortfarande svårt att få i mig mer än ett mål om dagen, men har iaf blivit lite mat som vårrullar, sprödbakad torsk o i morgon tänkte jag göra kycklingfilé. Har ätit det med gurka, rädisor fetaost o tzatziki på. Riktigt smarrigt, måste bara få igång morgonmålet oxå. :)

Bra att du försöker :tummenupp

Jag fortsätter skriva här så du inte glömmer bort dig :)

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Bra att du försöker :tummenupp

Jag fortsätter skriva här så du inte glömmer bort dig :)

tack :krama

igår lyckades ja klämma i mig lite frukost innan jobb, sen middag efter jobb o sen på kvällen blev d varma mackor. :D men d e fortfarande den dagliga rutinen som saknas. nu ska jag iväg utan att ha käkat något, hoppas ja hinner få i mig något innan jobb bara.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe

igår lyckades ja klämma i mig lite frukost innan jobb, sen middag efter jobb o sen på kvällen blev d varma mackor. :D men d e fortfarande den dagliga rutinen som saknas. nu ska jag iväg utan att ha käkat något, hoppas ja hinner få i mig något innan jobb bara.

Jag hade också svårt att få i mig något på morgonen. Jag fick tvinga i mig en macka eller lite flingor när jag bestämde mig för att börja äta frukost. Efter ett par veckor gick det av sig själv och var inte jobbigt längre.
Keep up the good fight. :tummenupp

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Tugga i dig något istället för att sitta här.. :tungan

Allvar: Hur känns kroppen de dagar som du faktiskt äter 3 mål/dag, som igår? Känns det bättre?

/ Jens

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Personligen skulle jag fan inte fungera om jag bara fick mat i mig en gång per dygn. Men det är ju jag det..

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Tugga i dig något istället för att sitta här.. :tungan

Allvar: Hur känns kroppen de dagar som du faktiskt äter 3 mål/dag, som igår? Känns det bättre?

/ Jens

Kroppen känns bra, speciellt dagen efter. Den senaste veckan har ja skippat pasta o potäter o mår faktiskt jävligt bra på det. Man blir inte så äckligt uppsvälld mätt utan man blir helt lagom mätt. Ska hålla kvar i att bara äta med grönsaker, funkar skitbra.

Äter knäckemackor med makrill i tomatsås nu. Det är gott. :tungan

Personligen skulle jag fan inte fungera om jag bara fick mat i mig en gång per dygn. Men det är ju jag det..

Det gör väl egentligen inte jag i heller, därför jag skrev tråden. Även om kroppen pallar med det den behöver palla med så finns där ju ingen mer energi. För mig är det en kamp varje dag att verkligen GÖRA mat. Jag ÄR hungrig men har inte orken att göra maten eller viljan att äta.
Så det blev knäckemackor istället.

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Det gör väl egentligen inte jag i heller, därför jag skrev tråden. Även om kroppen pallar med det den behöver palla med så finns där ju ingen mer energi. För mig är det en kamp varje dag att verkligen GÖRA mat. Jag ÄR hungrig men har inte orken att göra maten eller viljan att äta.
Så det blev knäckemackor istället.

Jo, jag förstår det. :krama

Jag är tvärtom i köket, jag tycker det är skitkul att laga mat så jag börjar ibland brassa käk fastän jag inte är direkt hungrig, det blir ett gäng bra lunchlådor eller snofsiga deserter av bara farten liksom. :hihi

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Jo, jag förstår det. :krama

Jag är tvärtom i köket, jag tycker det är skitkul att laga mat så jag börjar ibland brassa käk fastän jag inte är direkt hungrig, det blir ett gäng bra lunchlådor eller snofsiga deserter av bara farten liksom. :hihi

Hej, var bor du? :D :D

det är kul att laga mat ibland. men oftast tycker jag inte det är så roligt. en annan sak om man lagar tillsammans med någon annan eller gör åt någon annan men själv är inte så jätte jippi. :(

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Frukostägg rockar.
Protein på morgonen hjälper hela dagen.
Åsså blir man kåt.

Eftersom du äter äckligjävlamackrillitomatsås (kattmat) så antar jag att du gillar fisk (lesbisk?).
Äggmacka med sill är otroligt mycket energi i en välbalanserad munsbit.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Frukostägg rockar.
Protein på morgonen hjälper hela dagen.
Åsså blir man kåt.

Eftersom du äter äckligjävlamackrillitomatsås (kattmat) så antar jag att du gillar fisk (lesbisk?).
Äggmacka med sill är otroligt mycket energi i en välbalanserad munsbit.

hahha nä så långt i från lesbisk d går att komma. :D
men har på senare år börjat gilla fisk, tom inlagd sill. ägg gillar jag, kan äta ägg varje dag, d e gott. :)

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
hahha nä så långt i från lesbisk d går att komma. :D
men har på senare år börjat gilla fisk, tom inlagd sill. ägg gillar jag, kan äta ägg varje dag, d e gott. :)

Då är det bara och äta det :tummenupp

Nu äter jag makrilfile o knäckemacka :Bugar

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj

Mja, som vanligt. Igår laga jag kycklingfilén. Blev dock inte som jag ville men d går att äta, råka hälla i halva burken me citronpeppar. :näsblod Va på festivalen igår kväll o käka en langos, så två gånger fick jag i mig mat iaf. :tungan

Idag har ja vaknat med huvudvärk o har INGEN lust att äta. Ska snart till jobb o måste fan trycka i mig något. :(

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Idag har ja vaknat med huvudvärk o har INGEN lust att äta. Ska snart till jobb o måste fan trycka i mig något. :(

Börja köpa ordentligt med frukt så du kan ta med dig 3-4 frukter till jobbet som du kan äta utspritt under arbetspasset. Kommer göra underverk för humör, koncentration och ork om du får i dig typ ett äpple, en banan och ett päron varje arbetspass....

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Börja köpa ordentligt med frukt så du kan ta med dig 3-4 frukter till jobbet som du kan äta utspritt under arbetspasset. Kommer göra underverk för humör, koncentration och ork om du får i dig typ ett äpple, en banan och ett päron varje arbetspass....

Nektariner är mjuka och saftiga som... ööhh..Nektariner?

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Mja, som vanligt. Igår laga jag kycklingfilén. Blev dock inte som jag ville men d går att äta, råka hälla i halva burken me citronpeppar. :näsblod Va på festivalen igår kväll o käka en langos, så två gånger fick jag i mig mat iaf. :tungan

Huvudvärk?
Inte helt osannolikt att det helt enkelt beror på lågt blodsocker dvs lite
för lite käk dagen innan, trots allt.

Ett litet tips när det gäller kycklingen.
Kycklingbröst blir ofta lite torrt och tråkigt. Eftersom det i princip är
fettfritt finns det inte mycket smak heller. För det mesta är det
skittråkig mat helt enkelt
Så, om du gillar kyckling så rekommenderar jag lårfilé.
Mycket godare (saftigare), lite mer fett (inget problem för dig, du behöver det),
och dessutom billigt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Så, om du gillar kyckling så rekommenderar jag lårfilé.
Mycket godare (saftigare), lite mer fett (inget problem för dig, du behöver det),
och dessutom billigt.

:fakta
Kycklinglårfilé och innerfiléer är det som är skiten! :tummenupp

Innerfilé är klockrent att göra spett på eller bara skära upp i bitar och fräsa till grytor och wok-rätter. Finns "billigt" i frysdisken på Willys.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024