Anorexi?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Ville bara skriva och påminna dig om frukosten innan jobbet =)

Tack, eftersom jag i princip inte fick i mig något av nytta igår e jag dötrött och vaknade hungrig som bara den. Nu sitter jag faktiskt med en skål Start med filmjölk. Men har redan fått mitt straff o mår skit idag.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Tack, eftersom jag i princip inte fick i mig något av nytta igår e jag dötrött och vaknade hungrig som bara den. Nu sitter jag faktiskt med en skål Start med filmjölk. Men har redan fått mitt straff o mår skit idag.

Jättebra. Nästa gång skiter du i Start:en och tar riktig müsli istället. :tummenupp Start är vansinnigt sött, unna dig något bättre än så på morgonen (förmiddagen).

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jättebra. Nästa gång skiter du i Start:en och tar riktig müsli istället. :tummenupp Start är vansinnigt sött, unna dig något bättre än så på morgonen (förmiddagen).

Jag vet, har vanlig müsli hemma oxå men det är så fruktansvärt äckligt! Tog bara lite start och mest filmjölk, inget lätt fil utan vanlig. Vet man kan ta yoghurt istället men det blir för sliskigt.

Idag ska jag handla hem mat för jag pallar inte må så här. :(

Tack.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag vet, har vanlig müsli hemma oxå men det är så fruktansvärt äckligt! Tog bara lite start och mest filmjölk, inget lätt fil utan vanlig. Vet man kan ta yoghurt istället men det blir för sliskigt.

Idag ska jag handla hem mat för jag pallar inte må så här. :(

Tack.

:yoparty

Framsteg är bra =)

Jag åt gröt idag faktiskt, men äter nog hellre Müsli =)

FruktMusli.jpg

Massa frukt, massa gott :tummenupp

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
:yoparty

Framsteg är bra =)

Jag åt gröt idag faktiskt, men äter nog hellre Müsli =)

FruktMusli.jpg

Massa frukt, massa gott :tummenupp

kan man inte bara äta fil med typ banan, ja gillar verkligen inte sån riktig müsli. :( banan o äpple är den enda frukten jag äter. måste väl funka?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
kan man inte bara äta fil med typ banan,

Fil och banan funkar finfint. Släng i lite russin så blir det mer sötma. Ät två knäckebrödsmackor till, med en skiva ost och lite paprika/gurka/tomat så får du i dig än mer fibrer som kan hålla hungern iväg en stund..

Ta med tre frukter till jobbet varje dag och ta för vana att äta en till morgonfikat, en efter lunch och en vid eftermiddagsfikat.
Det hjälper till att hålla ditt blodsocker på jämn nivå så du kommer snabbt känna hur ork och humör blir betydligt bättre och stabilare.

Edit:
Givetvis är "riktig" müsli bättre men det är viktigare att du kommer igång och äter regelbundet än att du försöker tvinga i dig något du avskyr och sedan ger upp försöken att ändra dina vanor.

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fil och banan funkar finfint. Släng i lite russin så blir det mer sötma.

Och lite vanliga corn flakes till, det är inte helt "osött" men betydligt bättre än start och är väldans gott tillsammans med banan.

Gillar du riktigt pålägg kan ett besök i lokala charken vara bra, det gör det enklare att göra en god smörgås till. Välj dina favoriter så blir det enklare.

/ Jens

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kära sporthojssyster
Som sagt du skrev att allt fett är nyttigt i lagom mängd - vilket är fel. Transfett är inte nyttigt i någon mängd .. Over and out

Jag har startat en debatt.
Jag valde att skriva "vanligt fett" för att slippa långa, kvasiintelektuella utläggningar.
Enkelt uttryckt: Ge fan i margarin, homogeniserad mjölk och allt friterat.
Grädde, smör och ost skall vara fett.
Kött skall inte vara magert.

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
V11 Sport -01
Kör själv med denna som bas:
front_musli_SuntGott.jpg

Rostar hasselnötter, solrosfrön och pumpakärnor i 10 min 175 grader samt hackar i en påse blandad torkad frukt. Brukar hälla i lite linfrö också.

Betydligt godare än, och inte lika sött som, färdigblandad müsli.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kör själv med denna som bas:
front_musli_SuntGott.jpg

Rostar hasselnötter, solrosfrön och pumpakärnor i 10 min 175 grader samt hackar i en påse blandad torkad frukt. Brukar hälla i lite linfrö också.

Betydligt godare än, och inte lika sött som, färdigblandad müsli.

:Bugar

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Tack alla! Ska inhandla bananer i morgon o kanel så får det bli min frukost framöver med fil då så klart. :) Kommer ja igång med frukosten så tror jag resten rullar på. :tummenupp

Ni är bäst allihopa, tackar! :krama

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tack alla! Ska inhandla bananer i morgon o kanel så får det bli min frukost framöver med fil då så klart. :) Kommer ja igång med frukosten så tror jag resten rullar på. :tummenupp

Prova även att göra en smoothie av yoghurt/fil, frukt, mussli, m.m :)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
damen kanske inte har fullt utvecklad anoroxia ännu men hon har ätstörning vilket bör åtgärdas omgående. Landstingets dietister har kunskaper ala 1980. Det är näringsfysiologer som kan.

Jag är precis likadan, jag tror knappast att någon skulle kalla mig anorektiker, eller att jag har ätstörningar? :arsele
Varför? För jag är man.

Åt frukost idag, ingen middag, kvällsmat och kommer nog inte äta någon frukost imorrn.
Dåliga matvanor helt enkelt, mest troligt pga avsaknad av träning/kroppsarbete.

Har man dåliga matvanor/träningsvanor så ogillar man sin kropp, varför? För att man är en otränad heffaklump såklart. :)

Pengatjejjen, börja träna och ät 3-5mål om dagen och äverything changes :)

Om du har självdiciplinen för det, det har inte jag :tungan

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj

Nån go macka med:tummenupp

Typ en sån liten baguette man värmer i ugnen i 10 min, smör, en skiva ost, nån god skinka, sallad och en tomatskiva och lite salt o peppar :Bugar

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Dagens första mål, blev tyvärr ingen frukost idag. Vårrullar med gurka o fetaost o vitlökssås. Jag älskar vitlök o kan ha d till allt! :tungan :D :D

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Med all respekt för vad du gått igenom men slår det till ordentligt
så är det definitivt inget "man växer ifrån", utan hjälp är dödligheten hög.
Otäckt men sant.

Jag menade inte att man växer ifrån Anorexi eller Bulimi eller liknande sjukdomar automatiskt. Jag menade mer att när man har kommit ur det som jag gjorde så har man fortfarande i många fall kvar sin kassa självkänsla och hittar andra fel på sig själv. Det är snarare dom felen jag menar att man tillslut släpper för att man växer i sig själv. Det är ju först när man börjar ta ta i den underliggande orsaken som man kan börja bearbeta allt och förstå varför man straffar sig själv på olika sätt.

det är därför jag itne vill gräva i det som varit. jag har gått vidare och vill se framåt istället. förstår att mitt leverne inte har varit bra och att olika saker har påverkat mitt liv men det känns meningslöst i att tänka på det förflutna och se framåt istället. :)

Tjejen, det är inte bra att förtränga det som hänt...bättre att rota i det, acceptera det och sen gå vidare för annar kommer det ligga där och gnaga fast du inte tror det. :) I know. :yoparty

Last edited:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Jag menade inte att man växer ifrån Anorexi eller Bulimi eller liknande sjukdomar automatiskt. Jag menade mer att när man har kommit ur det som jag gjorde så har man fortfarande i många fall kvar sin kassa självkänsla och hittar andra fel på sig själv. Det är snarare dom felen jag menar att man tillslut släpper för att man växer i sig själv. Det är ju först när man börjar ta ta i den underliggande orsaken som man kan börja bearbeta allt och förstå varför man straffar sig själv på olika sätt.
Ok, got it :tummenupp

Är bara lite gubbaktigt stingslig. Var och varannan dokusåpa-"kändis"
måste ju ha haft "en släng" av anorexi för att få street cred nu för tiden.
Gemensamt för dom allra flesta är att dom inte har en susning om
vad dom pratar om.
Har man haft närkontakt med den här sjukdomen så vet man att det
inte är en "fas" i uppväxten.
Som farsa blir man så otroligt frustrerad på döttrar som trots att
dom "har allt", en hyffsat trygg hemmiljö, lysande skolresultat, massor
av kompisar och pojkvänner så lyckas dom hitta fel på sig själva,
och alltid tvivla på om dom ska klara nästa utmaning.
För oss grabbar är det väl tur att ni inte har vårt kaxiga självförtroende
också, för då skulle ni regera överallt :D

Fridens...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...