Antal hojdetaljer som lossnat under färd?

Hur mycket har vibrerat av åt er under färd? Inkl. extrautr, exkl. bagage/passagerare

• Antal röstningar
    0

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
2 passagerar handtag, en krök o ljuddämpare, framlampa, bakskärm, blinkers och bromshandtag! allt på en o samma hoj.. en honda crm 125.... XD

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
En hemsvarvad vibbrationsdämpare! Hörde hur det small i bilen bakom! Letade alldrig efter den!:D

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Tappade reg-plåten en gång, dock satt skruven kvar (som höll fast plåten) och under den en liten, liten bit av skylten. Fan vet hur skylten kunde slitas loss:crash

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Vart är Jörgen? eller håller han på att skriva en lång lista?

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Hoj
En Liten
Jag har fått lära mig att nylock och låsbrickor är bra att ha.

Några mil med ett löst avgassystem och ett skönt oväsen blev det en resa. :D

Annars har jag inte tappat några delar, än.

Solid snake

Guest
525an: bakdelen lossnade men hängde kvar på ramen.

625an: diverse skruvar, regplåten, kylarvingarna har lossnat litegrann ett par ggr, givaren till hastighetsmätaren lossnade helt, 0km/h. :va

Ducce 900SS: tappade nån skruv.

Yama TZR 125: nån blinkers, kedjan. :näsblod

CBR 900: ventilknaster lossnade under färd, mindre roligt att riva ner toppen för det.

Briareus

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
ZX9R
På en öde landsväg någonstans i norra italien slutade hojen driva och jag vart omkörd av något mycket litet som rullade mycket fort. Tyckte att det var det perfekta stället att tappa något eftersom det var en mur på båda sidor om vägen. fokuserade totalt på den lilla grej som kört om mig och stannade precis där den hade rullat in mot muren och upptäckte då att det med 2½ meters mellanrum var hål i muren för regnvatten. Naturligtvis hade den lilla grejen farit ut genom ett sådant hål, tittade över muren och 15 meter ner rann det en bäck och växte otroligt med buskar och sly.

Den lilla grejen visade sig vara framdrevet.

Att få tag på ett nytt var inte helt enkelt heller och den historien innehåller k-pist beväpnade poliser somtvingade ut mig i skogen, Mario&Mario i en bärgningsbil, en fotbollsmatch i en bar med alltför mycket alkohol, en nattvakt med nycklar till godisautomaten, en vacker blondin i den minsta bilen jag åkt i, inlåsning på banken och slutligen en mycket hunsad mc-mekaniker.
Så mycket krångel för en så liten pryl...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vart är Jörgen? eller håller han på att skriva en lång lista?

:D
Fast jag har inte tappat så mycket delar tyvärr, ett baklyktglas plus två skruvar någonting sedan 2003 på denna hoj. Däremot har skruvförband skakat upp flera gånger. Främre skruvarna till vipparmskåpan, avgasflänsmuttrarna mot främre cylindern etc. Men jag upptäcker ju det långt innan de släpper såpass att de ramlar av. Har man bra motoröra och inga (dåliga) hörselskydd märker man delar som är lösa redan innan man stannat. Så jag har inte tappat så mycket faktiskt :S Motorbultar och sånt kontrolldrar jag ju med momentnyckel varje vinter ifall de skulle vara på vag att relaxera. På många ställen med för kort klämlangd på skruvarna använder jag dessutom loctite.

Sedan är det en massa fästen och sånt som vibrerar av, kedjeskydd och blinkersarmar tex. Men då har jag ju inte heller tappat delarna, utan kedjeskyddet har då hängt och skramlat på det främre hela fästet när jag upptäckt det, den trasiga blinkersen har hängt i sin sladd osv.

Sedan moddar jag ju konstruktionenn alltefter så att de fästen som visat sig gå av görs elastiska eller starkare, så nuförtiden händer det inte så ofta som under de första åren hojen var ihopsatt.

Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
höll på att tappa bakre bromsoket på Anderstorp i söndags! Gud så n00b att glömma spänna fast det ordentligt efter hjulbyte......hade nog varit värst för bakomvarande oxå om ett ok kommit flygande på rakan när man dånar i närmare 300.....

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
1 st Öhlins ljuddämpare tappades på motorväg. Parkerade, tog en promenad på ca 1 km i ställ och gassande sol och hittade den.

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Öhlins BAK dämpare? Minskar fjärtläten..............

sovasked

Det är aldrig försent att ge upp!!!!!
Gick med
21 Nov 2007
Hoj
-97, triumph, t595
passagerarsadelen flög av en morgon när jag försovit mig.... men jag han i tid till jobbet:yoparty

Dark_Messenger

Guest
Tappade reg-plåten en gång, dock satt skruven kvar (som höll fast plåten) och under den en liten, liten bit av skylten. Fan vet hur skylten kunde slitas loss:crash

EN gång!? :3freak

Har tappat regplåten oräkneliga gånger. Senast var när jag kom på slangen utanför busstationen i Nyköping och polisen svänger ut från macken som ligger där. Satte ner framhjulet fort som fan och givetvis tappar jag skylten just då på den rakan. :huvet

Nuförtiden kör jag med snabbfästen som jag snott från en balkongdörr så man snabbt kan ta bort skylten om man ska höghastighetstoura och vill resa inkognito. :yoparty

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0