Antalet HK, är DET det enda som gäller för dig!?

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
SSDD skrev:
Yepp!
Jag håller med ,,
Han kör somom hyndan var digital, stannar och tittar på blommor å stenar eller "fikar". han kan även stå med en utvecklad ut en karta , och se (hrm) "viktig" ut !
När man efter god tid, i laglig hastighet, kommer ikapp!(om man vet vart färden går)

Häskraftmissbrukare.

Hörru SSDD (men kul se dig här igen, och du är nog den som står och väntar på mig vid korsningen med din sura gamla övertrimmade... Sportster... :va ) mfl, nu liknar det trådurspårning.. :fakta Här handlar det om hurvida antalet hk skulle vara det enda avgörande kring roligheten/utbytet kring hojkörning, om man måste ha 170 hk för att ha kul på hoj, om det är vettigt att ha den värsta hojen som finns som förstahoj osv, allt enligt mitt första inlägg.... :7peta

/B
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
benkar skrev:
Hörru SSDD (men kul se dig här igen, och du är nog den som står och väntar på mig vid korsningen med din sura gamla övertrimmade... Sportster... :va ) mfl, nu liknar det trådurspårning.. :fakta Här handlar det om hurvida antalet hk skulle vara det enda avgörande kring roligheten/utbytet kring hojkörning, om man måste ha 170 hk för att ha kul på hoj, om det är vettigt att ha den värsta hojen som finns som förstahoj osv, allt enligt mitt första inlägg.... :7peta

/B

Sporthoj = vara snabbast till rödljuset/fiket eller???

Själv åker jag Sportster (!) (Jo, jag har sett Duccehatartråden,kom igen bara!)
bland annat .
och beroende vad jag vill med sin moppeåkning får man väl välja själv...
Jag åker ju mycket själv då jag inte har när till nån klubb/mc-korvar och åker mycket landsväg typ 70-90väg
och nog f-n är det lättare att få fartupplevlese på sportstern (=bromsar ,effekt/väghållning eller?) :hihi än en R1.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
don efter person helt enkelt, tycker du att prestandan på din sporster är en upplevelse så får det ju stå för dig, andra kanske tycker andra hojar är det yppersta på den punkten.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
SSDD skrev:
Sporthoj = vara snabbast till rödljuset/fiket eller???

Själv åker jag Sportster (!) (Jo, jag har sett Duccehatartråden,kom igen bara!)
bland annat .
och beroende vad jag vill med sin moppeåkning får man väl välja själv...
Jag åker ju mycket själv då jag inte har när till nån klubb/mc-korvar och åker mycket landsväg typ 70-90väg
och nog f-n är det lättare att få fartupplevlese på sportstern (=bromsar ,effekt/väghållning eller?) :hihi än en R1.

Klart du får en fart upplevlse på den!!!
För när du fått upp farten och ska bromsa så tar inte det fullflytande enkolvs oket!!!! (enligt en som kört SPORTHOJ)
Och när man lägger ner så får den Cykelpumps liknande gaffeln ett eget liv ...
Helt livsfarligt redan i 50...


Och ja jag har kört en sån flera gånger..
mamma åker på en sån! :tummenupp

Under ombyggnad för att jag är rädd om henne!!! :kiss
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Jag har inte användning av alla mina hk när det svänger, dock är det mycket skönt att ha lite extra när vägen blir rak och omkörningarna många.

Jag har kört hoj i många år nu, och har bytt upp mig i hk antal. Jag ser det som att jag blir slöare och slöare. Jag behöver jobba mindre för att det skall gå undan med mer hk.

Jag brukar köra tjejens 600 fazer på lite krokvägar, typ slingerbulten, och det är roligare än min busa OM man kör riktigt aktivt.
 

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Östra åkern
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Hmmm.. har jag roligare på en hoj med mycket hästkrafter :va
Jag måste nog säga JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Är jag snabbast i kurvorna? nej defenetivt inte!

Hade jag klarat mig med mindre hk, säkerligen. Men just känslan när man drar på och det känns som om man hänger i styret som en blöt disktrasa och magen sugs bakåt mot ryggraden. Alldeles underbart!!!!! :Bugar

Men skulle jag rekomendera att köpa en busa som första hoj??
Aldrig i livet!!! :kocko
Jag själv har åkt hoj i snart 15år och min mc har helt klart visat att man skall vara försiktig.
Jag tror defenetivt att det är bättre att börja med en effektsvagare hoj för att sedan byta upp sig några gånger.
Den abnorma styrkan som finns i sporthojar idag är inte lämplig att köra utan erfarenhet, men i slutändan så är det ju alltid upp till föraren, vi är alla olika.

Men för att återgå till ämnet, kommer ni ihåg när Suzuki kom ut med RGV 250:n??
Den var ju helt sanslöst rolig på kurviga vägar. så jag tycker inte att hk antalet hör ihop med hur kul man kan ha på vägen.

Att posörfaktorn varierar kanske kan stämma, för posörer är vi väl alla mer eller mindre.... :hihi
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
SSDD skrev:
Sporthoj = vara snabbast till rödljuset/fiket eller???

och nog f-n är det lättare att få fartupplevlese på sportstern (=bromsar ,effekt/väghållning eller?) :hihi än en R1.

Faan va smart, då skulle man kanske slå till på en Vmax, eftersom fartkänslan måste öka i kvadrat i förhållande till vägegenskapena?
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Hightuned skrev:
Faan va smart, då skulle man kanske slå till på en Vmax, eftersom fartkänslan måste öka i kvadrat i förhållande till vägegenskapena?

Jag har ju inte kört en Vmax dårå, men pulver finns det välan i en sån ,och är det samma väghållning som i min Sportster så blire nog till att byta skinkstället så ett par Pampers får plats!
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Kamikaze kid skrev:
Klart du får en fart upplevlse på den!!!
För när du fått upp farten och ska bromsa så tar inte det fullflytande enkolvs oket!!!! (enligt en som kört SPORTHOJ)
Och när man lägger ner så får den Cykelpumps liknande gaffeln ett eget liv ...
Helt livsfarligt redan i 50...


Och ja jag har kört en sån flera gånger..
mamma åker på en sån! :tummenupp

Under ombyggnad för att jag är rädd om henne!!! :kiss

Yes
det låter som Du, var en som sett "ljuset" ,(Amrikansk väghållnings teknik)

Det där med "fullflytande"vet jag inte ....Men nog f-n känns det ibland som om det går "fortare" när man bromsar... Kan bero på att padsen hjälper framhjulslagren att inte wobbla?? :lol

Men va f-n släpper man gasen så bromsar det bra endå...
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
SSDD skrev:
Yes
det låter som Du, var en som sett "ljuset" ,(Amrikansk väghållnings teknik)

Det där med "fullflytande"vet jag inte ....Men nog f-n känns det ibland som om det går "fortare" när man bromsar... Kan bero på att padsen hjälper framhjulslagren att inte wobbla?? :lol

Men va f-n släpper man gasen så bromsar det bra endå...

Jorå jänkarna vet hur man btgger macho-maskiner, har haft en gammal firebird med 7,5L bigblock på 550kusar och även om accet nog för att ställa en Posche i skamvårn var det inte direkt samma förhållande när man kom in på bromsning eller väghållning utan det var bara att se hård ut och börja mumla "fader vår" så fort en kusrva visade sig vi horisonten. :D
 

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Liten röd sak
wheelieman skrev:
Titta bara på Van Zan :hihi

Appappap :fatta! Här försöker man hålla sig ifrån denna tråd OCH vad händer? Jo, via ett grovt och groteskt påhopp av wheelieman slängs man in i denna debatt. :hördu JAG HAR ALDRIG POSERAT VID EN KORVMOJ :gnissla :lol

wheelieman skrev:
Hmmm.. har jag roligare på en hoj med mycket hästkrafter
Jag måste nog säga JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Jamen :va Skaffa ett effektmonster dårå :hihi
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Personligen måste jag lära mig o köra ordentligt [våga svänga etc] innan jag kan få ut så mycket som möjligt av 400.an
Men just nu duger den fenomenalt. Måhända att jag är nybörjare och inte behöver någon penisförlängare. Men med mina 34 hästkrafter kan jag ju iallafall ta mig framåt.

Tycker det är läskigt med människor som har på tok för mycket effekt mellan bena och inte kan kontrollera den..

400.an stannar i mina ägor iallafall till nästa säsong. Något behov av att ens ta bort strypningarna har jag inte, ännu.
Det bästa med det är att jag bibehåller min vikt under sommaren, eftersom jag alltid kommer sist är jag också den som inte hinner fika.. :rolleyes:
 

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Jag kan inte fatta hur man kan fråga om en R6à verkligen duger som förstahoj :kocko Det är inte hästkrafterna som är det viktigaste.

Det är väl dom som köper en värstinghoj som förstahoj som drar upp försäkringspremierna eftersom dom med största sannolikhet kör åt skogen, förr eller senare :tungan

Bättre att börja med en mindre hoj tills man lärt sig att köra, men det klart, en del kanske har sånt dåligt själförtroende så dom måste köpa en värsting för att imponera på polarna ?? :lol
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
fax skrev:
Jag kan inte fatta hur man kan fråga om en R6à verkligen duger som förstahoj :kocko Det är inte hästkrafterna som är det viktigaste.

Det är väl dom som köper en värstinghoj som förstahoj som drar upp försäkringspremierna eftersom dom med största sannolikhet kör åt skogen, förr eller senare :tungan

Bättre att börja med en mindre hoj tills man lärt sig att köra, men det klart, en del kanske har sånt dåligt själförtroende så dom måste köpa en värsting för att imponera på polarna ?? :lol

Det är nog ofteast så att folk en nöjda med accet men man vill ju ha kusar nog för +250 i toppfar annas så kan man få det jobbigt med farbor blå om man någon gång skulle behöva rädda sitt körkort?
 

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
AleX skrev:
Om de blir omglidna av en cbr600 (med strypning kvar i) i kurvan så hoppas jag inte de klagar på sin effekt..


Kan man inte hantera sin mc riktigt bra så måste man ha en jävla massa mer hästar för o kunna gasa sig ikapp.. :arsele

Synd att min sambo inte följer med ner till Skåne i Påsk. För du kör inte ifrån mig, även när jag skjutsar :arsele
Men jag får väl förnedra dig när jag kör själv, om inte du vill åka bakpå :D
 

GIXER TOMPA

VROOOOM
Gick med
2 Mar 2004
Ort
bredvid min bror
Hoj
GSX-R 1100 turbo,GSX-R 750 streetfighter
turbo

bmwjohan skrev:
det är så mycket snack om bana eller strippen hela tiden. 99,9% av sporthoj åkarna kör nog till 99,9% av tiden på allmänna vägar och inte på bana eller strippen. då lär det va totalt makalöst läckert att ha en turbohoj att härja med på 90 och 110 vägar. jag skulle tycka att det var makalöst läckert i alla fall. särskilt på 110 väg :D
de e skit kul!
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Effekt

Hmm Nää d e klart,, så värst mycke effekt behöver man ju inte. O skutta runt på en motard e ju sjukt kul!! :yoparty
Men ja som är en posör/tourer/ liten kuk så e ett lite större alternativ av motorcykel självklart för mig.
En 250 eller 600cc ban hoj har läng legat i minnet, säkert kanon kul på bana som sagt.
Ja har åkt på bana ett 5-6 gånger, undra hur måmga procent av min motor som ja använder då? ha ha d e nog inte mycke. men o ligga på highway med flickan bakpå o rasta en R1,, D tycker ja e manligt! ha ha

Kör försiktigt. :tummenupp
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Hightuned skrev:
Det är nog ofteast så att folk en nöjda med accet men man vill ju ha kusar nog för +250 i toppfar annas så kan man få det jobbigt med farbor blå om man någon gång skulle behöva rädda sitt körkort?

så där resonerar jag i alla fall. har man en hoj som det är väldigt bra drag i så kan man köra ifrån snuten på ett mycket säkrare sätt. man kan ju fixa rejäla försprång på rakorna så att man kan ta det lungt i kurvorna.
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top