Antingen klipper jag gräset - eller kör en sväng med hojen!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
du ljög i alla fall inte, så är det ju :fakta

Nänä, fast jag kanske lade in en vit om att det är viktigt att köra lite direkt efter att man bytt, och jag var ju tvungen att byta då de gamla var slut. :D

Jag tror hon synade mig, men det var häst-vallning på schemat, så jag fick fripass att ta en utflykt. :tummenupp

/J

Dr.Bike

Guest
...och kan kopplas ur, bara man byglar bort funktionen på kretskortet eller lägger lite NOP:ar i koden (brukar inte vara svårare än så, tyvärr). Ser jag mest som en utmaning :tummenupp

Här hemmavid växer gräset en halvmeter per vecka och får ansas med inhyrd tröska. Ja, utom den nysådda fläck med genetiskt ändrat gräs från SLU, som bara växer till en höjd av 3,5cm och sedan stannar av. Perfa!!

Nu är du lika Ingenjörsmässigt torr och tråkig som JAG brukar vara!
Paja inte mina incitament till ett köp här nu! >:/

...och nu lagar hon mat med, medans jag slösurfar med en virre i näven efter en kul dag i sadeln. :D

/J

Var det dig jag floade om på E18 Enköping idag? Likadan Mille iaf... :)

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Jag åker ut på SLU och rånar gräsfröförrådet om det är som du säger!

Annars är jag mer innne på asfalt/betong och måla grönt...
Då sjunker inte stöden ner heller, så kan man ha motorcyklar/vrak ståendes runt hela tomten.

Jag har bara tre mil till SLU, du har NÄRMARE 60!
JAG HINNER FÖRE!!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Vaffaaaaaan! :D :6surkart

Förresten...Går det odla något så där nära polarisen? ;)

Va fan !
Linné skulle vända sig i sin kompost om han fick reda på vilka usla kunskaper du har i växternas rike !

Snödroppar så klart !:D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Va fan !
Linné skulle vända sig i sin kompost om han fick reda på vilka usla kunskaper du har i växternas rike !

Linne skrev även i sin bok om Sveriges Fauna och Flora:

"I trakterna af Hällnäs återfinnes de småfula lapparne"

Det är 7 mil dit... Västerut!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Linne skrev även i sin bok om Sveriges Fauna och Flora:

"I trakterna af Hällnäs återfinnes de småfula lapparne"

Det är 7 mil dit... Västerut!

Och om du fortsätter att " go west" så kommer du garanterat stöta på fikusen.

Dr.Bike

Guest
Va fan !

Jaja, idag blir det iaf ingen gräsklippning!
Hojen here I come!
Flexar ut mig...*poff*

Dr.Bike

Guest
Men vad fasiken! Är du inte klar med gräsmatten än :va du kan ju inte ha så stor gräsmatta så det tar dagar att klippa den.

Saken är den.... att jag fick börja slåttern i högsta läget.
Sen sänka till en mittemellan-nivå, och sedan har det legat hö här utanför pga den myckna mängden klipp...
Å nu har det hunnit växa lite igen och jag vill nu sänka ner till rätt klipplängd, och alla goda ting är tre! :)

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Sen sänka till en mittemellan-nivå, och sedan har det legat hö här utanför pga den myckna mängden klipp...
Å nu har det hunnit växa lite igen och jag vill nu sänka ner till rätt klipplängd, och alla goda ting är tre! :)

Sluta fjolla med gräset nu och plocka hem alla sakerna som behövs till det andra projektet istället! :4skrika :blah
Klippa gräset flera gånger... :dummer :3freak
Du vet väl om att det är höst nu och att gräset knappt växer? :7peta

:1pajas

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600

Du är knäpp :dummer

Och jag förstår frugan som vill ha andra som sköter gräset så ni slipper ha högar med hö liggandes :hihi

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Idag var jag med på SOE.se:s stubbrace utanför etuna och använde Husabergarn' som slåttermaskin/jordfräs (h-vete vad kul det var då...fort gick det med :eek: ).
Grannarna uppskattar nog inte att man vrir' rulle på bergarn' på gräsmattan hemma, det sprider nog gräs och det som är under gräset lite varstans, på väldigt kort tid.. :D

Imorgon blir det nog en fintur på Millen, stämmer väder och körhumör så blir det nog en liten bult-tripp igen. :yoparty

/J

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...