Antingen klipper jag gräset - eller kör en sväng med hojen!

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Som det står i bibeln: "Spillen ej din säd på hälleberget" :hihi

Jupp, nog inte bara där man får passa sig för att spilla dock...

På tal om ingenting: jag har tack och lov nya knivar i gräsklipparen! Annars hade det blivit katastrof.

Jasså det trimmas på andra fronter åsså, inte bara knarren :D
Ja det är nog dax att fundera på att trimma min häck åsså!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Skaffa en sådan här så kan du köra hoj betydligt oftare utan dåligt samvete:)
Har en själv och det är en av de bästa köpen vi har gjort! Helt otroligt skönt att komma hem från jobbet eller semestern & alltid ha nyklippt gräs.
]

:tummenupp Den är är ett måste.

En sådan där fanns hos en väns granne i Simsjön som närmare skrämde slag på oss när vi skulle ner och simma :D , likaväl som nuvarande självgående dammsugare :banana, den börjar dock bli lite till åren så det är nog dags att införskaffa en ny/en till, behöver en till övervåningen som känner av trappor

Last edited:

Dr.Bike

Guest
... den börjar dock bli lite till åren så det är nog dags att införskaffa en ny/en till, behöver en till övervåningen som känner av trappor

:D Anar en viss händelse...

Påminner om varför Electrolux själgående Trilobit blev två år försenad...
En kollega som polar med Michael Trecschows dotter berättade om hur VD´n tog hem prototypen...
Men den föll ner för trappan och oersättliga kretsar mm fick börja skapas om igen... :lol

Jasså det trimmas på andra fronter åsså, inte bara knarren :D
Ja det är nog dax att fundera på att trimma min häck åsså!

I N G E T lämnas ifred... :hihi

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
:D Anar en viss händelse...

Påminner om varför Electrolux själgående Trilobit blev två år försenad...
En kollega som polar med Michael Trecschows dotter berättade om hur VD´n tog hem prototypen...
Men den föll ner för trappan och oersättliga kretsar mm fick börja skapas om igen... :lol

I N G E T lämnas ifred... :hihi

:D helt otroligt så har den faktiskt inte ramlat ner än ...tack vare den enkla anledningen att vi inte har tagit upp den till ovanvåningen...måste känna att man gör lite nytta ibland så där åker en riktig dammsugare fram :tungan men nuvarande trilobite är 6 år så nu är den också omodern och har "fel" färg :rolleyes:

Last edited:

Dr.Bike

Guest
:D helt otroligt så har den faktiskt inte ramlat ner än ...tack vare den enkla anledningen att vi inte har tagit upp den till ovanvåningen...måste känna att man gör lite nytta ibland så där åker en riktig dammsugare fram :tungan men nuvarande trilobite är 6 år så nu är den också omodern och har "fel" färg :rolleyes:

Jaja, du behöver inte ljuga här... vi ska inte berätta. :hihi
Säg som det är: Du provade den på ovanvåningen när du var ensam hemma, sen gick du och la dig i badkaret.
Resten är historia.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Min Far har här i Umeå en futtigt liten gräsmatta, men sommarstället består av enorma gräsmattor, så där har han en midjestyrd klippartraktor.

När han nyss hade flyttat in till huset här i stan med den lilla gräsmattan tog han hem gräsklippartraktorn för service, givetvis passade han på att klippa.
Grannarna tittade lite konstigt på honom när dom gick förbi, men tänkte nåja, en del ska väl vara värst jämt.
Två dagar senare kom han hem med en ännu större gräsklippartraktor, lastade av den från släpen och klippte den lilla plätten.

Dom hade nämligen rea på största modellen, och han passade på att byta in den gamla.

Jag trodde hans grannar skulle ringa psykakuten :D

Efter det har han klippt här hemma med en liten elklippare och med den stora traktorn på sommarstället.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Det du ska göra är att först klippa en bansträckning föreställande valfri favoritbana. Sen springer du den på tid med gräsklipparen, med nerlägg i kurvorna och allt, och vips så har du en motorcykelinspirerad gräsklippningssession. Montera gärna ett hojstyre på klipparen för bättre känsla!

Dr.Bike

Guest
Nä du kan få ha en getabock så frugan inte känner sig ensam när du inte är hemma :hihi

Hörrö!! :7peta Var snäll nu! :hihi

Det var oxå ett förlag från "en i hushållet" dvs inte jag själv...
Att ha inte bara EN getabock, utan en hel skock med får.
Givetvis killingar. De är ju så gulliga :kär
(jag försökte förklara att de blir stora...)

Men jag har vanan inne. Jag har tidigare avvärjt:

- Hundflockar
- Små ponnys
- Wombater
- Lejon
- Zebror
- Surikater
- Flamingos
- En noshörning
- Kor
- Grisar
- Vargar

M.m... *trött*

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Hörrö!! :7peta Var snäll nu! :hihi

Det var oxå ett förlag från "en i hushållet" dvs inte jag själv...
Att ha inte bara EN getabock, utan en hel skock med får.
Givetvis killingar. De är ju så gulliga :kär
(jag försökte förklara att de blir stora...)

Men jag har vanan inne. Jag har tidigare avvärjt:

- Hundflockar
- Små ponnys
- Wombater
- Lejon
- Zebror
- Surikater
- Flamingos
- En noshörning
- Kor
- Grisar
- Vargar

M.m... *trött*

Men en flock fårskallar skulle ju bara vara gulligt och tänk så mycket kött du får den när du bjuder lammen på den sista resan. Bara att planera in så att du får hem dom till sommaren och lagom till hösten så är dom stora nog att ta steget in i frysboxen ;)

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Vegomulle?
En eller annan hungrig vegiterian kan man väl bjuda över på lite middag så är det ju fixat med gräsmattan..

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Som sagt, jag var på en trädgårdsmässa, och där sa de att om den lyfts upp så slutar den fungera, ända tills man knappar in den rätta 18-siffriga koden, som dessutom måste åstadkommas med kryptonycklar från försvaret, skapade med hjälp av slumptalsgenerator och rymdbrus....

...och kan kopplas ur, bara man byglar bort funktionen på kretskortet eller lägger lite NOP:ar i koden (brukar inte vara svårare än så, tyvärr). Ser jag mest som en utmaning :tummenupp

Här hemmavid växer gräset en halvmeter per vecka och får ansas med inhyrd tröska. Ja, utom den nysådda fläck med genetiskt ändrat gräs från SLU, som bara växer till en höjd av 3,5cm och sedan stannar av. Perfa!!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, utom den nysådda fläck med genetiskt ändrat gräs från SLU, som bara växer till en höjd av 3,5cm och sedan stannar av. Perfa!!

Jag åker ut på SLU och rånar gräsfröförrådet om det är som du säger!

Annars är jag mer innne på asfalt/betong och måla grönt...
Då sjunker inte stöden ner heller, så kan man ha motorcyklar/vrak ståendes runt hela tomten.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jajääädrar, idag dammsuger frugan och röjer inne - jag smet ut och bytte ut beläggen fram på Millen, jag lär nog ut och ta en provtur...det är ju viktigt att köra in grejerna rätt (det är versionen hon fick :D ).

Idag blir det en dag med BARA hojåka! Wooohoo!

/J

Dr.Bike

Guest
Jajääädrar, idag dammsuger frugan och röjer inne - jag smet ut och bytte ut beläggen fram på Millen, jag lär nog ut och ta en provtur...det är ju viktigt att köra in grejerna rätt (det är versionen hon fick :D ).

Idag blir det en dag med BARA hojåka! Wooohoo!

/J

Ähhh du bara snackar!!

Du finns inte på riktigt! Så bra har ingen det! :D
Du är en tjej med falskt alias som bara retas...

Men! :mattias Faktum är att jag kört hoj halva dagen!
Startade här kl 11, körde ner till Rosenhill via Bulten, träffade ett gäng, drog med dem via Skanssundet ner till Trosa, sen Gnesta, Laxne Mariefred, Strängnäs, stannade sen hos ett par vänner och storfikade, och så hem.
En nätt tripp på 30 mil.
Sol mesta delen!

En perfekt dag, då även maten stod på bordet när jag rullat in pärlan efter att ha smort kedjan lite.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...och nu lagar hon mat med, medans jag slösurfar med en virre i näven efter en kul dag i sadeln. :D

/J

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...