Antingen klipper jag gräset - eller kör en sväng med hojen!

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Jag är emot barnarbete!
Ungar har dålig känsla för kvalite´och klarar inte Preussisk rättning!
De ringbarkar träden, kör över rabattenas hörn och klipper inte omlott 3 tum, varvid gräsrimpor står i långa rader dagen efter...

Jag kan hålla med om att barnen av denna generation inte har den kvalitétskänsla som när vi växte upp. Se bara på T-skirts från H&M, sömmarna är ofta sydda snett och trådavbrott är mer regel än undantag.

Men de måste väl ändå få chansen att utveckla sina färdigheter och tjäna lite pengar innan de är 18 och soc försörjer dem.

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Jag ses nog som unge, och klipper flera mil varje sommar, och kör med ca en tums överlappning. Att resultatet blir top notch beror antingen på att jag är grym, eller att jag klipper med honda :hojcbr.

Den går för övrigt tokbra att göra wheelies med:yoparty (fast klipphöjden höjs en anning, och resultatet försämras...)
Och med awd Qvarnan kan man göra stoppie:2cool

Dr.Bike

Guest
Jag ses nog som unge, och klipper flera mil varje sommar, och kör med ca en tums överlappning. Att resultatet blir top notch beror antingen på att jag är grym, eller att jag klipper med honda :hojcbr.

Den går för övrigt tokbra att göra wheelies med:yoparty (fast klipphöjden höjs en anning, och resultatet försämras...)
Och med awd Qvarnan kan man göra stoppie:2cool

Jepp - den samlade gräsklipparexpertisen i "Fråga Lund" slår fast samma sak:

Honda ÄR bäst.

PÅ allt.

I allt.

Jag kan hålla med om att barnen av denna generation inte har den kvalitétskänsla som när vi växte upp. Se bara på T-skirts från H&M, sömmarna är ofta sydda snett och trådavbrott är mer regel än undantag.

Men de måste väl ändå få chansen att utveckla sina färdigheter och tjäna lite pengar innan de är 18 och soc försörjer dem.

Kanske kanske inte. De får inte träna på min trädgård, för de är väl som tiggarbarnen på Påsk som inte ens ritar fina teckningar längre, eller Halloween som bara ska ha sedlar... inte ens slantar.
Frukt och godis är ute, eller att göra ett BRA jobb som gräsklippning eller biltvätt.
Eller om man vrålar tillbaka som ett Halloweenmonster så de skiter på sig och så åker man ju dit även om de själva frågade: Trick or Treat... ja de vet ju inte ens vad de säger själva... Så när jag ger dem bus, så gnäller de iaf! :lol

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...på trådens topic...det sög i alla fall enormt hårt att ge sig på djungeln hemma med klipparn' EFTER att man kört sig lagomt kronslut på crossbanan innan. :D

Men det gick inte att ducka för't längre.

/J

Dr.Bike

Guest
Nu har jag klippt klart :öl

Skål broder!

Jag med! + att jag hade lite annat för mig idag med...

Se här!

SÅ nu ska det stekas Tournedos, hällas upp lite fint rödvin i en karaff, grilla på lite Criss-Cuts och ja sen blir det lite cozy.

...på trådens topic...det sög i alla fall enormt hårt att ge sig på djungeln hemma med klipparn' EFTER att man kört sig lagomt kronslut på crossbanan innan. :D

Men det gick inte att ducka för't längre.

/J

Ja du hann med åkbiten du...*avis*
Malmabanan?

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ja du hann med åkbiten du...*avis*
Malmabanan?

Hä, Kungsåras crossbana - superkul sandbana. :yoparty Bra skoj att få vrida ur Husabusen ordentligt istället för att fjutta runt i skogen (men det är kul det med, på sitt sätt).

Jag kom underfund med att det var nog bra att jag fegade ur på den 650:n Laxå Marin ville sälja på mig, 450:n har effekt så det räcker och blir över. :D

Nu blir det lite kvalitetstid innan hästfreaket kommer hem, lite go hårdrock och virre.

/J

Dr.Bike

Guest
Hä, Kungsåras crossbana - superkul sandbana. :yoparty Bra skoj att få vrida ur Husabusen ordentligt istället för att fjutta runt i skogen (men det är kul det med, på sitt sätt).

Jag kom underfund med att det var nog bra att jag fegade ur på den 650:n Laxå Marin ville sälja på mig, 450:n har effekt så det räcker och blir över. :D

Nu blir det lite kvalitetstid innan hästfreaket kommer hem, lite go hårdrock och virre.

/J

Ja djävlar! :yoparty Måste sätta på lite hard-rock här!
Själv blev jag t.o.m impad av Yammas lilla 250 i skogen. Den räckte mer än väl till mig.
På crossbana kanske den inte räcker.
Jag hade iaf den förytfattade meningen (efter att ha sålt min YZ250) att en 250 fyrtakt aldrig skulle orka mer än en 125:a...högst! :D
Men där hade jag fel!

Nu klipper tanten gräsmattan :yoparty

Bra tips om gräsmattan läser du om här :fakta

Tanten! :bow

Hur bar du dig åt!!!?? (erkänn: detta kommer "kosta"... :hihi)

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Är arbetsområdet avgränsat med någon form av magnetband eller så?

Ser sjukt fina möjligheter att ändra arbetsområdet när grannen är borta på semester. Menar, vem skulle inte bli glad av en stor smile i gräsmattan?

3 tum?! Hur stor "aktiv klippbredd" har du då? 15 cm?

Ja det är en lågspänningslinga som ligger runt tomten och runt ställen man inte vill att den ska klippa. Lyfter man den över slingan så stänger klipparen av sig & vägrar klippa såvida den inte befinner sig inom området igen.

Men jag gjorde faktiskt en "U-sväng" in på grannens tomt i sommar när de var på semester, visste att de skulle komma hem dagen efter så jag tog den vanliga klipparen & körde en sväng över deras tomt så att det skulle se ut som om robotklipparen fått fnatt:D Det var lite roligt!

sportbike

Guest
X-up;så att det skulle se ut som om robotklipparen fått fnatt:D Det var lite roligt![/QUOTE skrev:
Hehe,kul att klippa "FLYTTA" på deras tomt,och sen rycka på axlarna å säga att "den måste ha slitit sig" :D

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Jag valde också mellan att åka hoj och klippa gräs idag.
Det blev gräsklippning.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja det är en lågspänningslinga som ligger runt tomten och runt ställen man inte vill att den ska klippa.

Jag skulle ha väldigt väldigt svårt för att inte gräva ner en egen, penisformad slinga på grannens tomt...

Men jag är lite barnslig också!

Dr.Bike

Guest
Jag valde också mellan att åka hoj och klippa gräs idag.
Det blev gräsklippning.

Ha, jag är inte dedn enda kycklingen.... ;)

Jag skulle ha väldigt väldigt svårt för att inte gräva ner en egen, penisformad slinga på grannens tomt...

Men jag är lite barnslig också!

Ja det var barnsligt....
SÅ hade ju ingen annan velat göra... ;)

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Jo, IOFS men det kan kosta jailtime beroende på åldern på grannens dotter...

Då är det fan bättre att klippa gräset själv

Som det står i bibeln: "Spillen ej din säd på hälleberget" :hihi

På tal om ingenting: jag har tack och lov nya knivar i gräsklipparen! Annars hade det blivit katastrof.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...